שיווק ופרסום

ערים בפורטוגל חוץ מליסבון שיזמי נדל״ן חייבים להכיר

כתיבת מומחים | 
פורטוגל (צילום unsplash)
עם מעל 3 מיליון ישראלים שזכאים פוטנציאלית לדרכון הפורטוגלי, הפכה פורטוגל ליעד אטרקטיבי עבור ישראלים רבים, ביחוד כאלו שכבר קיבלו אזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי. המשכנתא נוחה (עד 80% מימון לאזרחי המדינה), מזג האוויר מצויין וים תיכוני, התיירות מתפתחת - וכל אלו הופכים את פורטוגל למוקד למשיכה עבור משקיעים מכל העולם. בדומה לשוק הנדל״ן בישראל, בו דווקא תל אביב המבוקשת היא עיר המניבה תשואות נמוכות יותר למשקיעים, כך המצב גם בפורטוגל. ליסבון, עיר הבירה, מניבה תשואות נמוכות יותר מערים מרוחקות. הכנו לכם טעימה מערים פורטוגליות שאינן ליסבון והפכו ליעדים מבוקשים עבור משקיעים, לפי פורבס
פורטו: העיר השנייה בגודלה ואתר מורשת עולמי 
העיר פורטו היא השנייה בגודלה בפורטוגל, עם אוכלוסייה של כרבע מיליון תושבים בעיר עצמה ועוד כ-2 מיליון תושבים במטרופולין. העיר משופעת בבתים צבעוניים שהפכו לסימן ההיכר שלה, על גדות נהר הדורו המפורסם. מלבד קתדרלות, כנסיות ואווירת ימי הביניים, תוכלו למצוא בעיר גם מחירי נדל״ן אטרקטיביים מאד. מרכז העיר ההיסטורי הוגדר על ידי אונסק״ו כאתר מורשת עולמית,  בשל סגנון ה״בארוק״ הנפוץ בו בריכוז גבוה. הסיפור של פורטו עם ארכיטקטורת הבארוק, דומה מאד לסיפור של תל אביב עם ארכיטקטורת הבאוהאוס, מה שצד את עיניהם של אנשי נדל״ן רבים המבינים את החשיבות של בעלות על נכסים עם ערך היסטורי עשיר. 
נכסים אלו גם הפכו את פורטו ליעד לא רק למשקיעים, אלא לתיירים וסטודנטים רבים. בעוד האוכלוסייה של פורטוגל כולה מצטמצמת בשל שיעור ילודה נמוך, פורטו ממשיכה לגדול והראתה עלייה בכמות התושבים בשנים האחרונות. 
סינטרה: ההרצליה פיתוח של פורטוגל 
כמו שלצד תל אביב יש את הרצליה פיתוח, לצד ליסבון יש את סינטרה. מדובר בעיר שממוקמת בסמוך לליסבון, על חופי האוקיינוס האטלנטי, אך במקום להפוך לעיר שינה משעממת, היא הפכה לאחד הלוקיישנים החמים ביותר של הריביירה הפורטוגזית. ממוקמות  בה השכונות היוקרתיות ביותר באיזור והיא הפכה ליעד לתיירות יוקרה. בכל שנה מארחת העיר את "Open de Portugal" - תחרות הגולף הלאומית, שהיא קצת כמו ה-"Tour de france" ברמת החשיבות שלה עבור הפורטוגלים. רק בשנה  האחרונה, הגיעו אל העיר מעל 4 מיליון תיירים, יותר מפי 10 מאוכלוסיית העיר. (תארו לעצמכם למשל שלירושלים היו מגיעים 10 מיליון תיירים בשנה).
אביירו Aviero : הונציה של פורטוגל 
אחרי ההשוואה המשעשעת להרצליה פיתוח, הגיע הזמן לדבר על העיר שנבנתה לה בתוך התעלות. אביירו היא עיר מיוחדת מאד גם בקנה מידה פורטוגלי: התחבורה העירונית בעיר היא מחזה שמושך אליו תיירים רבים. הסירות הצבעוניות שפוקדות את התעלות הצרות בה, לצד הגלידריות והמסעדות הרבות הפכו אותה ליעד שתיירים שמים על המפה מיד כשהם נוחתים בפורטוגל. 
פונשאל Funchal: הסיני של פורטוגל 
 פונשאל היא חלק משטחה של פורטוגל, אך היא ממוקמת אי שם באוקיינוס האטלנטי, בין מרוקו לפורטוגל, זכר לאימפריה הפורטוגזית הגדולה של העבר ממנה לא נותר הרבה. אם היינו צריכים להקביל אותה למושגים ישראליים, היינו קוראים לה ״הסיני״ של פורטוגל. היא משמשת כמקום תיירותי, מושך, זול יותר, חמים מאד ושופע אטרקציות, רק עם יותר דגש על ביטחון פנים, בהשוואה לסיני. העיר  היא חלק מהאי מדיירה, השוכן כ-400 ק״מ מצפון לאיים הקנריים, והינו ארכיפלג בשליטת פורטוגל. 
בין אם אתם כרישי נדל״ן או רק מתחילים בתחום, פורטוגל מסתמנת כיעד השקעה סופר-אטרקטיבי לא רק עבור ישראלים, אלא עבור רבים באיחוד האירופי. המספר הגדל של ישראלים המוציאים אזרחות ודרכון פורטוגלים, מביא עימו יותר ויותר הטבות רגולטוריות שמקלות על הישראלים שמעוניינים להתחיל להשקיע בפורטוגל, שהבולטת בהן היא היכולת לקבל משכנתא בגובה של 80% מערך הדירה עבור אזרחי פורטוגל. אז לפני שאתם מחליטים אם בית הקיץ שלכם יהיה באביירו, בפונשאל או בפורטו, שווה לבדוק אם שם המשפחה שלכם מופיע ברשימת שמות המשפחה לדרכון פורטוגלי שאותם הגדירה ממשלת פורטוגל כזכאים להוצאת אזרחות פורטוגלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה