שיווק ופרסום

מתי כדאי להשקיע בבורסה

כתיבת מומחים | 
השקעה בבורסה היא אחת מהדרכים הפופולאריות והאפקטיביות ביותר ליצירת הכנסה נוספת. חיזוי המצב בבורסה בטווח הקצר עלול להיות בעייתי, אך ידוע שבטווח הארוך של שנים , במרבית המדינות המפותחות, הבורסה עולה בין 5% ל-10% בממוצע בכל שנה. אבל מתי כדאי להשקיע בבורסה? זוהי השאלה האמיתית.
כדי להבין לעומק במה ומתי כדאי להשקיע, תפסנו לשיחה את מור קורן, מרצה מומחה בתחום ההשקעות בבורסה.
השקעה בניירות ערך שערכם עולה עם הזמן תגרום לריבית דריבית למקסם את הרווחים שלנו. למרות שקשה לחזות את מדדי הבורסה בטווח הקצר, במדינות מפותחות בטווח של שנים המדדים רק עולים. בנוסף, קנייה ומכירה של ניירות ערך אחת לכמה חודשים, תוכל להניב רווח ממוצע של כ-15% נטו בכל שנה (אחרי מס).
חשוב לזכור, קניית ערך מסוים לא מבטיחה את עלייתו המיידית. במידה וחוויתם עלייה כזו, מדובר בעניין של מזל. אך אם תשקיעו במדדים מובילים באמצעות קרנות סל שערכן רק עולה במהלך השנים, תיהנו מרווח בטוח!
ריכזנו עבורכם מספר כללים מרכזיים שיסייעו לכם למקסם את הרווח בתיקי ההשקעות שלכם:
  1. ניסיון העבר מלמד, שאחת לעשור מתרחשת קריסה בבורסה שמובילה לירידה של למעלה מ-30%. למרות שסיטואציה כזו עלולה להלחיץ, אל תיבהלו. תקופת הקריסה היא הזמן הטוב ביותר להשקעה ולקנייה של כמה שיותר ניירות ערך. לאחר כשנתיים, כשהבורסה תעלה בחזרה, ברוב המקרים ניירות הערך שרכשתם יכפילו ואף ישלשו את עצמם! מדובר בהשקעה מדהימה. אם השקעתם בשיא הנפילה כ-300,000 שקלים, תוכלו לאחר מספר שנים להגיע בקלות לכ-1,000,000 שקלים.
  2. אחת לבין 3 עד 4 שנים ישנה ירידה של לפחות 20% בבורסה. הירידה הזאת היא סימן מצוין עבורכם לבסס את תיק ההשקעות שלכם ולרכוש ניירות ערך נוספים. ברוב המקרים, הבורסה עולה חזרה לאחר כחצי שנה, ואתם – תרוויחו כ-50% יותר מההשקעה שביצעתם.
  3. אחת לשנתיים, מתרחשת ירידה של כ-15% לפחות. גם כאן, אל תחששו ורכשו ניירות ערך נוספים. ההשקעה שלכם תגדל בכ-30% כשהבורסה תעלה בחזרה לאחר בין שלושה עד שישה חודשים.
  4. אחת לשנה, מתרחשת ירידה של לפחות כ-10% בבורסה. זהו זמן נהדר להעניק חיזוק לתיק ההשקעות שלכם ולקנות עוד ניירות ערך. כידוע, הבורסה עולה חזרה ולאחר בין חודש לשלושה חודשים, תרוויחו כ-20%.
  5. כמעט בכל שנה, מתקיימות בין 3 ל-6 ירידות של לפחות 5%. נצלו אותן וקנו ניירות ערך חדשים. כשהבורסה תעלה חזרה לאחר כחודשיים, תגלו שהרווחתם כ-13%.
 
חשוב לזכור – בהתחשב בעובדה שאחת לכמה חודשים מתרחשת ירידה, רצוי שלא להשקיע את כל הכסף בפעם אחת. קשה לחזות מה יקרה בטווח הקצר, לכן כדאי להשקיע רק אחוז מסוים מתיק ההשקעות. ככל שהירידה גדולה יותר, כך ייקח לבורסה זמן ארוך יותר לעלות. אך במקביל, גם אחוז ההשקעה שלכם יגדל משמעותית.
לסיכום, ההמלצה של מור קורן – "אחת לשנתיים באמצעות קרן סל של הבורסה שירדה לפחות ב-15% בהיקף של 50% מגודל תיק ההשקעות שלי, אני קונה את אחד המדדים. במידה והבורסה יורדת ב-5% נוספים, אני קונה בעוד 25% את ניירות הערך שהשקעתי בהם. במידה והבורסה עולה ב-10%, אני מוכר את התיק כולו ברווח של 25%.
אני לא מחכה שנתיים, אלא משקיע בכל פעם במדד אחר, וכך, לפחות אחת לשנה, אני רוכש את המדד באמצעות קרן סל ולאחר מספר חודשים, אני מוכר את הניירות שוב".
התכנים המופיעים בכתבה על מדדים וקרנות סל הם לגבי מדדים הנלמדים בקורס עצמאות כלכלית של מורן קורן בלבד! אחוז הרווח בכתבה מציג רווח של הכפלת המדד שנלמד בקורס! מור קורן אינו אחראי לאף השקעה מצד הקורא וכל השקעה היא על אחריות המשקיע בלבד!
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה