שיווק ופרסום

כולם אחרי אמזון: הכניסה לישראל מסעירה את היח"צ והפרסום

יריית הפתיחה נשמעה והמירוץ אחר אמזון יצא לדרכו. גורם יח"צ בכיר: "זה התקציב הכי יוקרתי בשוק, כל המשרדים בישראל, יח"צ ופרסום, מנסים להביא אותם"
משה בנימין |  6
אמזון (צילום iStock)
כניסתה הרשמית של אמזון לישראל, בתחילה עם פעילות מסחר מקוונת ומאוחר יותר ככל הנראה עם הקמת מחסנים לוגיסטיים, מסעירה כצפוי את שוק הקמעונאות הישראלי אך לא רק אותו. מי שצופים באדיקות בהתפתחויות ומחכים לצוהר קטן דרכו אפשר להיכנס פנימה הם משרדי היח"צ והפרסום שלוטשים עיניים לענקית המסחר והטכנולוגיה. 
בדיקה ראשונית בקרב משרדי הפרסום מגלה שלמרות העניין הרב, אין עדיין שום התפתחות ממשית או מגעים כלשהם עם משרדים מקומיים. גם בקרב ענף היח"צ אין עדיין עדויות למשהו קונקרטי אך שם לפחות אפשר לומר שהתכונה רבה מתוך האמונה שהיח"צ, בשונה מהפרסום, הוא נדבך שאותו אמזון תצטרך לגייס מהר כל האפשר כדי להתמודד עם מבול השאלות, הבדיקות, התחקירים, ההסברים וההשוואות שהעיתונאים כבר עומלים עליהם והמידע, שהציבור הישראלי חובב הרכישות המקוונות, צמא לו. 
כמו בפרסום, כך גם ביח"צ, החברה הבינלאומית תחפש אחר נותני שירותים בעלי ניסיון בעבודה עם חברות בינלאומיות, בעלי אוריינטציה טכנולוגית-דיגיטלית, בעלי ניסיון מקצועי עשיר ובעלי תשומות כח אדם מספיקות כדי לטפל בחברה מסדר הגודל שלה. "הפער בריטיינר בין מותג גדול וקטן הוא לא כזה גדול ולכן המשמעות היא בעיקר יוקרה ותדמית" אומר לאייס שלא לייחוס בעליו של משרד יח"צ מהמובילים בישראל. לדבריו, "זה עוד מותג שנמצא בכותרות אבל זה לא שהוא ישלם ריטיינר פי 10 ממשרד עו"ד לדוגמא. בסופו של דבר אנחנו עובדים למטרות רווח אז צריך להבין עד תום את היחס תשומה לתגמול".
איש יחסי ציבור בכיר אחר אומר לאייס "מי שיקבל את אמזון יהיה משרד יחסי הציבור השמח ביותר בישראל וגם אני עובד בלהביא אותם". להערכתו "מדובר בתקציב הכי יוקרתי בשוק, הן עבור משרדי יח"צ והן עבור משרדי פרסום. כל המשרדים בישראל מנסים להביא אותם אבל יש גם בעיה עם אמזון כי היא באה לפרק את כולם בשוק הקמעונאות ולכל משרד יח"צ מוביל יש לקוחות מהתחום".
ה"בעיה" שאותה גורם היח"צ מציין מתכתבת עם העובדה שכמעט כל פגישה בין גוף קמעונאי למשרד היח"צ/פרסום שלו עוסקת בחשש המוצדק שיש לאלו מענקית המסחר שמשנה את כל כללי המשחק. מול אמזון ניצבות רשתות השיווק הגדולות בישראל כגון שופרסל, רשתות האופנה הגדולות כגון קסטרו, FOX וכו', רשתות החשמל וכן הלאה. אמזון מעצם היותה חברה שמוכרת הכל מהכל מהווה סכנה ואיום על חברות רבות, ולכן, כל משר יח"צ ו/או פרסום שירצה לעבוד איתה ייאלץ להעיף מבט על רשימת לקוחותיו ולשאול את עצמו על מי מהם מתחום הקמעונאות הוא מוכן לוותר. 
בנקודת הזמן הזו, עדיין יש יותר שאלות מתשובות. האם אמזון תרצה להיכנס לישראל עם קמפיין השקה מושקע שיחייב משרד פרסום? האם היא תעסיק ספקים מקומיים? ואם כן, האם היא תבחר את ספקיה בהליך מכרזי? מה שכן, יריית הפתיחה כבר נשמעה והמירוץ אחר אמזון כבר יצא לדרכו - עכשיו רק נותר לברר עם מי מדברים - ובשביל זה צריך דובר. 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יש משרד על הכוונת
    חיליק 05/2019/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש משרד לא גדול, בוטיקי שהוא על הכוונת וכנראה שתהיה הפתעה ומשרד לא גדול יטפל בתאגיד הזה. חכו בסבלנות
    סגור
  • 4.
    יש רק שני משרדים בארץ שמועמדים כרגע
    מוטי 05/2019/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מינקובסקי שמייצג את רוב חברות הטכנולוגיה טיטניק שהקימו מחלקה בינלאומית ועכשיו מייצגים גם את גל גדות
    סגור
  • 3.
    ששופר סל ינסו להחדיר לאמזון את בן חורין
    אורנה 05/2019/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם בן חורין יעשו את מה שהם יודעים - אמזון תעוף מכאן מהר
    סגור
  • 2.
    תחזית שלי אמזון לא ישרדו ב ישראל
    YL 04/2019/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולו מסיבה אחת ישראלים מאוד פעילים ב קניות מ אתרים ב סין ש נכון להיום נותנים שרות ומחירים זולים. ו כל בר דעת יודע סוחרי אמזון רוכשים את המוצרים מ סין אז.....מדוע לשלם יותר??? ולתת עמלה גבהה לאמזון אן סיבה
    סגור
  • 1.
    יהיה דבי, דחבש, מוטי שרף או דנילוי / פובליסיס, מקאן
    נעזור לך 04/2019/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל השאר יכולים לוותר מראש
    סגור
  • העבודה הכי קלה בעולם. כל שטות מסקרים
    דודי מהרצליה 05/2019/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יסקרו אפילו אמזון תתחיל למכור גרפרורים. האתגר הוא לבנות תדמית של חברה הוגנת וזה אתגר מאוד קשה.
    סגור