שיווק ופרסום

רשת FCB העולמית "מפטרת" את Nivea בגלל הערה הומופובית

הטענות הן כי בשיחת ועידה בכיר ב-Nivea אמר על הצעה למודעה בה יופיעו 2 כפות ידיים גבריות משולבות: "We don't do gay at Nivea" 
משה בנימין |  1
גייז. סערת Nivea (צילום iStock)
רשת הפרסום העולמית FCB מקבוצת IPG נפרדת ממותג הקוסמטיקה Nivea בטונים צורמים שמלווים בסערה תקשורתית בעקבות הערה הומופובית של נציגי החברה.
על פי הדיווחים באתר AD AGE שחשף את הסיפור, ובאתרי חדשות נוספים, בכירים ב-FCB טענו כי Nivea סירבה לאשר מודעה בה הופיעו 2 כפות ידיים גבריות אוחזות זו בזו. על פי הדיווחים, עובד בכיר של Nivea אמר בשיחת ועידה עם FCB, בנוכחותו של עובד גיי של משרד הפרסום, כי הם לא מציגים תמונות של גייז, ובאנגלית: "We don't do gay at Nivea". לאחר מכן שלח מנכ"ל משרד הפרסום הודעה לכל עובדיו בה הודיע על הפסקת העבודה עם מותג הקוסמטיקה בסוף השנה, למרות שלא התייחס לאמירה ההומופובית. 
Nivea היא אחד ממותגי קבוצת  Beiersdorf  שמקום מושבה בהמבורג, גרמניה. שאר מותגי החברה כוללים את Eucerin, Labello, Hansaplast ועוד, שחלקם ימשיכו להיות מטופלים ב-FCB. 


למרות שלא התייחסו ישירות להאשמה בהומופוביה, ב-Nivea אמרו בתגובה: "אנחנו מבינים שהרגשות והעניין החדשותי מתגברים כשמדובר בסיומה של מערכית יחסים עסקית ארוכת שנים. עם זאת, אנחנו מבקשים את הבנתכם לכך שלא נגיב על ספקולציות לא מבוססות בנושא זה". 
עוד הוסיפו בחברה, כי "עם זאת אנחנו רוצים להביע את דאגתנו לנוכח ההאשמות שלא משקפות את ערכי קבוצת Beiersdorf ו-Nivea ועובדיה מסביב לעולם. שום צורה של אפליה, ישירה או בעקיפין, אינה מקובלת ולא תופגן כלפיה כל סובלנות. אנחנו מחויבים לגיוון, כבוד הדדי, הזדמנות שווה וסובלנות. אנחנו ב-Beiersdorf חיים לפי השקפת עולם ואמונה זו".  
תגיות IPG | Nivea | רשת FCB
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קצת מוזר
    ערן 07/2019/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמובן שמדובר באמירה שאיננה במקומה. אבל בהנחה שלא מדובר באמירה רשמית של מנכ״ל החברה אלא בשיחה פנימית עם גורם בתוך NIVEA לא נראה לי הגיוני ש״מפטרים״ לקוח בצורה כל כך אימפולסיבית. אני מנחש שמערכת היחסים היתה מעוררת עוד לפני המקרה. הרי היה אפשר להתנצל או אפילו לפטר את אותו עובד
    סגור