פרסום ושיווק

רבעון חזק לרמי לוי, המניה זינקה ב-5.8%

הרווח הנקי ברבעון עמד על 38.5 מיליון שקל, שיפור של כ-85% לעומת הרבעון המקביל. הרשת שילמה דמי שכירות לבעלי עניין וצדדים קשורים כ-53 מיליון שקל
גיא עיני | 
רמי לוי (צילום יח"צ)

{רמי לוי} פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לשנת 2018 ולרבעון האחרון של השנה שמראות כי הרבעון הרביעי היה חזק במיוחד. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הרביעי עם עלייה חדה ברווח נקי לסך של כ-38.5 מיליון שקל, זינוק של 85% בהשוואה לכ-20.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורת ההכנסות רשמה רשת רמי לוי ברבעון הרביעי של 2018 צמיחה של 12.5% לכ-1.42 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.26 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה של 4.27% בפדיון חנויות זהות, בהמשך לעלייה של 5.13% בפדיון חנויות זהות ברבעון הקודם – כתוצאה מהבשלת הסניפים החדשים, מפתיחת סניף בעזריאלי חיפה ומאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם. 
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 עלה בכ-15% לכ-320 מיליון שקל, בהשוואה לכ-278.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2018 עלה לכ-22.58%, בהשוואה לכ-20.82% ברבעון הקודם ובהשוואה ל-22.09% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, לצד העלייה במכירות של המותג הפרטי ובצד פעילות המרלו"ג שהקימה החברה לאחרונה.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2018 הוכפל לכ-47.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2018 עלה לכ-3.34%, בהשוואה לכ-2.72% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-1.91% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי ומהקיטון בשיעור ההוצאות התפעוליות. 
שנה חזקה

ההכנסות בשנת 2018 צמחו בכ-7.2% לכ-5.44 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.07 מיליארד שקל בשנת 2017 (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה בפידיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.51% כתוצאה מהשיפור בהבשלת סניפים החדשים, מפתיחת 3 סניפים חדשים באריאל, חולון ועזריאלי חיפה ומאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם ברבעון האחרון שנת 2018.

המכירות למ"ר בשנת 2018 הסתכמו ב-61.11 אלף שקל למ"ר, בדומה לשנת 2017 אז הסתכמו המכירות למ"ר ב-61.25 אלף שקל למ"ר. הרווח הגולמי של הרשת עלה בכ-6.3% לכ-1.18 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.11 מיליארד שקל שקל בשנת 2017.
שיעור הרווח הגולמי של הרשת בשנת 2018 עמד על 21.77%, בהשוואה ל-21.96% בשנת 2017. הרווח התפעולי השנתי עלה בכ-24.5% לכ-174.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-140.4 מיליון שקל בשנת 2017. שיעור הרווח התפעולי בשנת 2018 עלה ל-3.21%, בהשוואה ל-2.77% בשנת 2017. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את 2018 עם גידול של כ-24.3% ברווח נקי לסך של כ-136.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-110.1 מיליון שקל בשנת 2017.


הקופה האמיתית של רמי לוי - מנדל"ן
עוד עולה מהדו"ח כי הרשת שילמה דמי שכירות עבור נדל"ן לבעלי עניין וצדדים קשורים קרוב ל-53 מיליון שקל. מדובר על כספים שהחברה הציבורית משלמת לחברות פרטיות של רמי לוי ולחברות בהן רמי לוי שותף.

רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר: "רבעון אחרי רבעון ושנה אחרי שנה אנו מציגים צמיחה בהיקפי הפעילות של הרשת. הצמיחה העקבית בהיקפי הפעילות נשענת בראש ובראשונה על העמידה באסטרטגיה העסקית ולאורך זמן - הצעת סל המוצרים הזול ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר, תוך מתן שירות מצוין לקהל לקוחותינו".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה