שיווק ופרסום

למה חשוב לעודד אצל עובדים יצירתיות?

כתיבת מומחים | 
עובדת (צילום pexels)
אחד מהמשאבים החשובים ביותר בכל ארגון הוא ההון האנושי בו – צוות העובדים. החל מהעובדים הזוטרים ביותר בהיררכיה הארגונית וכלה בצוות הניהולי. עם השנים התפתחו תאוריות שונות בעקבות מחקרים שבחנו כיצד אפשר להגדיל את התפוקה של העובדים בארגון? את הנאמנות שלהם לערכיו? ואת הרצון שלהם לתרום להתפתחות הארגון? במאמר זה נתמקד באחת מהדרכים הללו – הגברת היצירתיות בקרב העובדים.
בין חדשנות ליצירתיות – כיצד ארגונים גדלים?
נבחן ארגונים גדולים כמו: מייקרוסופט, אפל ואמזון. ארגונים אלה קיימים זמן רב ומצליחים לשרוד בזכות תכונה חשובה אחת: יצירתיות של צוות העובדים המאפשרת פיתוח של מוצרים וטכנולוגיות חדישות לצד עיצוב המשתנה כל העת.
בעברה, חברת מייקרוסופט כמעט ונותרה מאחורה כאשר חברות צעירות ממנה החלו לפתח מוצרים דומים עם מאפיינים חדשניים יותר. עובדי החברה, שזיהו את המגמות המשתנות החלו לפעול על מנת להוות מתחרה מוביל הן בתחום עיצוב המכשירים החדשים, הן במודלים בהם משווקות התוכנות (השכרה חודשית לצד קנייה של רישיון) והן בדרך בה מעוצב ממשק המשתמש. במהירות החברה סגרה את הפערים מול המתחרות.
חברת אמזון גם היא עברה שינויים בהתאם לרוח התקופה. הוסיפה שיטות מתקדמות יותר לאיסוף המוצרים - באמצעות "כספות" המוצבות במרכזי קניות מובילים, אפשרות למדוד בגדים הנרכשים און ליין על מנת להתחרות בקניונים ואפשרות למשלוחים מהירים באמצעות דאון.
מחלקת משאבי האנוש והצוות הניהולי משתפים פעולה
כדי לעודד את העובדים להציע רעיונות חדשים ולחשוב "מחוץ לקופסה" יש ליצור תרבות ארגונית המעודדת חשיבה יצירתית. חלק מרכזי בהקניית תפישה זו בתוך הארגון נמצא בידיה של מחלקת משאבי אנוש הרואה את חשיבותו של ההון האנושי ובאמצעות הצוות הניהולי "רותמת" אותו למטרות הארגון. כיצד הדבר נעשה?
עידוד מעורבות נוצר באמצעות פגישות וישיבות חברה המבוססות על דיאלוג. צוות העובדים אינו מקבל "הוראות" בלבד מהצוות הניהולי, אלא שותף בקבלת ההחלטות בחברה ומסוגל להציע הצעות חדשות. בנוסף, נוצרים בחברות כיום צוותים אינטרדיסציפלינריים בהם עובדים ממחלקות שונות נפגשים ויוצרים חזון משותף יחדיו. למשל: עובדי מחלקת הלוגיסטיקה העובדים בשיתוף עם מנהלי המוצר, אנשי הפיתוח ומחלקת השיווק יכולים להציע רעיון חדש שישנה את עתידה של חברה כמו אפל או חברת הייטק קטנה יותר.
איך לומדים לנהל את ההון האנושי בחברה?
לימודי משאבי אנוש מעניקים את הידע התיאורטי והמעשי ליצירה של סביבה ארגונית בריאה ופוריה יותר. בתחילת המאמר הזכרנו כי זו אחת הדרכים להגברת התפוקה בארגון, כמו גם יצירה של הזדהות רבה יותר עמו. עובד, שחש כי הרעיונות שלו מפרים את הצוות הניהולי ומיושמים לאורך זמן, ירצה להיות חלק בלתי נפרד מהחברה גם עשור מאוחר יותר.
נוסיף לכך את העובדה כי השמירה על ההון האנושי הקיים בחברה נמוך בדרך כלל מגיוס והכשרה של עובדים חדשים ונגלה כי: התהליך מסייע לחברה להגיע לרווחיות רבה יותר.
לסיכום, למחלקת משאבי האנוש בכל ארגון יש תפקיד מהותי בשמירה על המשאב היקר ביותר בחברה – העובדים שלה. באמצעות עידוד סביבה ארגונית תומכת ויצירתיות רבה בקרב העובדים ניתן להפוך אותם לחלק בלתי נפרד מהצלחת הארגון ולהוביל לשגשוגו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה