שיווק ופרסום

ההבדל בין משפיענים לשגרירי מותגים - ומה חושב הקהל הצעיר

דו"ח עדכני על שיווק באמצעות משפיענים מגלה כי 70% מהצעירים חושבים שיוטיוברים יותר "מחוברים" למותגים מאשר סלבס, ומה התגובה שמגבירה ויראליות לפוסטים? 
משה בנימין | 
משפיענים או שגרירי מותג (צילום יחסי ציבור)
"משפיען הוא אדם שבכוחו להשפיע על החלטות הקנייה של אחרים באמצעות הידע, העמדה, הסמכות ומערכת היחסים שלו עם הקהל שלו. אדם שעוקבים אחריו אחרים בנישה ספציפית, שעמו הם נמצאים במעורבות פעילה. גודל הקהל תלוי בגודל הנישה".
זוהי אחת ההגדרות המקובלות למשפיען, על פי המדריך העדכני לתחום ב-2019, שפורסם על ידי חברת NetBase המתמחה בכלים אנליטיים למדידה וניטור פעילות פרסום בגזרת הסושיאל. המעבר ממשפיען לשגריר מותגים נעוץ בבלעדיות. משפיען מטבעו אינו מתמסר למותג כזה או אחר, הוא לא שומר נאמנות או אקסקלוסיביות למותג מסוים אלא אם הוא מקבל כסף עבור זה - בנקודה זו הוא הופך ממשפיען לשגריר. 
הדו"ח שפורסם לאחרונה כולל גם ממצאים על תפיסות הקהל, מהם עולה כי 70% מהקהל הצעיר, המוגדרים כדור Z, חושבים שיוטיוברים הרבה יותר "מחוברים" למותגים מאשר סלבס. עוד נמצא, כי 73% מהמפרסמים הצהירו כי איתור המשפיען הנכון והמתאים ביותר הוא האתגר הקשה ביותר לפיצוח.  88% מהצרכנים סומכים על המלצות אונליין כאילו היו המלצות אישיות. נתון מעניין נוסף מגלה כי יש בכוחן של תגובות מסוימות לפוסטים להפוך אותם לוויראליים, כך למשל התגובה "awe" היא המובילה עם 25%.
מסקנות הדו"ח ממליצות על שימוש במשפיענים ושגרירי מותגים רבים שלא על מנת לרצות את העוקבים בכל זמן נתון, אלא על מנת לספק כל סגמנט מפולח מקהל האוהדים בדרך המתאימה לו ביותר באותו זמן נתון. השימוש במשפיענים מרובים מבוסס על ההנחה שאין בנמצא משפיען או שגריר מותג שיכול לקלוע לטעמו של כל סגמנט מקהל האוהדים ולא לענות על הצרכים השונים של כל סגמנט. ההמלצה היא להיעזר בכלי ניתוח קהלים שאליהם יש להתאים יש את המשפיען הנכון שדרכו כדאי להעביר מסרים בהתאם לצורך.
אחת הדוגמאות המובאות במדריך היא של חברת האשראי הבינלאומית Visa שנעזרה במשפיענים שונים כדי לדבר לקהל בעלי חברות ה-SMB, עסקים קטנים ובינוניים, מתוך ההנחה שמשפיען המזוהה עם חברות ענק לא יהיה אפקטיבי לצרכיהן של חברות קטנות יותר. 
דוגמא נוספת שמוצגת כמהלך משפיענים מצליח של צ'לנג'ר היא של מותג התה Bigelow שנעזר במשפיענים כדי לקדם מסרים של בריאות. המותג ביקש להטמיע רגשות ורגעים אמוציונליים ופנה למשפיענים כדי שאלו יציגו רגעים שמחברים בין רגש לבריאות. אחד הבלוגרים שנענה לאתגר הרכיב סלסלת שי עבור יום האם שמבוססת כולה על מוצרי מותג התה. הקמפיין הניב למותג עלייה של 18.5% במכירות מוצרים, עם 32 אלף מעורבויות לצד 44 מיליון חשיפות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה