פרסום ושיווק

שישי שחור? הקמעונאים בארצות הברית מודאגים מירידה חדה במכירות

לפי PwC, רק 36% מהאמריקאים צפויים לצאת לקניות בבלאק פריידיי הקרוב. מדובר בירידה חדה מ-51%, שאמרו שבכוונתם לצאת לקניות ב-2016. 54% מהאמריקאים אמרו שיערכו את כל הקניות לקריסמס רק באונליין
ארז ליבנה | 
טירוף קניות, בלאק פריידיי (צילום getty images, nurphoto)
האם האמריקאים מודאגים מהאטה כלכלית? מנתונים שפרסמה PwC עולה תמונה מדאיגה לקמעונאים בארצות הברית, לפיה רק 36% מהאמריקאים מתכוונים לצאת לקניות מחר בבלאק פריידי. החשש הוא שרבים גם לא יעשו רכישות בכלל, בניסיון לשמור על כספם מחשש שכלכלת ארצות הברית נכנסת להאטה.
מדובר בירידה של 30% ביחס ל-51% שדיווחו ב-2016 כי בכוונתם לצאת לקניות ב"חג". לפי הדיווח, לא פחות מ-54% מהאמריקאים אמרו שיעשו את מרבית הקניות לחג באונליין ולא ברשתות החנויות. מה שסביר להניח שיצמצם את הקניות בבלאק פריידיי ויעביר אותן לסייבר מאנדיי.
מדובר במכה שיכולה להיות אנושה עבור הקמעונאים הגדולים בארצות הברית, בהם מייסיז וג'יי.סי. פני. "מדובר בחדשות רעות מאוד לקמעונאיות שתלויות בבלאק פריידיי, כדי לעבור מאדום לשחור במכירות השנתיות שלהם", כתבה לורן תומס מ-CNBC.
אבל יש גם אינדיקטורים נוספים שמראים כי הצרכן האמריקאי, המנוע האמיתי של הכלכלה בארצות הברית, מאבד אמון. מדד האמון הצרכנים בארצות הברית נמצא בנסיגה כבר 4 חודשים ברציפות. אמנם תחזית הצמיחה ב-2020 נשאר סביב ה-2% ורמת ההוצאה למשק בית לא צפויה לרדת באופן משמעותי, אבל הסימנים, כאמור, מדאיגים את הכלכלנים.
"כל דבר פרט לריבאונד ברור ברמת מכירת המכוניות בנובמבר יהווה סימן מדאיג מאוד, במיוחד שהמכירות באוקטובר היו מאוד רכות", אמר איאן שפרדסון, אסטרטג מפנתיאון מאקרואקונומיקס. "התוצאות של נובמבר תלויות בבלאק פריידיי, אבל בשלב זה קשה מאוד לדעת מה יהיה", הוסיף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה