פרסום ושיווק

סקירת מסחר: ת"א 35 עלה ב-0.7%; בזק זינקה ב-7%

ת"א 90 עלה ב-0.2%; מישורים קפצה ב-6%, ננו דיימנשן זינקה ב-12%, טבע ירדה ב-2.3%, אופקו קפצה ב-5.7%, פריגו עלתה ב-4.5%, סולגרין זינקה ב-11%

מערכת Bizportal |  25
בורסת ת"א (צילום Istock)

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים, לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט בעליות שערים של עד 0.5% ועל רקע דחיית המכסים של טראמפ על סין בשבועיים והודעת הריבית באירופהאופציות המעו"ף פקעו הבוקר ברמה של 1,614.1 נקודות.

{מדד ת"א 35}
{מדד ת"א 90}
מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.
17:25
המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים. ת"א 35 עלה ב-0.7%, ת"א 90 עלה ב-0.2%, ות"א 125 עלה ב-0.5%. {בזק} זינקה ב-7% על רקע צפי המשקיעים להשלמת עסקת סרצ'לייט והיפוך מגמה במניה. {מישורים} קפצה ב-6% על רקע מאבקי השליטה בחברה, {ננו דיימנשן} זינקה ב-12% לאחר דיווח על הדפסת קבלים הנמצאים בתוך מעגלים אלקטרוניים מודפסים (PCB) בתלת מימד, {טבע} ירדה ב-2.3%, {אופקו הלת'} קפצה ב-5.7%, {פריגו} עלתה ב-4.5%, {סולגרין} זינקה ב-11% לאחר השלמת הקצאה פרטית למוסדיים.
16:30
המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים של עד 0.5% (לכתבה המלאה).
סוכנות האנרגיה הבינלאומית פרסמה את התחזיות החודשיות, בהן היא מעריכה כי עד סוף השנה צפוי מחסור קל בנפט גולמי, שצפוי להתחלף בעודפי נפט. עודפים אלו יביאו להורדה במחירו של הנפט אליבא סכנות האנרגיה. בתגובה מחירי הנפט יורדים בעד 2.6%. ההודעה צפויה להפעיל לחץ על סעודיה לחתוך בהפקת הנפט הגולמי. מחירי הנפט משלימים ירידה של קרוב ל-10% בחודש האחרון (לכתבה המלאה).
16:00
מניית {סולגרין} קופצת ב-6.7% לאחר דיווח על הקצאה פרטית למוסדיים בהיקף של כ-24 מיליון שקל. ההנפקה בוצעה לפי מחיר של כ-11.9 שקלים למניה, בדומה למחיר השוק, כאשר הדיסקאונט ניתן באמצעות הענקת כתבי אופציה. הרוכשים: מור בית השקעות, מיטב-דש וקרן ספרה (לכתבה המלאה).
15:30
במסגרת המסחר במטבע חוץ, הדולר ירד ב-0.08% ושערו היציג נקבע ברמה של 3.541 שקלים.
14:55
הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית ללא שינוי, הוריד את שיעור הריבית על פיקדונות ב-10 נק' בסיס למינוס 0.5%, הרמה הנמוכה ביותר שנקבעה, והודיע על השקה מחודשת של תכנית רכישות (QE). עוד הודיע ה-ECB כי בכוונתו לעודד את הבנקים להעניק אשראי ללקוחות.
ה-ECB החליט להשאיר את שיעור הריבית הרשמי ברמה הנוכחית - 0% - במקום להטיל ריבית שלילית על החוסכים והודיע על השקה מחודשת של תוכנית הקלות הכמותיות שלו, כאשר הבנק המרכזי של אירופה יתחיל לרכוש אג"ח  בהיקף של 20 מיליארד אירו בכל חודש מתחילת נובמבר. (לכתבה המלאה)
13:55
הבנק המרכזי של אירופה (ECB) צפוי להכריז היום (14:45 שעון ישראל) על מספר תמריצים כלכליים, בניסיון לסייע לכלכלות האירופאיות הבכירות לצאת מההאטה המאיימת על אירופה. הצפי הוא שה-ECB יחשוף חבילת עידוד צמיחה גדולה, כאשר כל דבר פחות מזה עלול לגרום לצניחה בשווקים (לכתבה המלאה).
12:40
סאגת {מישורים} נמשכת. בלוטרייך הגיש בקשה לצו מניעה כנגד שניידר בו ביקש לאסור על שניידר לנקוט כל פעולה או עסקה אשר מנוגדת להסכם השליטה המשותף, ולקבוע כי אין לפעול בניגוד להוראות ההסכם. השופט כבוב קבע דיון במעמד הצדדים ליום 22 בספטמבר 2019 (לכתבה המלאה).
11:35
מניית {ננו דיימנשן}  מזנקת ב-8% לאחר שדיווחה כי היא הדפיסה בתלת מימד קבלים באיכות ייצור. מדובר בקבלים הנמצאים בתוך מעגלים אלקטרוניים מודפסים (PCB) שיוצרו בשיטת Manufacturing Additive, כך שעל פי הדיווח ניתן לחסוך במקום ולייתר את הצורך בהשמה של קבלים חיצוניים. "פריצת דרך זו ב-Manufacturing Additive לעולם האלקטרוניקה מוכיחה יישומיות לטובת ייצור של קבלים מובנים בתוך PCB שהודפסו באמצעות מערכת ה-DragonFly עטורת הפרסים, שהינה המערכת המדוייקת היחידה מסוגה ל-Additive Manufacturing", נכתב בהודעת החברה.
11:00
מניית בזק מזנקת ב-5.5%, על רקע התקדמות המגעים לקראת השלמת עסקת רכישת השליטה בחברת התקשורת (רכישת מניות {בי קומיוניקיישנס} ) על ידי קרן סרצ'לייט. לקראת השלמת העברת השליטה, ולאחר צניחה של כ-41% במניה מתחילת השנה, חלק מהמשקיעים מתחילים לאסוף סחורה בצפי להיפוך מגמה.
תומר דפנה שמחזיק בשליטה בחברה הציבורית  {וואיטסטון} (22%) נעצר בניו יורק ומואשם בהונאת גופים המלווים למשכנתאות. דפנה נעצר עם עוד אנשי עסקים ישראלים. המניה יורדת ב-3.5% (במחזור זעום).
9:55
מאבק השליטה בחברת  {מישורים}  קיבל תפנית, כאשר חברת קרנות הנאמנות של הראל מכרה את רוב אחזקתה במניות חברת הנדל"ן לקבוצת משקיעים בהם אלכס שניידר, אחד משני בעלי השליטה בחברה, אשר רכש מניות ב-15.3 מיליון שקל ועלה בעקבות העסקה לאחזקה של 41.9% ממניות מישורים, במחיר הגבוה בכ-40% ממחיר המניה אתמול במהלך המסחר (לכתבה המלאה).
9:45
המסחר בתל אביב נפתח בעליות שערים. ת"א 35 עולה ב-0.5%. ת"א 125 עולה ב-0.4%. מניות ארביטראז':  {טבע} יורדת ב-1%, {פריגו} עולה ב-3.5%, {אופקו הלת'} מזנקת ב-6%.
9:15
בורסות אסיה רושמות הבוקר עליות שערים, לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על דחייה של שבועיים בכניסתם לתוקף של מכסים על סחורות סיניות בשווי 250 מיליארד דולר.
הסוחרים בארץ ובעולם ממתינים להודעת הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) בנוגע לריבית היום בצהריים (ראו הרחבה) וכן  ולהודעת הפדרל ריזרב ביום רביעי הבא.
מניית  {פריגו}  חוזרת עם פער ארביטראז' חיובי של 3.6%, מניית  {אופקו} בארביטראז' חיובי של 6.3%. מניית  {טבע}  שזינקה מהשפל לפני מספר שבועות ב-40% בארביטראז' שלילי של 0.5%.   
אתמול גם בזכות טבע שזינקה ב-7% זינק מדד ת"א 35 ב-1.3%. מדד ת"א-125 טיפס ב-1%
{טבע} זינקה אתמול ב-7% על רקע האופטימיות הנוכחית סביב פרשת משככי הכאבים,  {תדיראן הולדינגס} צללה ב-10% לאחר ביטול עסקת פח תעש,  {אייסקיור מדיקל} קפצה ב-8% לאחר קבלת הזמנה של 3 מיליון דולר,  {פריגו} עלתה ב-3.2%, מניית {הבורסה לניע בתא} קפצה ב-3.6% לאחר הצעה לרכישת הבורסה בלונדון, {סקופ} עלתה ב-1.3% על רקע המלצת קניה.

תגובות לכתבה(25):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מי אמר כסף לא על הרצפה? שילך ללמוד כלכלה
    יוסי 12/09/2019 17:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נעלה ונצליח בעזרת השם, יחיו הקנאים ויסבלו. עוד יום נגמר בעליות בעזרת השם
    סגור
  • אל תישא את שם בוראינו לשווא...ובטח לא במובנים שליליים..
    ליוסי הטמבל 12/09/2019 18:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כמו שהעלת
    סגור
  • 8.
    הודעה דרמטית>>>>
    אי 12/09/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יושב ראש הבנק הארופאי יצא בהודעה מדהימה שבה הכריז על תכנית מוניטרית רחבה ו"אגרסיבית"....לפי השמועות שהגיעו בדרכים חשאיות הוברר לנו שמר דראגי טרם החלטתו בירר היטב אם גם עירית פתח תקווה ועירית אום אל פאחם הודיעו על הורדת ריבית ותכנית רכישות מרחיבה. רק לאחר שקיבל אישור על המהלכים בארץ הקודש יצא בטוב ליבו ביין מאושר והכריז על תכניתו...מספרים ששמעו מהשרותים את בכיו בסתר כשהוא ממרר בבכי..נו..מהיכן אקח כסף..חסרים לי טריליוני יורו..אז אמר...יאאללה הכל על הפאטה מיה ואני יוצא לדרך
    סגור
  • 7.
    ננודמנשיין עלייה של מאות אחוזים בדרך
    רמי 12/09/2019 15:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חדשות עולמיות
    סגור
  • בו וכבר תרוויח אני אמכור לך כמויות רק בכמה עשרות%למעלה. (ל"ת)
    אבשלום דחחי גולדשטיי 12/09/2019 16:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    ביזפורטל
    משה 12/09/2019 13:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מדוע אין לכם כל התייחסות למניות ליוייתן ?יש שם שחיטה של מחירי המניות ללא כל סיבה.יש מצב שתבדקו ?
    סגור
  • 5.
    לפי כתיבה / מכירה של קולים 1610 בכמויות לא נעלה יותר
    עליות? 12/09/2019 13:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מ 1614 היום
    סגור
  • כזה הביא לנסיגה במדד 35 (ל"ת)
    מהלך 12/09/2019 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    למה השתיקה
    ביזפורטל 12/09/2019 13:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ממה שקורה בליויתן ??? רציו נמחקת ואנחנו נשחטים תקשורת עלובה
    סגור
  • מה הם אשמים? קחו אחריות על שטויותיכם. (ל"ת)
    היי 12/09/2019 13:57
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    ואני מוסיף אתה מדבר על יום אחד ומה עם השני? (ל"ת)
    שמואלסון ללרון 12/09/2019 12:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    מה קורה לרציו? (ל"ת)
    שח 12/09/2019 12:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    שום דבר או שקר או הטעיה או הזיות לא ימנע הדרך לתחתיות!! (ל"ת)
    פרופ' איצ100 12/09/2019 10:14
    הגב לתגובה זו
    31 7
    סגור
  • אכן יום אחד
    לרון 12/09/2019 11:26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תהיה צודק,ליבי ליבי על הפוטים ה"מתוסכלים"!
    סגור
  • למה מתוסכלים ..אני בטוח שהוא עושה מליארדים על פוטים לכל
    היי באבא לירון 12/09/2019 13:06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מיני תקופות של אורך זמן. תילמד את התורה ותבין איך להתעשר יא גולם פרימיטיבי שמשקיע רק במניות סתם ובטח מפסיד בדרך כלל יא עולל
    סגור
  • למר לרום. אני חושב שגרינברג אוהב אותך ומכה בך בעדינות.>
    שמואלסון יותם 12/09/2019 12:36
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כשאתה מתעלק עליו..דבר שני מה עם צירון שכה הימלצת יחד עם שלמה(בדאלאק)מעוז...ועוד המלצות שלך ששמעתי בקולך ואכלתי חרציות מזה..אבל אני כועס על עצמי ולא עלייך..
    סגור
  • מצטער על שהטרחתי את כבודך אולם>>>>
    פרופ' איצ100 ללרוני 12/09/2019 12:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רציתי רק לחזור הבייתה בשלום ואף לספר לך איך זה להיות דרך קבע בתוך ה15% שתמיד מרוויחים ולשימחתי הרבה...וכבר כתבתי ש 85% ממשקיעי עולם מופסדים במשך דורות..ותקופות עליות כמו זאת האחרונה הקיפה לא הרבה אנשים לצערי...לסיום..יש לנו מתוך ה100 8 מתמטיקאים וכלכלנים שלדעתנו מהטובים בעולם..בילדותם האימאות שלהם רצו שיגדלו יהיו נהגי קטר או עובדים בתנובה או פקידי בנק..אבל יצא לא עליינו שנהיו פרופסורים ודוקטורים בנושאים הנ"ל בחיגת הקיסוס...שבת מבורכת ואוהבים אותך.
    סגור
  • ולא נשכח כמובן>>>>>>>>>>>>
    פרופ' איצ100 ללרוני 12/09/2019 13:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את גולת הכותרת של השקעותיינו בכל תקופה ולא משנה אם השוק מדשדש או עולה או יורד ואני מתכוון לאולטימטיבית שלנו שעושה פי 4 בממוצע מכל סוג השקעה אחרת העולם..עיסוקה הבלעדי והענק הוא שאילת סחורה"משובחת" ברחבי העולם לכל מיני תקופות וסתם דוגמא או שתיים..טבע בשיא 70$ או 24.500 וכמובן שאילת ענק בD. BANK בשיא פי 20 מהיום וכמובן הכל במינופים גדולים. אנו מאחלים לך בריאות והצלחה.
    סגור
  • &&&אוצרות אומנות ויודאיקה וכן תמונות וכלי נגינה נדירים>
    פרופ' איצ100 ללרוני 12/09/2019 12:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כלי נגינה נדירים ועתיקים כמו סטינווי וסטרדיווריוס...&&&ואי אפשר בלי גולת הכותרת שהיא ההשקעה הרווחית ביותר בכל עת מכל השקעה אחרת בעולם ובהרבה..אני מדבר על האולטימטיבית שלנו S&S ששואלת אין סוף חברות ברחבי העולם במגוון רב מכאלו שבשיא בדרך כלל כמו אחיזה ענקית בD.BANK ששאלנו במינופים גדולים במחיר פי 20 מהיום!!!
    סגור
  • אני מקווה שיש לך סבלנות קשישא החכם והחביב>>>>
    פרופ' איצ100 ללרוני 12/09/2019 12:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    3)סחורות מתכלות ובידינו מומחיות מיוחדת של אנשינו בנושאי סחורות ובטח מתכלות בעולם..4) אוספי יודאיקה ותמונות וכלי נגינה נדירים ואף עתיקים כמו כינורות סטרדיווריוס וכן פסנתרי סטיינוויי ועוד ועוד...
    סגור
  • הקשב לרוני והפנם..>>>>>>>>>>>>>
    איצ100ללרון המשך 12/09/2019 12:07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    2)פקדונות ענק שמפוזרים בכ20 מדינות וכל אחד עם הריבית המכסימלית באותה מדינה...הפקדונות מתהפכים כל יום וכך נוהגים ריבית דריבית ולרוב התוצאות יותר טובות מהרבה השקעות..הערה: אנו דואגים שהתשואה היומית תהיה לפחות פי 3 מעמלת הפעולה שהיא גבוהה יחסית..יש המשך..
    סגור
  • אז לרון יקירי קבל תימצות על דרך פעילותנו...>>>>>>>>>>>>
    איצ100 ללרון המשך 12/09/2019 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    1)לונגים מובחרים שניבדקים על ידי מיטב כוחותינו ועד היום מעל 30 שנה שהיתחלנו(100)לרוץ יחדיו עושים לנו עבודה מעולה ויש לציין שיש ניוד ביינהם ומצד שני יש כאלו שכבר שנים רבות איתנו..
    סגור
  • כתבתי לך תגובתי על אותו משפט לא חכם שהעלת כבר פעמיים..>
    פרופ' איצ100 ללרון 12/09/2019 11:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מבין שגילך המבוגר מאד(אתה נקבת במספר שנותיך)מכבידים עליך בזיכרון..וזה קורה לכולם אז אל תילחץ ואל תעלב בבקשה...1)איני זקוק לליבך ליבך..שמור זאת לעצמך או הענק ליבך לאחרים שזקוקים לזה..2)כתבתי לך שאיננו מבינים הרבה בפותים וקולים(חוץ מהכלכלנים ומתמטיקאים שבייניינו)ואנו לא מתעסקים בניגזרים ועוד מריעין בישין לחלוטין...יש המשך..
    סגור
  • שאלת המליון מתי? (ל"ת)
    תחתית 12/09/2019 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אוטוטו או אוטוטו (ל"ת)
    אוטוטו 12/09/2019 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור