פרסום ושיווק

סוף לתורים בסופר? אלטרנטיבת קנייה דרך הסמארטפון

נבחנת האפשרות לסריקת מוצרים כבר במהלך הקניה במטרה לחסוך זמן יקר ועלויות. הרשות להגנת הצרכן: "הקמעונאות עוברת מהפכה דיגיטלית"

מורן ישעיהו | 
שופרסל שלי (צילום Bizportal)
סוף לתורים בסופר? הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מעדכנת היום (ה') כי תבחן אפשרות לסימון מחירים גם באמצעות צג דיגיטלי, מה שעשוי להקל על חווית הקניה שלנו ולחסוך זמן יקר בהמתנה לתשלום בקופות. "הקמעונאות עוברת מהפכה דיגיטלית, שמאתגרת את החשיבה המסורתית", ציין ​עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות. 
טכנולוגיה זו כפי שקיימת כיום בשוק מאפשרת הצגת מחירים באמצעות צגים אלקטרונים וכן סורקים לאיתור והדפסת מחיר במספר נקודות בבית העסק ולעתים גם בעגלה ובמכשיר הטלפון החכם - כל אלו מחוברים לרשת הקופות. שיטה זו יכולה להיות מעוצבת בצורה שמאפשרת צרכנות דיגיטלית תוך הותרת האופציה של הדבקת המחיר לצרכנים שירצו בכך. כמו כן, מתאפשרת סריקה של המוצרים במהלך הקניה בחנות, בניגוד לסריקת כל מוצר בקופה, ותשלום ביציאה.
הסיבה לשינוי האפשרי קשורה בטענות לגבי עלויות כספיות לא מבוטלות של הסימון הידני אשר בסופו של דבר מגולגלות לפתחו של הצרכן בדמות העלאת מחירים. זאת לצד התפתחויות טכנולוגיות וחקיקתיות שחלו בשנים האחרונות שהביאו את הרשות לבחון אפשרות חליפית ולהתיר לעוסק, אם יבחר בכך, להציב בבית העסק צג אלקטרוני על גבי המדף, המציין את המחיר, המחיר ליחידת מידה, וכל מידע אחר הנדרש על פי חוק ביחס לאותו מק"ט.
עוסק שיבחר בצג אלקטרוני יידרש לעמוד בסדרת כללים:
  1. המידע בצג יהיה ברור והצג יהיה בגודל שלא יפחת מזה שתקבע הרשות.
  2. צגי המחיר האלקטרוני יוצגו עבור כל מק"ט, באופן מובחן וברור, תוך הפרדה ברורה בין המקט"ים.
  3. יוצבו מכשירים ברחבי החנות לקריאת הברקוד וכן להדפסת תג המחיר להדבקה על המוצר.
  4. המחירים בחנות לא יעלו במהלך שעות הפתיחה של החנות.
  5. צרכן יוכל לקבל את חשבונית הקנייה באופן דיגיטלי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה