שיווק ופרסום

אינסטגרם מהווה 19.2% מהפרסום בכלל פייסבוק; 45% בסטורי

נתונים שעשויים להדאיג את המפרסמים בערוצי הסושיאל נוגעים ל-CPC. עלות לקליק עלתה מ-0.21 דולר ברבעון ה-2 של 2018 ל-0.28 דולר ברבעון ה-2 של 2019
משה בנימין | 
אינסטגרם סטורי (צילום יחסי ציבור)
נתח הפרסום של אינסטגרם מתוך מותגי פייסבוק (פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ) שומר על יציבות ועומד על כחמישית מהמחזור הכולל. על פי הדו"ח האחרון של חברת הדיגיטל Marin Software, ברבעון ה-2 של 2019 נתח ההוצאה לפרסום באינסטגרם בתוך קבוצת מותגי פייסבוק עמד על 19.2%, לעומת 19.5% ברבעון ה-1 של 2019. 
מתוך הפילוח הפנימי של ההוצאה לפרסום באינסטגרם, עולה כי הסטורי משגשג ומזנק באופן חד ומגיע כבר ל-45.1% מהנתח הכולל. זאת לעומת נתח של כשליש ברבעון ה-1 של 2019. למרות שה-CTR (שיעור הלחיצות על המודעות - היחס בין מספר החשיפות שמקבלת פרסומת לבין מספר הלחיצות עליה) של הסטורי הוא כמעט כמו זה של מודעות הפיד, היתרון הוא בכך שעלות הפרסום בסטורי נמוכה לעומת הפיד באופן ניכר. 
נתונים שעשויים להדאיג את המפרסמים בערוצי הסושיאל נוגעים ל-CPC. עלות לכל לחיצה על מודעות (בכלל הרשות החברתיות) עלתה מ-0.21 דולר ברבעון ה-2 של 2018 ל-0.28 דולר ברבעון ה-2 של 2019, זאת בזמן ששיעור ההקלקות (ה-CTR) ירד מ-1.58% ל-1.27%. בשורה התחתונה המפרסמים בסושיאל נפגעים פעמיים כשהמשמעות היא לשלם יותר עבור פחות - מחיר המודעה עולה לעומת שיעור ההקלקות שיורד. 
לצד ההצלחה המסחררת של אינסטגרם, מודעות הלידים של פייסבוק המשמשות ככלי המרכזי של הרשת החברתית עבור מפרסמים המנסים לגייס לקוחות חדשים רשמו צמיחה של 153% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מודעות הלידים מאפשרות למפרסם לאסוף פרטים על לקוחות פוטנציאליים, שכוללים בין השאר שמות, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון ועוד. 
מתודולגיית הדו"ח של Marin Software מבוססת על איסוף רבעוני של נתונים וביצועי מודעות פרסום מצד לקוחות החברה. את הדאטה הנאספת משווה החברה לנתונים שנאספים במקביל על ידי יועצי ומומחי דיגיטל אחרים בתעשייה המטפלים בלקוחות אחרים למען קבלת תמונה מפורטת יותר. הנתונים מוצבים בהשוואה לביצועי הלקוחות (שהיו לקוחות החברה באותה התקופה גם כן) בתקופה המקבילה אשתקד.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה