שיווק ופרסום

השלמת בגרויות – מתי ואיך

כתיבת מומחים | 
אוניברסיטה (צילום PIXABAY)
מבחני הבגרות הם מבין המבחנים המשמעותיים ביותר שעוברים הצעירים מהרגע שהם הופכים לתיכוניסטים באופן רשמי ועד נשף סיום תיכון והיציאה לחיים בוגרים יותר. בין המחויבות האישית לתחביבים שונים כמו טניס או כדורגל, לומדים התלמידים ברחבי הארץ לבחינות שעשויות לקבוע את עתידם. הם משננים פרקים בהיסטוריה, פותרים תרגילים על גבי תרגילים במתמטיקה וקוראים יצירות באנגלית. אבל לפעמים, למרות כל המאמצים, ישנם תלמידים הנדרשים לערוך השלמת בגרויות גם לאחר שסיימו את בית הספר.
מתי נוצר מצב שצריך להשלים תעודת בגרות?
החיים מזמנים לנו מצבים שונים אשר מונעים מאתנו לקבל תעודת בגרות בסיום בית הספר. אלה כמה מקרים שבהם יהיה צורך בהשלמת בגרויות:
  • התלמיד אינו מגיע למספר היחידות המינימלי – נכון לעכשיו, מספר היחידות המינימלי לתעודת בגרות מלאה הוא 20. ישנם תלמידים שאינם מצליחים להגיע למספר זה, בין אם משום שנכשלו באחת הבגרויות (או יותר) ובין אם מפני שהם פשוט לא ניגשו לאחת הבגרויות.
  • התלמיד לא ניגש למרבית בחינות הבגרות – ויכולות להיות לכך כמה סיבות: הפרעות קשב שלא אובחנו בזמן, בעיות בבית שאינן נותנות מנוח, חוסר עניין במקצועות הלימוד וכדומה.
  • התלמיד סיים את בית הספר עם תעודת בגרות מלאה, אך חסרות לו נקודות – זה קורה כאשר הצעירים מנסים להתקבל ללימודים במוסדות הלימוד. בדרך כלל מדובר בלימודים שקשה להתקבל אליהם כמו רפואה או הנדסה. לפעמים, 2 יחידות לימוד בהיסטוריה יכולות לעשות את כל ההבדל שבין קבלה או אי קבלה למוסד הלימודים.
  • התלמיד מתקשה במקצוע מסוים – עבור רבים זהו מקצוע המתמטיקה. ישנם אנשים שנאלצים לגשת לבחינת בגרות של 4 או 5 יחידות לימוד שוב ושוב כדי להתקבל למוסד לימודים.
כמה זמן לוקח לשפר בגרויות?
תהליך שיפור או השלמת בגרויות  עשוי לנוע בין חודשים ספורים (כ-3 חודשים) ועד לשנה או שנתיים. הכול תלוי במספר הבגרויות שיש צורך לשפר או במקצוע שבו מתקשה הצעיר. מכל מקום, לא מומלץ לערוך את ההשלמות לבד, אלא לפנות לבעלי מקצוע.
לפני שמשפרים, בודקים
ישנם אנשים שברגע שהם מסיימים את השירות הצבאי, הם פונים לשלם ולהשלים בגרויות על ימין ועל שמאל. פעולה זו עלולה להתגלות כמיותרת, אם יתברר לבסוף שאין צורך להשלים כל כך הרבה בגרויות. מסיבה זו, כדאי לעצור תחילה ולברר מה אתם רוצים ללמוד בעצם. ייתכן שמוסד הלימודים שאליו אתם מעוניינים להתקבל אינו דורש 5 יחידות במתמטיקה או אנגלית, ואולי כל מה שאתם צריכים לעשות הוא רק לשפר את הבגרות בלשון.
משפרים בגרויות בכיף
לא תמיד קל לשפר בגרויות לאחר הצבא. הראש עסוק בעניינים אחרים, ואולי אתם עובדים במשמרות בוקר וערב במסעדה או בתחנת הדלק כדי להרוויח קצת כסף ללימודים העתידיים. מכל מקום, כאשר מדובר בהשלמת בגרויות, כדאי לקחת את הדברים בקלות. זוהי הזדמנות נהדרת לחזור קצת לתקופת התיכון, לרענן את הזיכרון וללמוד קצת יותר על נוסחאות מתמטיות, ניתוח תחבירי או ההיסטוריה היהודית. ועם גישה כזו, תצליחו להשלים בגרויות מבלי שתבחינו בכך.
כשאתם באים להשלים בגרויות, חשוב לפנות למכון מקצוע משתי סיבות עיקריות. ראשית, ייתכן שעבר זמן רב מסיום התיכון ועד הרגע שבו אתם מתכוונים להשלים בגרויות וחלו שינויים במבנה הבגרות. שנית, אם אתם מעוניינים להגיע ל-100% הצלחה, חשוב לפנות למורים מקצועיים שיעזרו לכם להשיג ציון גבוה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה