שיווק ופרסום

מדוע כסאות מחשב ארגונומיים חשובים לעסק שלך, ואיך לבחור אותם נכון

כתיבת מומחים | 
כסאות (צילום חברת 2sit - כסאות משרדיים וריהוט משרדי מתקדם)
כל מעסיק יודע שעובדים איכותיים הינם הנכס הגדול ביותר של העסק שלו, כמו שאמר מורטון מנדל  - הסוד טמון באנשים! (רק תחשבו על הבעייתיות הכרוכה במציאת והכשרת מחליף לעובד טוב שעוזב…), וזאת רק סיבה אחת, מסיבות רבות נוספות, מדוע חשוב להשקיע בעובדים שלנו את המקסימום האפשרי כדי שיהיו מרוצים במקום עבודתם.
אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על שביעות רצון העובד היא סביבת העבודה שלו. במציאות שבה עובדים רבים מעבירים את רוב יום העבודה שלהם ישובים על כסא, כסא מחשב איכותי ונוח הינו כורח המציאות ולא בגדר מותרות. כסא מחשב טוב יתרום לתחושת הנוחות של העובדים, יאפשר להם להתרכז טוב יותר ויפחית את הסיכון להתפתחות כאבי גב, ברכיים ודלקות מפרקים.
אז איך תדעו איך לבחור כסא מחשב מתאים? לפניכם 3 כללי הזהב הבאים:
1. כסא מחשב תומך ומתכוונן כסא מחשב, בדיוק כמו חבר טוב, צריך לתמוך בך ולא משנה מה. המקומות הכי חשובים שצריכים להיתמך על ידי הכיסא הם הגב התחתון, הברכיים והזרועות. כסא מחשב אופטימלי יספק תמיכה מלאה לקימור הגב התחתון תוך כדי שהוא תומך בזרועות בצורה שלא מאמצת את הכתפיים והזרועות, ומאפשר לברכיים ולקרסוליים לנוח בזווית של 90 מעלות. מומלץ לבחור כסא מחשב הכולל מגוון רחב של אופציות כיוונון ארגונומי, המאפשרות התאמה מדוייקת ותמיכה מלאה לבעליו.
בין האופציות המומלצות: כיוון גובה המושב, כיוונון גובה וזווית משענת הכסא, תמיכה לומברית מתכווננת לגב התחתון, אפשרויות כיוונון של גובה ומיקום ידיות הידיים, ורצוי שתהיה גם אופציה להתאמת עומק וזווית המושב. 
2. ריפוד איכותי ובד נושם ריפוד בד נושם ואוורירי תורם מאוד לתחושת הנוחות, במיוחד בארץ חמה כמו שלנו. כיום ניתן למצוא לא מעט כסאות מחשב עם ריפוד בד נושם, או בעלי גב רשת, המאפשרים איוורור ונוחות מירבית.
כמו כן יש לבדוק גם את ריפוד הכסא - רצוי להימנע מכסא בעל ריפוד דק, שכן הוא לא נוח בישיבה ממושכת. ומצד שני גם ריפוד עבה מדי שהגוף "שוקע" לתוכו פחות מומלץ. הריפוד הנכון הוא ריפוד שמצד אחד נוח לישיבה, כך שלא מרגישים את "שלד" הכסא, ומצד שני אינו עבה ורך מדי, אלא תומך בגוף.
3. כיסא המעודד תזוזה אחד החסרונות הבולטים בעבודה ממושכת בישיבה על כסא מחשב הוא היעדר תזוזה. ישיבה סטטית במשך שעות גורמת לנוקשות, עייפות ויוצרת עומס על עמוד השדרה. לכן מומלץ לבחור כסא שלא רק מאפשר תזוזה, אלא גם מעודד אותה. מומלץ שהכסא יהיה בעל גלגלים תקינים וחלקים המאפשרים לנוע ללא מאמץ ושיסתובב סביב צירו 360 מעלות בצורה חלקה ומהירה.
כמו כן רצוי שקצה המושב יתעגל כלפי מטה כדי לאפשר לברכיים לזוז, ולקום מהכיסא בקלות.
מנגנון סינכרוני לכוונון עוצמת הנדנוד לפי גובה ומשקל היושב מומלץ מאוד למי שיושבים באופן קבוע שעות רבות ביום על כסא מחשב, שכן הוא מאפשר תנועתיות רבה יותר של הגוף ובכך מסייע להפחית את העומס על עמוד השדרה. בכל מקרה ההמלצה שלנו היא שללא קשר לנוחות הכסא, חשוב להקפיד לקום ממנו לפחות פעם בחצי שעה, להתמתח ולזוז מעט, שכן הגוף שלנו לא בנוי לישיבה סטטית ממושכת. 
לסיכום
ישנם גורמים רבים המשפיעים על שביעות רצון העובדים ממקום עבודתם, כאשר נוחות סביבת העבודה היא בין המרכזיות שבהם. כסא מחשב איכותי, נוח ומפנק הינה דרך נהדרת ויומיומית להראות לעובדים שלכם עד כמה הם חשובים לכם ואתם מוקירים את עבודתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה