שיווק ופרסום

כך תקבלו את המחיר הכי טוב לביטוח הרכב לשנת 2020

כתיבת מומחים | 
ביטוח זה עניין יקר. מה שלא תעשה, זה לא יהיה גם זול וגם איכותי. דווקא משום כך, משתלם להוזיל אותו ככל הניתן. זאת, מאחר שכל אחוז הוזלה בהוצאה חודשית לא קטנה מסוג זה, משמעותי במצטבר. אבל איך עושים את זה? איך מוזילים משמעותית את מחיר ביטוח הרכב, מבלי לפגוע באיכותו? אלה כמה טיפים שיסייעו:
להתעמק בפרטים
ראשית, אין ברירה אלא להפשיל שרוולים ולהתחיל להתעמק בפרטי הביטוחים מסוג זה, דוגמת הכיסויים השונים שמוצעים או גובה ההשתתפות העצמית שנדרשת. חיוני להבטיח שמבינים במה מדובר ובמיוחד, את המשמעות של הדברים עבורכם. כן, זה לוקח זמן ומאמץ. אפילו אפליקציה דיגיטאלית חדשנית מבוססת סייבר ובינה מלאכותית בסושיאל (סתם המצאנו. אין דבר כזה), לא תעשה זאת במקומכם. עם זאת, ניתן לצמצם משמעותית את הטרחה שכרוכה בהשוואת ביטוחי רכב, בעזרת אתר השוואות ביטוח דוגמת Wobi.
להבין מה משפיע על המחיר
גורמים רבים משפיעים על מחיר ביטוח רכב. אלה כוללים למשל מידע רלוונטי על הנהג (כגילו והוותק שהוא צבר על הכביש). כמובן, אצל כל חברה ספציפית ישנם גם הנחות ומבצעים שונים וגם בזה כדאי להתעדכן ולהבין מה משפיע על המחיר של הביטוח.
התאמה אישית
אחרי שמבינים את עולם ביטוח הרכב טוב מספיק, כדאי לשפר את התאמת הביטוח לצרכיכם, בכדי שלא לשלם לחינם על דברים שלא צריך. המטרה, היא למצוא כמה שיותר היבטים, אשר רלוונטיים ספציפית למצבכם. ניתן להגיע כך להתאמה אישית גדולה למדי. למשל, משפחה דתית שמקבלת הנחה על ביטוח כל הרכבים שלה, מאחר שהם לא נוסעים בשבת (במילים אחרות, משלמים פחות, מאחר שיש לבטחם רק עבור ימי השבוע).
הכי טוב = הכי זול?
לא בהכרח. לשם האיזון של מה שנאמר עד כאן, נזכיר כי לרוב המחיר הזול ביותר יתבטא בפשרות רבות וזה לא יתאים לרובנו. אלה יהיו היבטים מסוימים שלא ייכללו בביטוח או ירידה ברמת ההיבטים שכן ייכללו, לשם ההוזלה. כך שעדיף לחשוב במונחים של חיפוש המחיר הטוב ביותר ביחס לתמורה שתקבלו מהביטוח כמו למשל: השתתפות עצמית מוגדלת, פנסים ומראות – לפעמים עדיף לשלם קצת יותר ולהיות רגועים שבשעת הצורך יהיה מי שיכסה את הנזקים.
להתעדכן בחדשות
כדאי להתעדכן בהתפתחויות השונות בשוק הביטוח, אשר משפיעות לעתים גם על המחירים. למרות שהתפתחויות כאלה לא מתרחשות על בסיס יומי, כשזה אכן קורה, החיסכון הפוטנציאלי שנובע מכך עשוי להיות משמעותי. לדוגמא: בחודש מאי 2019, התפרסמה טיוטת הוראות חדשות של רשות שוק ההון, אשר תרמה להוזלת פוליסות ביטוח מקיף וצד ג'. בנוסף, חברות הביטוח עצמן מעדכנות את התנאים ואת התעריפים שלהן לעתים קרובות וגם על כך ניתן להתעדכן באתר כמו Wobi.
נחמד לא מספיק
כן, סוכן הביטוח שלכם נחמד ואתם עובדים איתו כבר שנים רבות. השירות שלו סביר וגם המחיר נראה לכם בסדר. לפחות, נראה שהוא לא יקר משמעותית מאחרים (לא בדקתם יסודית, אבל שמעתם מחבר או שניים). מה אם יש סוכן אחר, שהוא גם נחמד (ובאמת שיש יותר מאחד כזה) וגם מציע מוצר יותר משתלם עבורכם? כדאי להיזהר גם מ"מלכודת" נציג השירות הנחמד - לא נציגי שירות מנהלים את חברות הביטוח ובשעת צרה, "נחמד" זה טוב, אבל לא מספיק.
מכוניות ועגבניות
עקרונית, כמו כל "שוק" אחר, שוק הביטוח דומה מבחינות רבות ל.. שוק. גם כאן עשויים להיות רלבנטיים טיפים מסחריים עתיקי יומין, דוגמת התמקחות על המחיר או הנחה שניתן לקבל, על רכישה בכמות גדולה. למשל, לקנות ביטוח חובה לרכב וגם ביטוח מקיף עבורו, מאותה חברה.   
ניהול סיכונים
בנושא ביטוח רכב, לא הכל חובה. כך שיש מקום רב לשאול את השאלה החשובה "למה"? למה שאקנה X במסגרת הביטוח? האם, מתי וכיצד זה עשוי להשתלם? מה יהיה בעקבות זאת צמצום הנזקים הכספיים (או אחרים), שיספק הביטוח שעליו אשלם? ומה היחס בין סיוע כספי זה, לבין ההשקעה החודשית ברכישתו? אגב, כדאי גם לזכור שלא מדובר ב"רכישה" אלא יותר ב"מנוי חודשי". כך שבשלב מסוים, ההוצאות המצטברות כל חודש על ביטוח היבט מסוים, תהיינה כבר יותר גדולות מהסיוע הכספי שהוא יספק, במידה והוא בכלל יידרש. השורה התחתונה היא "ניהול סיכונים". כלומר, לנסות להעריך בצורה מחושבת ככל הניתן, סיכויי התרחשות "מקרה ביטוח" ספציפי. למרות שהאדם הממוצע איננו מומחה לתחום זה, הוא לפחות מבין יותר מחברת הביטוח לגבי חייו האישיים ודפוסי התנהגותו, אשר משפיעים על כך.  
ניהול זמן
חידוש ביטוח רכב, מציין נקודת זמן אופיינית שבה מתאים לשנות את הביטוח. כלומר, לקראת החידוש מתאים להתעמק באפשרויות מבחינה זו ולכן, כדאי לפנות לכך די זמן. כמה זמן? זה כבר עניין אישי מאוד. עם זאת, מאחר שמדובר בנושא שמורכב מפרטים רבים, זה לרוב ייקח יותר זמן מכפי שנראה לכם. כמה שיותר פרטים - ככה מסובך יותר להעריך וישנן חריגות זמן קטנות רבות, שמצטברות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה