פרסום ושיווק

אלקטריאון זכתה בביצוע פיילוט של ממשלת שבדיה

המכרז להדגמת טכנולוגיית הכביש החשמלי של החברה יכלול בניית כביש חשמלי באורך של 1.6 ק"מ כחלק ממסלול כולל של 4.1 ק"מ בשבדיה
ערן סוקול |  1
אורן עזר (צילום יח"צ)
חברת {אלקטריאון}  דיווחה הבוקר (א') כי מנהל התחבורה השבדי הכריז במהלך סוף השבוע על זכייתה במכרז להדגמת טכנולוגיית הכביש החשמלי של החברה בשבדיה בהיקף של כ-45 מיליון שקל.
הכביש, המבוסס על טכנולוגיית הטעינה האלחוטית הדינמית שפיתחה החברה, יהיה הראשון בעולם הטוען משאיות ואוטובוסים חשמליים תוך כדי נסיעה. לצורך ביצוע הפרויקט, הוקם קונסורציום בהובלת חברת  ElectReon AB, חברת בת בבעלות מלאה של אלקטריאון ויירלס.
על פי הדיווח, הפרויקט יכלול בניית כביש חשמלי באורך של  1.6 ק"מ כחלק ממסלול כולל של 4.1 ק"מ בין שדה התעופה לעיר ויסבי על האי גוטלנד בשבדיה. האוטובוס החשמלי ישמש כשאטל ציבורי והמשאית החשמלית תיבחן ע"י נהג מקצועי על מנת לוודא את מוכנות המערכת לפרויקט בהיקף גדול על כבישים מהירים. ממשלת שבדיה תממן כ-35 מיליון שקל מעלות הפרויקט והשאר ימומן ע"י חברי הקונסורציום.
החברה מציינת כי הפרויקט הינו צעד אסטרטגי בדרך ליישום מפת הדרכים של ממשלת שבדיה בתחום הכביש החשמלי. תכנית זאת כוללת יישום עתידי של כ-2,000 ק"מ של כביש חשמלי בכבישים מהירים עבור טעינה דינאמית של משאיות חשמליות, פרויקט בהיקף משוער של כ-3 מיליארד דולר. עוד מציינים בחברה כי השוק הגלובלי של המשאיות הכבדות הבין עירוניות גדל במהירות ואין כיום פתרון מעשי לדרישה לצמצום של פליטות גזי החממה ממשאיות אלו. שוק זה מהווה שוק יעד ראשוני משמעותי של אלקטריאון בנוסף לשוק התחבורה הציבורית העירונית.
כחלק מהמגמה הרווחת בעולם, קיבל הפרלמנט השוודי החלטה, בהתאם לחוק האקלים, להפחית פליטות פחמן דו חמצני שמקורן בתחבורה ב-70% עד שנת 2030, וב-100% עד שנת 2045. לצורך עמידה ביעד זה להשקיעה ממשלת שוודיה משאבים רבים ונוקטת פעולות יזומות לקידום טכנולוגיות רלוונטיות אשר ביכולתן לשנות את פני התחבורה ולגרום לאימוץ מהיר יותר של תחבורה חשמלית.
ב-29 לנובמבר 2017 פרסם מנהל התחבורה השוודי תוכנית פעולה לקידום פתרון כביש חשמלי כפתרון כללי לתחבורה בשוודיה שבאמצעותו ניתן יהיה לעמוד ביעד להפחתת זיהום האויר. במסגרת התוכנית יושקעו סכומים ניכרים על ידי המנהל השוודי בין השנים 2018-2022 לצורך בחינת חלופות שונות המבוססות על טכנולוגית כביש חשמלי ומשמעותם.
אורן עזר, מנכ"ל חברת אלקטריאון: "אנחנו נרגשים מכך שנבחרנו לקחת חלק בתוכנית השאפתנית של ממשלת שבדיה לבחינה ויישום טכנולוגיית הכביש החשמלי כפתרון לחשמול משאיות כבדות בכבישים מהירים. טכנולוגיית הכביש החשמלי האלחוטי של אלקטריאון מאפשרת חשמול ציי משאיות באופן כלכלי, ללא צורך בנשיאת סוללות ענקיות ועצירה לטעינה ומבלי לייצר מפגע ויזואלי. שבדיה בפרט וסקנדינביה בכלל הן מובילות עולמיות בתחום הסביבה והתחבורה החשמלית, הבחירה באלקטריאון ע"י ממשלת שבדיה לאחר סינון קפדני מעידה על הכרה בפוטנציאל הטכנולוגיה להביא את מהפכת חשמול התחבורה העולמית לשלב הבא והקריטי של יישום מלא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גאווה ישראלית!
    מטורף! 14/04/2019 13:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ניצחו במכרז חברות ענק - ועכשיו ייהנו מעשרות מיליוני ש"ח מממשלת שוודיה. בדרך הבטוחה למיליארד...
    סגור