שיווק ופרסום

המדריך להשקעה בנדל"ן בפורטוגל

רבים משקיעים בשנים האחרונות בנדל"ן ודווקא בפורטוגל! זאת בזכות הזדמנויות ההשקעה האטרקטיביות

כתיבת מומחים | 
פורטו (צילום PIXABAY)
שוק הנדל"ן של פורטוגל מוביל להתעניינות רבה בקרב משקיעים ישראליים. השקעה בדירה במדינה עשויה להניב תשואה יציבה ובטוחה של 10%-5%. "לפני שמבצעים עסקת נדל"ן חשוב להכיר את מערכת המיסוי הפורטוגלית כדי להתחשב בה בחישוב הרווחיות והתשואות" כך מציין עו"ד יוסי יצחק, מייסד ומנכ"ל פורטוגליס, חברה המתמחה באזרחות פורטוגלית לזכאים.
אפשרות לפטורים ממס
עו"ד יצחק מכיר היטב את תחום הנדל"ן בפורטוגל, "כמנכ"ל פורטוגליס אני מבקר רבות בפורטוגל ובין היתר נחשפתי למשקיעי נדל"ן בפורטוגל שהגיעו לפורטוגליס להוצאת אזרחות לאור רצונם לבצע השקעות בפורטוגל. רבים מהם אינם יודעים שבמקרים מסוימים ניתן לבקש פטור מתשלום המס, לדוגמא: במידה והנכס נרכש למגורים ושוויו נמוך מהרף הקבוע בחוק או אם עומדים בקריטריונים מסוימים כמו הכנסה נמוכה. בנוסף, חשוב להקפיד לבקש את הפטור טרם רכישת הדירה".
מס ברכישה ובאחזקה
כל עסקת נדל"ן המתבצעת בפורטוגל מחייבת מיסים ייעודיים במספר סוגי מס שחלקם מוטלים כבר בעת ביצוע העסקה לרבות:
  1. מס רשויות על העברת נכס (IMT): מס מקביל למס רכישה ישראלי שחל בעת העברת הבעלות על נכסי נדל"ן במדינה. חישוב המס נעשה ביחס לקריטריונים כמו סוג הנכס, מיקומו, ייעוד הקניה (מגורים או השקעה) ועוד. שיעור המס נע בין 5%-6.5% משווי הנכס.
  2. מס בולים (IS): מס בולים מוטל בפורטוגל על כל קנייה ומכירה של נכס וגובהו 0.8% משווי הנכס. בעת חתימת הסכם הרכישה יש לשלם את המס לנוטריון. "מי שמתכוון לקחת משכנתא בפורטוגל למימון העסקה צריך לדעת שמס זה מוטל גם על המשכנתא אך גובהו נמוך מאוד באופן יחסי" מציין עו"ד יצחק.
  3. מס בעלות על נכס (IMI): מס זה דומה לארנונה שמשלמים בישראל והוא משולם לרשויות המקומיות. שיעור המס הוא 0.3%-0.5% משווי הנכס, ויש לשלמו מידי שנה בחודש אפריל, מרגע רכישת הנכס.
אמנה למניעת כפל מס בין ישראל לפורטוגל
אפיון מיסוי נוסף חל על מי שרוכש דירה להשקעה. במקרה זה חשוב להתייחס לאמנה למניעת כפל מס בין ישראל פורטוגל.
"השקעות נדל"ן בפורטוגל הן תחום פורח ולא בכדי - ישנן המון הזדמנויות בגלל המשבר הכלכלי שפקד את המדינה לפני כעשור, ומי שיודע לאתר אותן יכול להרוויח לא מעט. בנוסף, חשוב לציין כי אזרחים המחזיקים בדרכון פורטוגלי, זכאים להקלות והטבות במימון וברכישת הנכס, לכן לא פלא ששיעור הפניות לפורטוגליס בבקשה לאזרחות הוא גבוה במיוחד בקרב אנשי עסקים המחפשים הזדמנויות להשקעה", מסכם עו"ד יצחק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה