שיווק ופרסום

הדגן האולטימטיבי: כל היתרונות של אורז

הוא מונע מחלות כמו אלצהיימר, עוזר לטיפוח העור ומתאים לתפריט של חולי צליאק. לפניכם כל התועלות שתוכלו להפיק מהאורז
כתיבת מומחים | 
אורז (צילום PIXABAY)
מאז שהחלו לגדל אותו בסין ובהודו לפני אלפי שנים, אורז נחשב כמזון העיקרי עבור יותר ממחצית אוכלוסיית העולם. למעשה, אורז הוא הגידול הרביעי בתפוצתו בתבל, אחרי סוכר, תירס וחיטה. אין זה מפתיע לאור היתרונות הרבים של הדגן הזה. הנה לפניכם כמה מהתועלות הרבות שאפשר להפיק מאורז:
יש לו ערכים תזונתיים
לאורז מלא יש שפע של סיביים וערכים תזונתיים. הוא עשיר בחלבון ובמינרלים כמו סידן, נתרן, אשלגן, ברזל, סלניום, מנגן ונחושת. בנוסף יש בו ויטמינים כמו תאמין, ניאצין וחומצה פנטותנית. כל אותם ויטמינים מגבירים את פעילותו המטבולית והמערכתית של הגוף, תורמים לבניית כדורי דם והורמונים, מסייעים לפעולות העיכול, מונעים מחלות כמו סרטן ומאיטים את קצב ההזדקנות.
הוא ללא גלוטן
חולי צליאק הרגישים לגלוטן, אינם יכולים לאכול פחמימות הנמצאות בדגנים כמו חיטה, שעורה, שיבולת שועל ושיפון מחשש לדלקות במעיים. המאכל שהם דווקא יכולים להכניס לתפריט שלהם הוא אורז שאין בו גלוטן. האורז משביע ומכיל פחמימות המספקות לגופנו אנרגיה רבה ומסייעות בתפקוד תקין של המוח. 
הוא חלק חשוב בתזונה מאוזנת
אם חשבתם שאתם צריכים להוריד את האורז מהתפריט שלכם כי הוא משמין, חשבו שוב. אורז הוא אמנם פחמימה, אבל יחד עם זאת יש בו רמות נמוכות של שומן, נתרן וכולסטרול. בכך הוא מסייע במניעת השמנת יתר. מעבר לכך, אורז מלא עשיר כאמור בסיבים תזונתיים המסייעים לתחושת שובע.
הוא דל בנתרן
נתרן (אותו תמצאו בעיקר במלח) הינו מינרל חיוני לגופנו, אך כמות רבה מדי ממנו עלולה לגרום להגברת הלחץ על מערכת הלב וכלי הדם, לטרשת עורקים, התקפי לב ושבץ. האורז דל בנתרן ולכן נחשב למזון מומלץ עבור אלו שסובלים מלחץ דם.
הוא מסייע לטיפוח העור
לא תאמינו, אבל בהודו נוהגים למרוח מי אורז על עור הפנים. אורז מלא כולל תרכובות פנוליות - תרכובות הנמצאות במקורות מזון טבעיים, שיש להם תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות. מי האורז מסייעים להרגעת אדמומיות וגירויים, ובשל היותם נוגדי חמצון הם נחשבים כמעכבי הופעת קמטים וסימני הזדקנות על העור.
הוא מונע את מחלת האלצהיימר
אחת מהמחלות הקשות הינה מחלת האלצהיימר הפוגעת בתפקוד הקוגנטיבי עד למוות של תאי העצב במוח. טרם נמצאה לה תרופה, אך לפי מחקרים שונים ייתכן שאורז יכול למנוע את המחלה. במחקר שערך החוקר מיצ׳יאקי אוקודה, נמצא כי אורז מלא המבושל באש גבוהה, מפחית את החלבון בטא עמילואיד - אחד מהגורמים למחלת האלצהיימר.
הוא מומלץ במצבי שלשול
כשהבטן כואבת ואתם סובלים משלשולים, מומלץ מאוד לאכול אורז לבן ללא תבלינים כלל. האורז מתעכל בקלות, אינו מכביד על הבטן ויש בו עמילן המגרה צמיחה של חיידקים ידידותיים המסייעים לתנועות מעיים תקינות. בנוסף, אורז נחשב למנה מומלצת עבור אנשים הסובלת מתסמונת המעי הרגיז בשל היותו נטול גלוטן.
אורז הוא עולם קולינרי שלם
ישנם סוגים רבים ומגוונים של אורז שלכולם טעם ויתרונות שונים - כמו אורז פרסי, בסמטי, יסמין, יפני ועוד. ניתן להכין מאורז דייסה ופודינג, להוסיף לו שקדים, צימוקים ופירות יבשים, אפונה, גזר ופטריות, הוא חלק בלתי נפרד מסושי, ניתן להכין ממנו תבשילים שונים כמו ג׳מבליה, צ׳לאו, מג׳דרה, אבס קון ארוז, פייז'ואדה, פילאף, פאייה או ריזוטו, לבשל אטריות אורז, להכין משקאות שבסיסם אורז כגון סאקה, חלב אורז, סוג׳ו, יין אורז, לאו לאו, ורקשי, או פשוט לאכול אותו לבן, נקי וללא תבלינים - לא משנה איזו מנת אורז תבחרו, תהיו בטוחים שמדובר במנה מנצחת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה