שיווק ופרסום

איך אזרחות כפולה יכולה לסייע לבעלי עסקים לפתח את העסקים שלהם?

 לישראלים שמורה הזכות להחזיק כל אזרחות נוספת, במקביל לזאת הישראלית. בואו לגלות את היתרונות וכיצד ניתן לקבל אזרחות אירופאית
גיא עיני | 
ארמון (צילום pixabay)
לישראלים שמורה הזכות להחזיק כל אזרחות נוספת, במקביל לזאת הישראלית. בשנים האחרונות נרשמת עליה בביקושים לאזרחות נוספת, מטעמים שונים. יש כאלה המבקשים דרכון מפני שהוא מאפשר הנחות בשכר לימוד בחו"ל. אחרים מבקשים דרכון זר כדי לטייל בעולם ביתר קלות, ללא צורך בויזה או בהליכים מסורבלים להארכת השהות מעבר לים. בנוסף, יש גם בעלי עסקים ויזמים אשר כבר הבינו שאזרחות של עוד מדינה יכולה לסייע רבות בפיתוח העסק. בשורות הבאות נספר איך אזרחות של עוד מדינה יכולה לסייע לבעלי עסקים לפתח את העסקים שלהם ביתר קלות. 
דרכון פורטוגלי שמאפשר דריסת רגל בעסקים
בעת הנוכחית, הפך דרכון פורטוגלי למבוקש ביותר בקרב יזמים, משקיעים ואנשי עסקים מישראל. אך מדוע זה קורה? ראשית, זהו דרכון אירופאי לכל דבר ועניין. כלומר, דרכון פורטוגלי שווה ערך גם לאזרחות של מדינות כמו צרפת, גרמניה ויתר מדינות האיחוד. שנית, ישנו מסלול די פשוט לקבלת אזרחות זאת, עבור אנשים שבני משפחותיהם התגוררו בעבר הרחוק בפורטוגל (לפני הגירוש). כלומר להרבה מיוצאי ארצות הבלקן, מדינות ערב, תורכיה, מצרים, סוריה, לוב, וכיוצא באלה, הדרכון הזה נמצא בהישג. יד. מכיוון שאזרחות פורטוגלית מקנה למעשה אזרחות אירופית, מקבלים בכך דריסת רגל בקידום עסקים, בכל האיחוד האירופי אך גם מחוצה לו. 
במציאות הנוכחית, ישנם ארגונים וישנן מדינות שלא יהיו מוכנים לעשות עסקים באופן ישיר עם ישראל או עם ישראלים. זוהי מציאות כואבת, אך אי אפשר להתעלם ממנה. קניינים במדינות מסוימות, מנהלי שיווק, יבואנים ואחרים נוהגים כך לעיתים בשל לחצים פוליטיים ולא בשל טעמים ענייניים. החשוב הוא שבעזרת דרכון זר ואזרחות של מדינה זרה, עוקפים בקלות את המשוכה הזאת. כאשר רוצים לחתום על הסכם עם נציגות מסחרית, אם רוצים לקיים קשרי ייבוא או ייצוא, אם רוצים לנהל רשת חנויות וכיוצא בזה, משיגים דרכון זר ועושים זאת ביתר קלות. 
אזרחות והשתתפות במכרזים
גם אם נניח בצד לחצים פוליטיים או עמדות אנטי ישראליות, אין ספק כי אזרחות של עוד מדינה יכולה לעזור בפיתוח עסקים של ישראלים ברחבי העולם. ניקח לדוגמא את האפשרות להשתתף במכרזים של חברות גדולות, של עמותות, של רשויות. לבעלי אזרחות מקומית ישנה אפשרות להשתתף במכרזים מגוונים, שלא בהכרח פתוחים בפני אזרחים של מדינות אחרות. כך, ישראלי שיש לו אזרחות אירופאית, למשל, יוכל לגשת למכרזים בכל רחבי יבשת אירופה. דבר זה יכול להעניק זריקת מרץ לכל עסק. גידול ניכר בהכנסות וכן מוניטין ויוקרה.
חופש תנועה נרחב בין מדינות לצרכי עסקים
אזרחות של עוד מדינה יכולה להעניק חופש תנועה נרחב בין מדינות. כאשר מדובר באזרחות אירופאית, למשל, אין ספק כי התנועה ברחבי כל אירופה נעשית ללא קושי וללא מגבלות. אך עבור אזרחים אירופאים, יש הקלות מרובות בכניסה גם למדינות שמחוץ ליבשת. יש מדינות אשר בכפוף להסכמים עם ממשלות אירופאיות, מוותרות על הצורך בויזה. אפשרית כניסה למגוון רחב של מדינות, תוך הליך מקוצר של ויזה אלקטרונית. סילוק מחסומים בירוקרטיים שכאלה מאפשר פיתוח עסקי יותר מהיר ויותר פשוט.
הלוואות עסקיות והקלות לאזרחים
מדינות מעבר לים מעניקות לאזרחיהן ששואפים ליזום עסקים או לקדם אותם, לקבל הטבות והקלות. במדינות מסוימות, אזרחים יכולים לקבל מענקים לפיתוח עסקי. יש מענקים לעסקים גדולים שמעסיקים עובדים. אפשר להגיש בקשה להלוואות עסקיות, שמאפשרות להגדיל ולהרחיב את העסק. אלה סיבות מספיק טובות להחזיק אזרחות זרה, במקביל לזאת הישראלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה