פרסום ושיווק

נייקי בפרסומת "ווינרית" על זכיית ארה"ב במונדיאל הנשים

מנפצת את תקרת הזכוכית: בשחור לבן שמוסיף ממד של היסטוריה וחשיבות, נייקי חוגגת את הזכייה עם נאום חוצב להבות ששם אותה שוב בצד הנכון של ההיסטוריה ועולם השיווק
משה בנימין | 
נייקי (צילום צילום מסך)
פחות מחודש לאחר שתרגמה את המחמאות על המהלך המבריק והאמיץ עם שחקן הפוטבול קולין קאפרניק לזכיות בפסטיבל קאן, נייקי ממשיכה את הקו ה"ווינרי" נוקט העמדה של המותג ויוצאת בפרסומת מרוממת רוח שבנויה על נבחרת כדורגל הנשים של ארה"ב שזכתה לאחרונה במונדיאל הנשים.
כמו קאפרניק, גם כוכבת נבחרת הנשים של ארה"ב ומי שנבחרה לשחקנית הטובה ביותר של המונדיאל, מייגן רפינו, הפגינה בגלוי את חוסר אהדתה לממשל טראמפ ולנשיא עצמו, כרעה ברך כפי שעשה קאפרניק כתמיכה במאבקו והודיעה שלא תגיע לבית הלבן במידה והנבחרת תזכה. במובן הזה רפינו היא ההמשך הישיר והמקבילה הנשית של קאפרניק ועבור נייקי, החתיכה הנוספת בפאזל שבאמצעותו מותג הספורט טוען את עצמו בערכים ליברליים, אוניברסליים, עדכניים, מנצחים וממקם את עצמו "בצד הנכון של ההיסטוריה".  
הפרסומת החדשה, בשחור לבן שמוסיף לה ממד נוסף של היסטוריה וחשיבות, עלתה לפני יומיים, לאחר שנבחרת הנשים של ארה"ב זכתה בפעם הרביעית בתולדותיה בתואר אלופת העולם לאחר שגברה 2-0 על נבחרת הולנד. מאחורי הפרסומת תחת השם Never Stop Winning עומד משרד הפרסום Wieden & Kennedy שבאופן מוצדק ומתבקש הפך את זכיית נבחרת הנשים לחגיגה של העצמה נשית באמצעות טריק מוכר שאף פעם לא נכשל: סדרת תמונות סטילס שמנציחות את האירוע הספורטיבי ובתוכן תמונות השחקניות, האצטדיונים, מנהרת העלייה למגרש, חגיגות לאחר שערים ועוד תמונות הירואיות וכל זאת על רקע נאום חוצב להבות ומעורר השראה. 
 "שבירה של כל תקרת זכוכית". הפרסומת של נייקי
"אני מאמינה" נאמר בנאום שמלווה את הפרסומת בקולה של אשה, "אני מאמינה שנזכה בפעם הרביעית, ונמשיך לנצח עד שנהיה לא רק קבוצת הנשים הטובה בעולם אלא קבוצת הכדורגל הטובה בעולם, ושדור שלם של בנות ובנים ייצאו לשחק ויאמרו דברים כמו 'אני רוצה להיות כמו מייגן רפינו כשאגדל' ושהם יקבלו את ההשראה לדבר ולנצח ולהלחם עבור מה שהם מאמינים בו ואני מאמינה שהקול שלה יישמע ושתכניות טלוויזיה ידברו עלינו כל יום ולא רק פעם ב-4 שנים ושנשים יצליחו לכבוש הרבה יותר מאת מגרש הכדורגל כמו שבירה של כל תקרת זכוכית ושפניהן ייחצבו על הר ראשמור, ושנמשיך להיאבק לא רק כדי לעשות היסטוריה אלא כדי לשנות אותה, לנצח". 
מובן מאליו שהחיבור בין נייקי לנבחרת הנשים המדוברת של ארה"ב, בעידן שבו מונדיאל הנשים זוכה לחשיפה תקשורתית רחבה עוזר גם לביזנס ויבוא לידי ביטוי בתכונה ערה בסניפי נייקי. מנגד, ההצלחה המסחרית שתושג בעקבות התמיכה בשחקניות שמסוקרות ללא הרף, בראשות רפינו, היא תגמול הולם לנייקי ששילמה על כך במטבע של אומץ ולקיחת סיכונים. בתקופה שבה מחקרים על התנהגות צרכנים מראים ש-63% מאתנו (שני שליש) מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים מחברות שנוקטות עמדה ומצדדות במטרה או אג'נדה נראה שנייקי לא נמצאת רק בצד הנכון של ההיסטוריה אלא גם בצד הנכון של עולם השיווק והפרסום. 
 כוכבת אמיתית. מייגן רפינו

נייקי, נסחרת בוול-סטריט בשווי של 140 מיליארד דולר. החברה מוכרת ב-47 מיליארד דולר בשנה ומרוויחה 5-6 מיליארד דולר.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה