שיווק ופרסום

תשובת גוגל לאמזון: פיצ'ר לרכישה מקוונת ישירות מסרטון יוטיוב

אמזון נוגסת בנתח השוק בפרסום במנועי חיפוש? אינסטגרם מפתה צרכנים? גוגל משיבה עם כלים חדשים לשיפור חווית הרכישה כדי שהגולשים ישלימו את הקניות אצלה
משה בנימין | 
רשתות חברתיות (צילום Istock)
בעוד אמזון הופכת משנה לשנה לאיום גדול יותר ויותר על עסקי הפרסום הדיגיטלי של גוגל, כשהאי נוגסת בנתח השוק שלה בפרסום במנועי חיפוש, גוגל מצדה מכינה לענקית המסחר המקוון תשובה הולמת - בטריטוריה שלה - מכירות ומסחר אונליין. בשיחה עם משקיעים הכריז אוליבר הקמן, סגן נשיא לענייני קניות ותיירות על פיצ'ר שיושק בסוף השנה שיאפשר לגולשים לרכוש מוצרים ישירות מסרטון יוטיוב בעוד זה מתנגן. 
כמו כן, הודיעו בגוגל על מוצרים חדשים שיושקו בעתיד הקרוב (ויהיו תקפים למובייל אך לא לדסקטופ) כגון עמוד פרסונלי מבוסס על העדפות הגולשים שיאפשר הם להשוות ולסנן מוצרים לפי מחיר, מותג וכו' ובתוך כך גם לרכוש מוצרים ישירות מספים בגוגל, בחנות פיזית סמוכה או באתר אחר אונליין. 
המשקל הרב שגוגל שמה על נושא הקניות המקוונות מיועד כאמור להילחם באמזון, אך לא רק. כמעט מכל עבר, ישנן רשתות חברתיות פופלוריות שמציעות לגולשים כלים שמייצרים חווית רכישה אחרת כגון אינסטגרם שכבר החלה בפיילוט שמאפשר רכישת מוצרים ישירות מתמונות בפלטפורמה ללא יציאה ממנה לאתר אחר. גוגל היתה מאז ומתמיד וגם כיום, תחנה חשובה במסע של כל גולש אל עבר המוצר אותו הוא מחפש. כעת, נראה שהחברה החליטה למנף בעצמה את תהליך החיפוש של הגולש מבלי שיעזוב אותה לרכישות באתרים אחרים. 
"אנחנו יוצרים את המקומות שאליהם הצרכנים מגיעים כדי לחפש ולגלות מוצרים" אמר סורג'ויט צ'אטרג', סגן נשיא לתחומי ניהול מוצר ומכירות. "חווית השופינג החדשה שלנו מאפשרת לאנשים לרכוש מוצרים בקלות, ללא סרבול, במקום שאליו הם ממילא מגיעים כדי לבצע מחקר ולחפש השראה: במנוע החיפוש, בגוגל תמונות, יוטיוב וביעד מעוצב מחדש לשופינג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה