שיווק ופרסום

הכסף מדבר: פיפ"א בוחנת שילוב פרסומות בזמן בדיקות ה-VAR

במונדיאל האחרון שבו הוצג ה-VAR לראשונה, הצטבר זמן הבדיקות לכ-27 דקות סך הכל. על פי הערכות של חברות מחקר, דקת פרסום בזמן המונדיאל שווה לכ-600 אלף פאונד
משה בנימין | 
צופים במשחק כדורגל (צילום iStock)
פיפ"א, הפדרציה הבינלאומית לכדורגל בוחנת שילוב של פרסומות בזמן בדיקת הילוכים חוזרים במערכת ה-VAR - כך על פי דיווח שהתפרסם בשבוע האחרון בעיתון הכלכלי פייננשאל טיימס - Financial Times.
פיפ"א שמנהלת את אירועי הכדורגל הגדולים בעולם בוחנת שיתופי פעולה מסחריים - פרסום - בזמן שמשחק הכדורגל נעצר לטובת בחינת מהלכי כדורגל שדורשים בדיקה חוזרת כגון אישור שער שמוטל בספק, עבירות ועוד. בשונה ממשחקים פופולריים אחרים, בכדורגל שמשוחק במשך 90 דקות רציפות, ב-2 מחציות בנות 45 דקות, אין הפסקות, כך שאפשרויות הפרסום במהלך משחק הן מוגבלות מאוד.
כניסתו של ה-VAR לליגות הבכירות בעולם, מאפשר לראשונה רגעים של הפסקה שיכולים לקחת בין 15 שניות ל-3 דקות, שבהן נפתח חלון הזדמנויות מול קהל צופים של מיליונים שמעוניין לצפות בהילוך החוזר. במקרים רבים מדובר בדרמה של אישור שער, הרחקת שחקן וכדומה שהצופים לא מעוניינים לפספס. לשם בדיוק מחלחל הפרסום שעשוי להזרים מיליונים רבים למארגנים, כפי שנעשה בפוטבול, כדורסל ועוד. 
על פי ה-FT, היוזמה לפרסם בהפסקות ה-VAR הגיעה מצד חברות מסחריות שפנו לפיפ"א כדי לבדוק אפשרות של שילוב מסרים מסחריים בזמן הפסקות אלו. בנוסף, ליגות בכירות כגון הלה-ליגה הספרדית שבה משחקות קבוצות הענק ריאל מדריד וברצלונה שוקלת מהלך שכזה. 
אפשרויות הפרסום בזמן הפסקת ה-VAR הן רבות, מסטריפ פרסום שמכסה חלק מהמסך, מעבר לחסות בת מספר שניות או למתקדמים יותר, מעבר לפרסומת ארוכה של 30 שניות או יותר. הפרסום יכול גם לכלול מיתוג של עמדת ה-VAR, כסא השופט, חדר המחשוב האחורי ועוד. כמו כן, באופן המתירני והחודרני ביותר, החסות המסחרית יכולה גם להשתלב בסרטון ההילוך החוזר עצמו.
בליגה הישראלית כבר זיהו את הפוטנציאל המסחרי הטמון ב-VAR ובוחנים בימים אלו את מיתוג האזור שבו השופט בוחן את מהלך האירועים בשידור חוזר. מבדיקת אייס עולה כי הפרסום במהלך השידורים נתון להחלטת מנהלת הליגות והזכיין המשדר את המשחקים. שאלת הפרסום על גבי ה-VAR עצמו טרם נידונה ובכל מקרה מדובר בפרוטוקול מסודר שבו מוגדר מה מותר ואסור בכל הקשור ל-VAR על ידי פיפ"א, בדגש על ההתערבות בסרטון ה-VAR עצמו. 
בשונה מהטורנירים הבינלאומיים, בליגה הישראלית המשודרת בערוץ הספורט ובערוצי צ'רלטון, הפרסום כבר מהווה חלק בלתי נפרד עם סטריפ תחתון שלעתים גם מופיע בזמן שהמשחק פעיל, עניין שנמצא תחת פיקוחה של מנהלת הליגות, שרגישה מטבע הדברים לבאנרים שמפריעים לחווית הצפייה. 
אנליסטים ויועצי שיווק בתחום הספורט מציינים כי במידה ותינתן האפשרות לפרסם בזמן בדיקות ה-VAR, אין ספק שחברות מסחריות היו משלמות על כך. במונדיאל האחרון שהציג את ה-VAR לעולם הכדורגל, הצטבר זמן הבדיקות לכ-27 דקות סך הכל. על פי הערכות של חברות מחקר, דקת פרסום בזמן המונדיאל שווה לכ-600 אלף פאונד, כך שהכנסה נוספת של 27 דקות שכאלו המהוות 16.2 מיליון פאונד היא לא סכום שניתן להתעלם ממנו, מה גם שהשימוש ב-VAR נכנס יותר ויותר לשימוש והיקף דקות הפרסום-הפסקה בזמן משחק הוא בסימן עלייה. 
בפיפ"א ציינו כי מאז המונדיאל ברוסיה, מספר חברות מסחריות פנו אליה כדי לשלב פרסומות בזמן הפסקת המשחק לטובת בדיקות הוידאו. עם זאת' בארגון ציינו כי העדיפות הראשונה כרגע היא פיתוחה ושיפורה של מערכת ה-VAR. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה