פרסום ושיווק

למרות הירידות במניית טבע - "אנחנו ממליצים להתרחק מהפארמה. טבע לא מעניינת"

שמוליק קשת, ראש תחום מניות בהראל פיננסים סבור שכדאי להתרחק ממניות האופנה ומחברות התקשורת, וכדאי להחזיק בבנקים, חברות נדל"ן מניב וחברות מערכות מידע (IT) - מי המומלצות שלו? 

עדי ברזילי |  22
מכירה או קנייה (צילום Istock)
שמוליק קשת, ראש תחום מניות בהראל פיננסים, מסביר בשיחה עם Bizportal כי השוק המקומי זול יחסית לשוקי המניות בעולם, וכן מציג שלושה סקטורים מומלצים ושלושה שצריך להתרחק מהן, וגם - המניות המועדפות על הראל פיננסים
צפו בראיון המלא:   
 
"התמחור בתל אביב הוא אטרקטיבי מהתמחור בארה"ב. מניות תל אביב 125 נסחרות במכפיל רווח עתידי של 14 לשנת 2020. שם, בארה"ב זה 18. אין סיבה לכך שהמכפילים פה נמוכים יותר.
"הכלכלה שלנו לא פחות פחות חזקה, הצמיחה לא פחות טובה, אפילו יותר; האבטלה בשיעור נמוך יותר, ובכלל, נתוני הכלכלה שלנו חזקים. חוץ מזה, הריבית בארץ נמוכה יותר  וזה טוב עוד יותר לשוק המניות המקומי. 
"יתרון נוסף - השוק בתל אביב פחות תנודתי משווקים באירופה. מבין כל הסקטורים אנחנו מעדיפים את הבנקאות, הנדל"ן המניב ומערכות המידע/ המיחשוב. הבנקים נסחרו בתחילת 2019 במכפילי הון של 0.8-0.9, היום הם נסחרים במכפיל הון של מעל 1. מניות הבנקים עשו מהלך של 15%, ועדיין הסקטור הזה נראה אטרקטיבי. הבנקים ממשיכים להגדיל אשראי, התשואה על ההון היא של 8%-10% ולכן מכפילי הון של מעל 1 היא לא מילה גסה.
"הנדל"ן מניב ממשיך להיות חזק. החברות עולות בהכנסות ומשפרות את הרווח. סיכוי טוב שבשנה הקרובה נראה שערוכים כלפי מעלה בנדלן המניב.
 
"מנגד, תחומי התקשורת, פארמה ואופנה לא מעניינים. טבע לא נראית אטרקטיבית,, ובקמעונאות אופנה יש תחרות חזקה מול האונליין כשבנוסף ישראלים קונים בחו"ל ופחות בארץ. מדיניות 'השמיים הפתוחים' הגדילה את היקף הטיסות לחו"ל, וישראלים מעדיפים לקנות בחו"ל".
תגובות לכתבה(22):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    דוקא עכשו אטרקטיבי ביותר להשקיע בטבע (ל"ת)
    שי לפידות 25/07/2019 13:08
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • טבע
    יוסי 25/07/2019 18:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אדון שמוליק קשת כנראה יש לך אינטרס לגזור קופון על טבע
    סגור
  • אנשים חשבו שהם חכמים
    אורן 25/07/2019 15:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין חוכמה בדיעבד יכול להיות שירד ל3 אז מה תעשה
    סגור
  • 12.
    לא ממליץ על פארמה ומחזיק אינטק פארמה? (ל"ת)
    נטלי 25/07/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    הוא גם המליץ על אינטק פארמה!!! (ל"ת)
    משה 25/07/2019 09:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    עכשיו אני קונה טבע (ל"ת)
    ישראלי 24/07/2019 23:04
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • היום קניתי
    רובי 24/07/2019 23:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נכנסתי לטבע ע0 250 אלף בנוסף ל230 אלף שיש לי במילון אמכור וזה בקרוב
    סגור
  • 9.
    האנליסטים עם חוסר ידע
    רובי 24/07/2019 22:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא להתייחס לסקרים של האנליסטים 90 אחוז מהם מסקרים חברות ללא כל ידע בסיסי הכל נשלף אצלהם מה נותן.או שיש להם אינטרס להפיל מניה או להעלותה ללא שום קשר לביצוע המניה.מציע לא להתייחס אליהם
    סגור
  • וואלה?
    ריאלי 25/07/2019 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני חשבתי לתומי שהם רק רוצים לעזור למשקיעים וביזפורטל עוסק בחסדים למען הקוראים ...
    סגור
  • 8.
    שהוא אומר למכור טבע. תקנו טבע (ל"ת)
    אזרח 24/07/2019 22:22
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    עכשיו הזמן לקנות את טבע
    דרור 24/07/2019 20:58
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תזכרו 8 דולר למניה...
    סגור
  • עכשו , אחרי שאמר , ללא ספק שווה לקנות טבע (ל"ת)
    שי 25/07/2019 13:09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • טבע עוד ץפ.יע בגדול
    רובי 24/07/2019 22:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הנפיחות הן במכוון על מנת להגיע למשפט עם רחוק דל
    סגור
  • 6.
    הפוך הפוך
    יויו 24/07/2019 20:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין אמונה ביועצים,לפעול הפוך ממה שהם מיעצים.
    סגור
  • ל 5. אתה צודק 100 אחוז (ל"ת)
    חכם 24/07/2019 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    גופי ההשקעות למיניהם
    שימו לב 24/07/2019 15:32
    הגב לתגובה זו
    3 2
    פתאום בלי שום הודעה מוקדמת צצו השבוע כל מיני גופים למיניהם ואנליסטים שממליצים לזרוק את מניית טבע בכל מחיר , ונותנים מחירי יעד נמוכים ככל האפשר. אני לא יודע מה איתכם אבל כשאני רואה כזה דבר מבחינתי זה איתות חד משמעי להיכנס לנייר ובמלוא הכוח כל הגופים האלו מונעים ממניעים נסתרים... איפה הם היו לפני חודשים כשהמניה התרסקה?? עכשיו אחרי שירדה בחדות פתאום ממליצים להיפטר? תמוהה בעיניי.....
    סגור
  • 4.
    הסל בשפל כל הזמניםתכתבו משהו (ל"ת)
    עיתון עיור 24/07/2019 15:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    לא נמאס לכם לפמפם טבע חסר מניות בבורסה ? זה מתחיל לשעמם (ל"ת)
    איציק 24/07/2019 15:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    אינטרסנטים ניבזים שכמותכם
    צוללת 24/07/2019 15:12
    הגב לתגובה זו
    8 0
    דווקא עכשיו לאחר ההמלצה המטופשת אני קונה את טבע ובגדול.
    סגור
  • בזבוז כסף
    פיני 24/07/2019 19:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבל על הכסף שלך. טבע סוס מת. תגיע גם ל- 5$
    סגור
  • כבר לא מאמינה לאף אחד