שיווק ופרסום

איך מותג שלא נהג למכור ישירות לצרכן מזנק ב-270% באי-קומרס?

באמצעות בינה מלאכותית, פרסונליזציה וגישת 'מובייל פירסט', מותג ציוד הספורט הוותיק Spalding שינה לפני שנתיים את אסטרטגיית הדיגיטל וזינק במספרים מדהימים במחזור
משה בנימין | 
Spalding (צילום iStock)
חובבי כדורסל מכירים בוודאי את מותג הספורט Spalding שהולך יד ביד עם המשחק הוותיק כבר למעלה מ-100 שנים. המותג שבאופן מסורתי מוכר את מוצריו דרך רשתות שיווק ולא ישירות לצרכנים שינה את האסטרטגיה בשנתיים האחרונות והחל למקד מאמצים בגישת DTC - Direct To Concumer ישירות לצרכן, באמצעות מערכת אי-קומרס מבוססת Salesforce ובינה מלאכותית, והתוצאות הן תאווה לעיניים עבור כל משווק. 
החברה הצהירה כי ב-2019 היא מציבה לעצמה יעד של 25% נתח מכירות באי-קומרס מסך המכירות הכללי. בהתחשב בזינוק המדהים של 270% במכירות אונליין ב-2018 לעומת 2017, אפשר להבין כיצד החברה הגיעה ליעד השאפתני. כמו כן החברה רשמה גידול של 66% בהזמנה ממוצעת של לקוח לצד עלייה של 100% בזמן השהייה של לקוחות באתר.
בתקופת החגים בארה"ב ב-2018 החברה רשמה גידול של 96% במכירות פר צרכן, עלייה של 30% בכמות מוצרים בהזמנה ממוצעת ועלייה של 51% בתנועת הגולשים לאתר המובייל של החברה. 
בחברה מציינים שהערך שהוביל מבחינתה את ההצלחה הוא הפרסונליות בגישה השיווקית. בחברה אימצו טכנולוגיות של חברת Salesforce כדי לתרגם מגוון פעילויות שבעבר נעשו על ידי אנשים באופן אוטומטי כדי להתייעל ולחסוך זמן, כולל מסחור, ניתוח של הפעילות ואפילו כדי ליצור מוצרים מותאמים לצרכנים. החברה גם נעזרת במערכת הבינה המלאכותית Einstein AI שפותחה בישראל ודרכה היא מנהלת מערכת המלצות על מוצרים ללקוחות. 
ברמה הטקטית, הפרסונליזציה באה לידי ביטוי בכך ש-Spalding השיקה אתר שמאפשר ללקוחות לעצב כדורי סל מותאמים אישית. השירות מציע ללקוחות כדורים שעליהם חריטת טקסט אישית בלייזר, לוגואים של קבוצות NBA, סמלי עבר של קבוצות היסטוריות, סמלי קבוצות נשים ועוד. "כולם רוצים משהו ייחודי לעצמם בלבד" אמר מאט דיי, מנהל השיווק הדיגיטלי והאי-קומרס של החברה. "המוצרים שאנשים קונים, הכל מהסדרות שאתה בוחר לצפות בהן למוסיקה שאתה בוחר לשמוע, הכל מותאם אישית ותפור עבורך. זיהינו במוצרים מותאמים אישית המון הזדמנויות, במיוחד כמתנות". 
לא זו בלבד, אלא ש-Spalding בנתה מערכת אספקה שבמסגרתה כדורים מעוצבים אישית מוזמנים, נוצרים ונשלחים ללקוח תוך 1-3 ימי עבודה. לדברי דיי, "ראינו לא מעט חברות בשוק שמציעות מוצרים מותאמים אישית ולעתים זה לוקח כמעט שבועיים לשלוח אותם לצרכן. עבורנו, בעידן ה-עכשיו, זה היה חייב להיות מהיר יותר מזה. שדרגנו את המערכת מנקודת המבט של השימוש בחומרה במפעל כדי שנוכל לחקוק כתובת לייזר על כדור תוך 20-30 שנוית בלבד". 
וכמובן שאי אפשר בלי הרגל החזקה של הדאטה. בחברה שיפרו את טכניקת איסוף המידע וניתוח העדפות הצרכנים כדי לבנות את ההתאמה האישית לכל לקוח באמצעות חווית הגלישה באתר. החברה השיקה את קהילת ה-Spalding MVP כדי לשפר את מערכת היחסים עם כל צרכן, להכיר אותו טוב יותר ואת חווית השימוש האישית שלו ולייצר איתם אינטראקציה באשר הם. חברי קהילת ה-MVP מקבלים מ-Spalding "מתנות קטנות" כגון גישה למוצרים בהשקה של מהדורות מוגבלות כדון ליין מוצרים ממותג שנת 1994, משלוח חינם, אפשרות לשתף בביקורת על מוצרים ותגמולים נוספים.  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה