שיווק ופרסום

משרדים להשקעה

כתיבת מומחים | 
כיום ברור לכל משקיע שהשוק המניב והיציב ביותר לנתב אליו את הכסף שלכם הוא שוק הנדל"ן. שוק הנדל"ן מתחלק לנדל"ן פרטי ונדל"ן מסחרי (כל נדל"ן שאינו למגורים – משרדים, חנויות, מחסנים ועוד), כאשר רווחי ההשקעה באים לידי ביטוי או על ידי קבלת דמי שכירות חודשיים, או על ידי מכירת הנכס והשבחתו. כיום התשואות משוק הנדל"ן המסחרי ככלל, ומהשכרת משרדים להשקעה בפרט נמצא בעלייה מתמדת, כאשר התשואה הממוצעת עבור משרדים להשקעה בישראל עומדת על כמעט כפול מקבלת דמי שכירות בדירות מגורים. אפיק השקעה זה נחשב ליציב ובעל תשואות גבוהות למדי, דבר אשר גורם למשקיעים רבים להשקיע את כספם במשרדים, וזאת על חשבון הדירות למגורים. 
מהם היתרונות ברכישת משרדים להשקעה?
·         תשואות גבוהות: התשואות על משרדים להשקעה גבוהות יותר מהתשואות על הנדל"ן הפרטי. התשואות הממוצעות על דירות מגורים נעות בין 3-5% בעוד התשואה על משרדים להשקעה נעה בממוצע בין 8-10%. הסיבה לכך נובעת מזה שבדרך כלל שטחי משרד הם קטנים יותר מאשר דירות מגורים, ולמרות שמחירי הרכישה פר מטר מעט גבוהים יותר בנדל"ן המסחרי – עדיין התשואה על השכרת משרדים גבוהה פי שתיים בממוצע מאשר דירה. משקיעים רבים בארץ ובעולם הבינו את הכדאיות הגוברת בהשקעה במשרדים, ואכן ניתן לראות את מגמת העלייה בשוק זה בשנים האחרונות.
·         הון עצמי נמוך: כיום על מנת לרכוש נכס בישראל המשקיע או הבעלים של הדירה יצטרך להיפרד מהון עצמי בסך מאות אלפי שקלים וזאת בכפוף לקבלת היתר מהבנק לקחת משכנתא ארוכת שנים. במקרה של רכישת משרד הסיפור מעט שונה. רכישת משרד להשקעה דורשת לרוב מהמשקיע סכומים נמוכים יותר מאשר דירת מגורים, כאשר היום ניתן לקנות משרדים להשקעה באזורי ביקוש במאות אלפי שקלים בלבד, כמובן תלוי גודל ומיקום. טווח המחירים הנמוך יחסית של משרד לעומת דירת מגורים מקל על המשקיע גם בלקיחת הלוואת משכנתא נמוכה יותר, וכפועל ישיר של כך גם בתשלומי ריבית פחותים.
·         שוכרים יציבים: בשוק הפרטי קיים קושי למשכיר הנכס לקבל מידע מלא ומהימן אודות השוכרים המשתכנים בדירה. גם אם בפגישת ההיכרות השוכרים עושים רושם טוב בפועל יכול להיות שהם מרעישים, מלכלכים או פוגעים באיכות הנכס. כמו כן, גם היציבות של השוכר בשוק הפרטי לא תמיד ידועה, כאשר התחלופה היא דינמית מאוד ולרוב באזורי ביקוש בכל שנה-שנתיים השוכרים מתחלפים. בשוק של משרדים להשקעה המצב אחר. הלקוחות של בעל המשרד הם לרוב עסקים וחברות, עליהם ניתן לקבל מידע ולדעת אינפורמציה חשובה. בנוסף לכך, פעמים רבות הסכמי השכירות עם אותם עסקים הם הסכמים ארוכי טווח, מה שמסב שקט למשכיר הנכס להרבה מאוד זמן.
·         מגוון רחב: יתרון נוסף בקניית משרדים להשקעה הוא הגיוון שיש בשוק זה. כיום כמעט כל עיר מציעה שוק של נדל"ן מסחרי וניתן למצוא משרדים להשקעה בפריסה ארצית רחבה. בעת קניית משרד ניתן להתאים את הרכישה בהתאם לדרישות ולתקציב המשקיע. בהתאם להון העצמי ניתן לבחור משרד לפי גודל ואזור, ולהתאים לו משרד חדש אותו יכול להשכיר ולהתחיל לקבל תשואה. בשונה מהשוק הפרטי בו משקיע עם הון עצמי נמוך ירכוש דירה ישנה באזור מרוחק למדי, ברכישת משרדים להשקעה, גם עם הון עצמי נמוך ניתן לקבל משרד חדש באזור אטרקטיבי ומבוקש. כל מה שצריך הוא להסתייע בליווי והכוונה נכונים, ומשם הדרך למשרד משלך היא קרובה ובטוחה מתמיד.
תגיות השכרה | משרד | עיצוב
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה