שיווק ופרסום

חברת החשמל מתקפלת: משנה את סעיף "המגזרים" במכרז

החברה אינה דורשת יותר הצגה של חוזה התקשרות עם ספק מגזרי בתוקף מ-2017, אלא תסתפק בהוכחה שהמתמודד עבד במשותף על קמפיין עם חברה מגזרית
משה בנימין |  1
חברת חשמל (צילום צילום מסך)
אחרי שהוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז לפני כשבועיים, החליטה חברת החשמל לבטל עוד סעיף שעורר את זעמם של משרדי הפרסום - כך נודע לאייס. כזכור, כשבוע לאחר פרסום המכרז, כפי שפורסם לראשונה באייס, החליטה החברה לבטל את סעיף "דקה לשמונה" וכעת החברה החליטה להגמיש באופן ניכר את סעיף "המגזרים".
על פי הדרישה המקורית של חברת החשמל שמשרדי הפרסום הגדולים בישראל אמרו לאייס שהם אינם עומדים בה - תנאי הסף קבע כי במשרדים המתמודדים תהיה "מחלקה המטפלת ו/או התקשרות בתוקף עם תאגיד אשר יש לו מחלקה/ות המטפלת/ות במגזר הרוסי, החרדי, הערבי החל משנת 2017 ו/או עם תאגיד שיש לו יחידה מגזרית או שיש למציע שותפות בתאגיד כאמור".
כמו כן, חברת החשמל דרשה לכלול בפרזנטציה 3 קמפיינים עבור 3 לקוחות שונים כאשר התקציב השנתי של כל לקוח עומד על 20 מיליון שקלים בשנה לפחות. לא זאת בלבד, אלא שבסעיף זה מתקיימים גם תנאים נוספים שדורשים 2 קמפיינים לפחות מתחום התשתית או השירות, שבוצעו במהלך 3 השנים האחרונות. בתוך סעיף זה, סיבה נוספת שעוררה את הביקורת של משרדי הפרסום (וקשורה בסעיף נוסף) דרשה שכל קמפיין יכלול התייחסות למגזר כללי ולשני מגזרים נוספים, לפחות, חרדי, ערבי  או רוסי שבכל אחד מהם, לפחות 2 ערוצים של טלוויזיה, דיגיטל, רדיו ועיתונות. 
כאמור, לאייס נודע כי חברת החשמל החליטה להיענות לפניות של משרדי הפרסום שהתלוננו בפניהם על סעיף המגזרים ולפי הבהרה שהוציאו בימים האחרונים, החברה מבקשת ממשרדי הפרסום להציג בפניהם לפחות 3 קמפיינים מגזריים (ערבי, רוסי, חרדי) מהשנתיים האחרונות אם באמצעות מחלקה קיימת ואם באמצעות ספק משנה.
ההקלה בסעיף זה היא בכך שחברת החשמל אינה דורשת הצגה של חוזה התקשרות עם משרד מגזרי בתוקף מאז 2017, אלא תסתפק בקמפיין מגזרי ובהוכחה שמשרד הפרסום המתמודד עבד במשותף על הקמפיין עם החברה המגזרית. בחברת החשמל יחפשו מעורבות אקטיבית של משרד הפרסום בקמפיין ולא יקבלו הצגה של קמפיין מגזרי שנעשה במלואו על ידי ספק משנה מגזרי במנותק מהמשרד המתמודד. 
תקציב הפרסום של חברת חשמל יעמוד על 15 מיליון שקלים ב-2020. תקופת ההתקשרות עם המשרד הזוכה תעמוד על בסיס של שנה אחת עם אופציה להארכה ב-4 שנים נוספות עד ל-5 שנים מקסימום. תקציב הפרסום נמצא תחת אחריותו של סמנכ"ל השיווק והרגולציה של חברת החשמל - אורן הלמן.
ההתחלה המגומגמת של המכרז גרמה למשרדים פרסום רבים להצהיר שלא יתמודדו במכרז, שלדעתם נוטה לכאורה לטובת אדלר חומסקי, משרד הפרסום שמטפל בתקציב ב-5 השנים האחרונות. הבעיות במכרז הנוכחי אינן מקרה חד פעמי, שכן במכרז הקודם שבו ניצח אדלר חומסקי הוא גם היה המתמודד היחיד במכרז לאחר שאף משרד פרסום לא התמודד מולו בטענה שלמכרז אין שום כדאיות כלכלית. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין חדש תחת השמש
    א.דהן 10/2019/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כרגיל ממכרזי חברת החשמל מדיף ריח רע, אני חושב שהכל מכוון, כדי "לסגור" עם חברת פרסום שעומדת בדיוק עם תנאי המכרז והכל ידוע מראש, חבל ....
    סגור