פרסום ושיווק

פרטנר בעוד רבעון חלש, אבל צומחת ב-TV ובתשתית הסיבים האופטיים

ה-EBITDA המתואם עלה ב-12% ברבעון השלישי - השיפור מיוחס להשפעות תקן החשבונאות החדש; ההכנסות עמדו במקום - 825 מיליון שקל; הרווח הנקי ירד ב-73% ל-7 מיליון שקל 
ערן סוקול | 
איציק בנבנישתי (צילום יח"צ)
חברת {פרטנר} דיווחה על עליה של 0.4% בהכנסות הרבעון השלישי של 2019 ועל רווח נקי של כ-7 מיליון שקל - נמוך ב-73% ביחס לרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-225 מיליון שקל ברבעון, גידול של כ-11.9% ביחס לרבעון המקביל, המיוחס להשפעות תקן החשבונאות החדש. החדשות הטובות: נבלמה הירידה בהכנסות והעתיד נראה בהיר יותר,  פרטנר צומחת ב-TV ובתשתית הסיבים האופטיים.
הכנסות פרטנר הסתכמו בכ-825 מיליון שקל לעומת 822 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ-0.4%. בבחינת מגזרי הפעילות: ההכנסות משירותים צמחו ב-1% ביחס לרבעון המקביל, ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ירדו ב-2%, ההכנסות משירותים במגזר הקווי צמחו ב-6% וההכנסות מציוד ירדו ב-1%.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של פרטנר ירד בכ-73.1% והסתכם בכ-7 מיליון שקל לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השפעת יישום תקן IFRS 16 על הרווח הרבעוני היה קיטון ברווח של 2 מיליון שקל.
ה-EBITDA המתואם (Adjusted) של פרטנר הסתכם בכ-225 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת 201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-11.9%, המיוחס לעלייה של כ-39 מיליון שקל כתוצאה מיישום תקן חשבונאות IFRS16.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם ב-26 מיליון שקל, ירידה של כ-45.8% לעומת רווח התפעולי של כ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי הירידה משקפת את העלייה בהוצאות פחת והפחתות בעיקר כתוצאה מיישום תקן IFRS16.
הכנסה החודשית הממוצעת למנוי חודשי (ARPU) הסתכמה ב-59 שקלים ברבעון השלישי של השנה, ירידה של 1.7% בהשוואה ל-60 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. 
מדדים תפעוליים עיקריים

מקור: דוחות כספיים של החברה
מנועי צמיחה
בטלוויזיה - בסיכום הרבעון השלישי החברה הציגה תוספת נטו של 70 אלף מנויים בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2018, ונכון להיום מספר המנויים בפרטנר TV מסתכם בכ-176 אלף - נכון לכרגע עומד מספר המנויים על 183 אלף.
 
בסיבים האופטיים - פרטנר פייבר מגיעה כיום עם תשתית הסיבים האופטיים לכ-540 אלף משקי בית בישראל - 28% ממשקי הבית המחוברים לאינטרנט בישראל. בסוף הרבעון השני כ-480 אלף משקי בית היו מחוברים לפרטנר פייבר.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "ברבעון השלישי פרטנר הציגה גידול בהכנסות, גידול במספר המנויים בסלולר, גידול במספר המנויים של פרטנר TV, וגידול במספר משקי הבית שאליהם הגענו עם תשתית הסיבים האופטיים 'פרטנר פייבר'. בסלולר, אסטרטגיית השאת הערך ומיקוד בשירות ללקוחות הביאה לגידול נטו של 35 אלף מנויים ברבעון, ולהמשך ירידה בשיעור הנטישה ל-7.7%, השיעור הנמוך ביותר מזה 8 שנים. נכון להיום מספר מנויי פרטנר TV  עומד מעל 183 אלף, מרביתם בתוכניות הכוללות גם אינטרנט. פרטנר TV הוא שירות הטלוויזיה הצומח בישראל, שמותאם לעידן הנוכחי כסופר-אגרגטור של שירותי תוכן בינלאומיים הזמינים לצופים בישראל, בנוסף לחבילת הטלוויזיה הרב ערוצית. שיתופי הפעולה פורצי הדרך של פרטנר עם ספקיות התוכן הגדולות בעולם, הפכו מושא לחיקוי בארץ, ואנחנו גאים בפער העצום שיצרנו מול המתחרים". 
"פרטנר מובילה היום את תחום פריסת הסיבים האופטיים בישראל, עם תשתית עצמאית שנפרסת בקצב מהיר ומגיעה כבר ליותר מ-540 אלף משקי בית, שהם כ-28% ממשקי הבית המחוברים לאינטרנט בישראל. הפריסה הרחבה של תשתית הסיבים האופטיים מצפון הארץ ועד אילת, תומכת בהאצת מעבר לקוחות אינטרנט סיטונאים לתשתית העצמאית של פרטנר ובגיוס לקוחות חדשים, ובהרחבת פעילות במגזר העסקי ברחבי הארץ. האיתנות הפיננסית של פרטנר והמגמות החיוביות בפעילות הסלולר, מאפשרות לחברה להמשיך ולפעול בהתאם לתכניות בפעילות הקווית להגדלת הרווחיות ונאמנות הלקוח, תוך שמירה על חוב יציב", אמר בנבנישתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה