פרסום ושיווק

אמזון נכנסה רשמית לישראל: מניות הקניונים צוללות בבורסה

עכשיו זה רשמי. ענקית הקמעונאות אמזון מתחילה לפעול בישראל ומאפשרת החל מהבוקר למוכרים הישראליים להציע "שילוח מקומי" ללקוחות בארץ. עזריאלי, מליסרון וביג צוללות
נועם בראל |  3
אמאזון (צילום Istock)
עכשיו זה רשמי. ענקית הקמעונאות אמזון מתחילה לפעול בישראל ומציעה החל מהבוקר למוכרים הישראליים להציע "שילוח מקומי" ללקוחות בישראל. האופציה ניתנת להגדרה מיידית עבור המוכרים, ללא שום עיכוב, כך שניתן להגיד בלב שלם - אמזון כבר כאן.
בשעות הבוקר קיבלו רבים מהמוכרים הישראליים הודעת אימייל בעברית מאמזון, בה הזמינה אותם החברה להגדיר את אפשרויות המשלוח שלהם עם האופציה החדשה ואף להשתתף בסמינר מקוון שיערך בקרוב בנושא.
ההודעה שהגיעה הבוקר מאמזון:
על פי התוכנית החדשה, כאשר יפעיל המוכר את אופציית ה-Local Delivery, הלקוחות בישראל יוכלו לראות המוצרים שלו בקלות, וזאת כחלק מחווית קניה חדשה אותה מתכוונת אמזון להציג בקרוב. התוכנית תהיה ללא שום עמלה נוספת מעבר לזו שהמוכרים משלמים כיום ועומדת על 25 דולר בחודש להפעלת החשבון וכ-15% מכל מכירה.
מי שצריכות להיות מודאגות מהצעד הן חברות הנדל"ן והקניונים, כגון {עזריאלי קבוצה} , {מליסרון} ו {ביג}  אשר מניותיהן מגיבות בירידות חדות לאור החדשות על כניסתה של ענקית הקמעונאות לישראל.
"אני לא רואה באמזון איום. אני גם אומר לך שאמזון תפתח חנות אצלנו בשרונה אם היא תכנס לארץ, ולכן אני לא חושב שזה משהו שישנה את המשחק", אמר אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי בראיון ל-Bizportal בחודש אוקטובר. "אני לא לגמרי מבין את המודל העסקי שלו (של  ג'ף בזוס, נ.ב). ברגע שאמזון תכנס לארץ היא תהיה מחוייבת במס הכנסה ומע"מ והיתרון שיש לו כרגע לא יהיה יותר, הוא מול עצמו, איבד את זה", אמר חנקין.
נזכיר כי בתחילת השנה שעברה מניית עזריאלי חוותה גל של ירידות על רקע חשש המשקיעים כי כניסת ענקית הסחר אמזון לישראל תייתר את הצורך בקניונים. עזריאלי כאחת ממובילות שוק הקניונים בארץ סבלה מאובדן זמני באמון המשקיעים, אך המנכ"ל לא הראה שהוא מתרגש יתר על המידה.
נזכיר, שהענקית האחרונה שניסתה לעמוד מול מפלצת הקניות היא רשת Sears האמריקאית שמצאה את עצמה בסוף פושטת רגל כשהיא לא מצליחה להתמודד על השליטה הבלתי מעורערת של אמזון. כיום, אמזון שולטת בכ-49.1% מכלל שוק הקניות ברשת בארה"ב.
נזכיר כי אמזון (סימול: AMZN) פרסמה בשבוע שעבר את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019, והצליחה להכות את התחזיות. הכנסות החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-59.7 מיליארד דולר, עלייה של 17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ובהתאם לצפי המוקדם. בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח של 3.6 מיליארד דולר, או 7.09 דולרים למניה, גבוה משמעותית מהצפי המוקדם שעמד על רווח של 4.67 דולרים למניה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    של החברות בארץ (ל"ת)
    התמוטטות 30/04/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אצלנו כל המסים ומעמ הקניה תהיה יקרה לא כמו בארצות הברית (ל"ת)
    תום 30/04/2019 11:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    אמזון במכירות היא בדיוק כמו אובר בטכסי.
    אופיר 30/04/2019 10:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הופעל לחץ כבד על משרד התחבורה למנוע כניסת אובר כשיתוף רכב. אך מאפשרים לאמזון להרוג את הסחר הקמעוני ללא עיפעוף.
    סגור