פרסום ושיווק

נגד טרור ופדופיליה: מותגי הענק ישפיעו על פייסבוק ויוטיוב?

מפרסמות הענק חוששות כי הפיקוח הרופף ברשתות - בהן הן שופכות סכומי עתק - יפגע במותגיהן. כעת הן מפעילות לחץ על הרשתות ומאיימות במעבר לפלטפורמות בטוחות יותר
אלכסנדר כץ |  4
פייסבוק (צילום iStock)
האם פייסבוק (סימול: FB), גוגל (סימול: GOOGL) ויוטיוב (בבעלות מלאה של גוגל) עשויות לספוג מכה מהמפרסמים הגדולים? סוגיית התוכן השנוי במחלוקת שמתפרסם ברשתות החברתיות כמעט ללא שליטה, עשוי להיות בעוכריהן של ענקיות האינטרנט, וזאת מאחר שהתאגידים הגדולים עשויים להפחית את נתח הפרסום שלהן ברשתות החברתיות, בשל החשש של אותן חברות לזיהוי עם אותם פרסומים פוגעניים.
ולמה אנחנו מתכוונים בפרסום פוגעני? כמובן לתכנים מיניים ופדופיליים, ובטח גם לסרטוני טרור – דוגמת אותו שידור חי של הטבח בניו זילנד לפני מספר שבועות, במסגרתו נרצחו 49 מוסלמים ב-2 מסגדים על ידי איש הימין הקיצוני ברנטון טרנט.
על פי פרסום ב-CNBC, הפדרציה העולמית של המפרסמים (WFA) - המאגדת בתוכה 85 מתוך 500 המפרסמים הגדולים בעולם מ-60 מדינות - החלה לגבש תכניות למלחמה בפרסום הפוגעני. הפדרציה, שבין חבריה חברות כמו פפסיקו (סימול: PEP) ופרוקטר אנד גמבל (סימול: PG), קראה לחבריה ללחוץ על הפלטפורמות החברתיות שילחמו באותם פרסומים זדוניים וכדי שאותן חברות ענק לא יממנו את אותם פרסומים בעייתיים. 
ראג'ה ראג'מאנאר, סמנכ"ל השיווק של מאסטרקארד ונשיא הפדרציה, אמר השבוע בראיון ל-CNBC כי הרשתות החברתיות "אינן יכולות להתעלם מההעדפות של המפרסמים", וכי עליהן לספק מרחב בטוח ונקי עבור המותגים המפרסמים בהן. "לא מדובר בבטיחות המותג. זו סוגיית בטיחות חברתית, וכאנשי שיווק - יש לנו אחריות לחברה". ואכן, בשבועות האחרונים קרא ה-WFA לחברות בו לבחון היטב ובזהירות היכן הן שמות את הכסף שלהן.
בשבוע שעבר אמר מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל מארק פריצ'רד בוועידת המפרסמים הארצית למדיה של אורלנדו, כי החברה בראשה הוא עומד מתכוונת להפנות כספים לפלטפורמות שמפעילות שליטה על תוכן והערות. פריצ'רד לא הצהיר במפורש אם החברה תפסיק לחלוטין לפרסום ברשתות חברתיות שלא תהדקנה את הפיקוח.
בפייסבוק מנסים להציג פתיחות לגבי הביקורת המוטחת בהם על ידי חברות הענק. קרולין אוורסון, סמנכ"לית ברשת החברתית, אמרה ל-CNBC כי עליהם "לפעול באופן קולקטיבי עבור האנשים שאנו משרתים. אנו ממשיכים להשקיע רבות בבטיחות של הקהילה שלנו". לאחרונה פירטה שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, את הצעדים שהרשת החברתית תפעיל כדי להגביר את הפיקוח, בין היתר על שידורי ה-LIVE.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    קשה לי להאמין שמותגי הענק יוותרו כלכך מהר...
    oferdesade 22/04/2019 18:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על כמות הצופים שהערוצים מביאים כשהם עושים בשבילם את העבודה המלוכלכת.
    סגור
  • 3.
    כל פירסום
    לרון 22/04/2019 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכל סוג לטרור מגביר אותו עשרת מונים!
    סגור
  • 2.
    טעות קטנה
    זהר 22/04/2019 10:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מארק פריצ'רד הוא לא מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל, הוא סמנכ"ל המותג הגלובאלי https://www.linkedin.com/in/marcpritchardpg/
    סגור
  • 1.
    ההפקרות שלהם מפוררת את העולם ויום אחד הם ירדו מגדולתם (ל"ת)
    אכפת לי 21/04/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור