פרסום ושיווק

קידום אתרים 2019: האם בניית קישורים עובדת (עדיין)?

כתיבת מומחים | 
קידום אתרים (צילום WEBS חברת קידום אתרים)
בניית קישורים תמיד הייתה מרכיב משמעותי בעולם קידום האתרים, אולם בשנים האחרונות יש דיון ער לגבי הרלוונטיות שלה. אם יש לכם אתר שאתם רוצים לקדם לבד, או שאתם עושים צעד מקצועי ראשון בתחום, כדאי שתקראו את הכתבה הבא ותבינו האם הקישורים עוד עובדים, מדוע, ועל מה חשוב לשים את הדגש.
נתחיל עם השורה התחתונה: על פי כל האינדיקציות והנתונים בניית קישורים אכן עובדת, גם ב- 2019. כל מי שחי את עולם קידום האתרים מכיר היטב את השמועות הנפוצות מעת לעת לגבי שינויים ועדכונים שגוגל מבצעת באלגוריתם, ומכאן קצרה הדרך לסברות כאלו ואחרות. דוגמא טובה לכך מהוות השמועות לגבי היעדר הרלוונטיות בניית הקישורים וכמו כל שמועה טובה יש בה גרעין של אמת. נכון שגוגל ביצעה לא מעט שינויים ועדכונים באלגוריתם שלה גם בכל הנוגע לקישורים וההחלטה על איכותם, כאשר מצד אחד המשקל ירד במידת מה והופנה לעבר ערוצים אחרים, ומצד שני יצאו עדכונים שטיפלו בניסיונות להתחכם על ידי שיפור הבדיקה וענישה. יחד עם זאת, אין בכך לומר שבניית קישורים בשנת 2019 איננה עובדת.
העיקרון הבסיסי והנתונים מאשרים זאת. אמנם, גוגל לא שינתה כיוון ב- 180 והחליטה לגלות לציבור הרחב את הפרמטרים של האלגוריתם שלה – זה כנראה לא יקרה לעולם, אבל כל מקדם אתרים יודע שיש דרכים לבחון את העניין, יש מחקרים ויש תוצאות שנותנות לנו את הכיוון הכללי. בדיקות אלו מראות שהקישורים המגיעים אל האתר עדיין מהווים את אחד הפרמטרים החשובים ביותר שקובעים את איכותו מבחינת האלגוריתם, ומכאן את הדירוג, לצד פרמטרים ידועים כמו כמות הכניסות, מהירות טעינה, התאמה למובייל, חוויית משתמש כללית וכדומה. בנוסף, אין כל אינדיקציה לכך שגוגל שינתה או מתכוונת לשנות את העיקרון הבסיסי, הקובע כי קישורים לאתר מעידים על איכותו.
מדובר בהנחה מובנת מאיליה והיא נכונה לכל תחומי החיים: כאשר מעוניינים לקבל מידע מסוים פונים למי שסומכים עליו שמסוגל לתת אותו, בין אם הוא רופא, עורך-דין או נגר. נניח שיש לכם שאלה בתחום הרפואי, התחלתם לברר אצל חברים ומכרים ורבים מהם הפנו אתכם אל אותו הרופא, אזי ניתן להניח שהוא אוטוריטה בתחום, שיש לו מידע, שהוא אמין ושניתן לסמוך עליו. אותו הדבר לגבי אתרים: מבחינת גוגל, ככל שיש יותר קישורים איכותיים המפנים אל האתר שלכם כך הוא נחשב ליותר רציני ואמין, כלומר מהווה תוצאה איכותית עבור הגולשים. עיקרון זה לא השתנה ולמעשה אם מסתכלים על ההיסטוריה, גוגל עשתה מאמצים רבים על מנת לשמר אותו ולהילחם בתופעות של מקדמים שמנסים להתחכם. אולי פשוט יותר היה לוותר מכל וכל על הפרמטר הזה, אך העובדה שגוגל התעקשה עליו מראה שהוא משמעותי וההיגיון שלו ברור.
אז להפגיז עם קישורים לאתר?
למרות האמור לעיל, אין הכוונה שצריך להפגיז בקישורים לאתר מכל הבא ליד. למעשה, בניית קישורים איכותיים היא מלאכת מחשבת הלוקחת בחשבון קשת רחבה של היבטים, וגם מצריכה ביצוע נכון מבחינה טכנית שכרגע לא ניכנס אליה. מה שכן, יש כמובן חשיבות לאיכותו של הקישור. הדבר היה נכון תמיד ובוודאי בימינו כאשר האלגוריתם של גוגל הרבה יותר משוכלל ויודע להבדיל בצורה מצוינת בין קישורים גרועים לטובים.
אבל מה המשמעות של קישור "טוב"? לשאלה זו יש מספר תשובות וכעת נביא כמה מהן בקיצור. אם נחזור אל הדוגמא מהתחום הרפואי: כאשר מחפשים איש מקצוע טוב האם עדיף לפנות אל מכרים מזדמנים, אל אנשים שסומכים עליהם, אל מישהו שכבר סבל מאותה בעיה והתגבר עליה, או סתם לכל בן אדם ברחוב? מובן שהייתם בוחרים במקור כמה שיותר איכותי שתוכלו לסמוך על ההפניה שלו לרופא רציני. אותו הדבר לגבי קישורים אל האתר שלכם: השאיפה היא שהקישורים אל האתר יגיעו ממקורות כמה שיותר רציניים, או במילים אחרות – אתרים שכבר רצים חזק בגוגל. "ההיגיון" של האלגוריתם אומר שאתר חזק הוא איכותי ואם הוא מוציא קישור לאתר שלכם, זו אינדיקציה טובה לגבי האיכות שלכם.
דוגמאות לאתרים חזקים הן למשל עיתונים דיגיטליים בתפוצה נרחבת, בלוגים שזוכים לפופולאריות גבוהה, אתרים מקצועיים, פורטלים גדולים וכדומה. יש מספר דרכים שבאמצעותן תוכלו לקבל קישורים מאתרים אלו, למשל אם תפרסמו בבלוגים חזקים מאמרים משלכם, או שתתפרסם כתבה מקצועית המפנה אליכם בעיתון כזה או אחר.

יש ברשת מספר כלים שמקדמי אתרים מכירים המאפשרים לבחון את הכוח של האתר או בפורטל בכללותו, ואת הכוח של עמודים ספציפיים באתרים השונים, מה שמאפשר בתורו לבחור בצורה מושכלת את האתר ועמוד שמהם עדיף שייצאו הקישורים אליכם. יחד עם זאת, הקישורים אינם חייבים להגיע רק מהאתרים "הכי חזקים" ובהחלט יש משמעות לקישורים גם מאחרים, כאשר ניתן להתייחס אל הנושא כאל סוג של שיתוף פעולה עסקי.
אכן, במקרים רבים תהליך בניית קישורים שמבוצע נכון יכול להביא יותר מאשר שיפור הדירוג בגוגל. לא פעם מדובר בפניות אל אתרים העוסקים בתחומים דומים, מקבילים ומשיקים לשלכם, כשניתן להסכים למשל על פרסום הדדי של פוסטים או מאמרים אחד אצל השני, עם קישורים החוצה. עצם התהליך מייצר קשרים שיכולים לתרום לפעילות העסקית במובנים רבים. אם ניקח למשל קבלן בנייה המשתף פעולה עם כמה משרדי אדריכלים מבחינה קישורים, עצם היכרותם עימו יכולה להביא עוד הפניות של לקוחות המצויים בשלב התכנון וצריכים גורם מבצע. אז גם ברמת "העולם האמיתי" וגם ברמת האתר עצמו, סביר להניח שהקבלן יראה יותר תנועה המגיעה מהפניות של לקוחות ומקישורים שיוצאים מאתרי משרדי האדריכלים.
לבנות קישורים מדויקים
אז אמרנו שקישורים איכותיים הם לא רק כאלו המגיעים מאתרים חזקים, ומה שחשוב מאוד הוא לשמור על דיוק ומיקוד. נניח למשל שאתם מחפשים פתרון לשאלה בתחום רפואת העור, מפנים אתכם לרופא מעולה אך מתברר שהוא עוסק בכלל באורתופדיה... כך גם צריך לשים לב שהקישורים יצאו ממקורות רלוונטיים ויגיעו לתכנים רלוונטיים. זאת אומרת שצריך לחשוב היטב על הגולשים שאותם אתם מעוניינים למשוך בהתאם למבנה ולמטרה העסקית של האתר. האם למשל רוצים לתת דגש על מוצר או שירות מסוים, על האתר בכללותו, על קטגוריית מוצרים מסוימת, על קולקציה, על מבצעים והנחות? בהתאם לכך הקישור צריך להפנות אל העמודים הרלוונטיים כמו דף הבית, הבלוג שלכם, מוצר ספציפי או קטגוריה כללית, וכדומה.
כפי שאמרנו, בניית קישורים הולכת מעבר לקידום בגוגל והיא בהחלט יכולה לתרום גם לבניית המוניטין, הסמכות והאמינות של העסק ברשת ובעולם האמיתי. גם בשל כך חשוב שהעמוד שאליו מפנה הקישור ושאליו הגולשים מגיעים יהיה איכותי. אם כבר טרחתם להשיג קישור טוב ברור שתרצו לספק לגולש מידע בעל ערך שיעניין אותו ויניע לפעולה, אחרת הקישור הזה פשוט יתבזבז וגם הקידום הכללי של העמוד בגוגל נפגם. אז צריך לוודא שהקישור לא רק מפנה אל העמוד המתאים אלא גם שיש בעמוד הזה תוכן איכותי.

באותו האופן צריך להתייחס אל התכנים שמהם יוצא הקישור אל האתר: נניח שפרסמתם מאמר בבלוג מקצועי חזק, ברור שהתוכן עצמו חייב להיות כתוב היטב, מעניין ומניע לפעולה, אחרת מי יקרא אותו בכלל ומי ילחץ על הקישור?
אלו היו רק כמה דוגמאות להיבטים שמשפיעים על איכות הקישורים. אבל נסגור עכשיו עם השורה התחתונה: כמו שאמרנו בשורה הראשונה, בניית קישורים עדיין עובדת גם בשנת 2019. רק שהיום אפילו יותר מתמיד חשוב להקפיד על בנייה איכותית של הקישורים, עם חשיבה מקדימה ותכנון נכון. המאמר נכתב ע"י חברת WEBSפתרונות אינטרנט המתמחים בקידום אתרים אורגני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה