שיווק ופרסום

מהו ייעוץ עסקי? אילו עסקים זקוקים לו?

במאמר זה נפרט לכם את התשובות לשאלות אלו
כתיבת מומחים | 
בכל שנה קמים עסקים חדשים המתלבטים האם להשקיע כסף ברכישת שירותי ייעוץ עסקי בין אם למטרת כתיבת תכנית עסקית ובין אם למגוון מטרות נוספות. בשנים האחרונות לקוחות רבים אשר הגיעו לגיל הפרישה מקימים עסקי ייעוץ, דבר המאפשר להם "לנצל" את ניסיון החיים שלהם וכן גם את המומחיות המקצועית והקשרים העסקיים שצברו במהלך השנים.
טרם הקמת עסק, פיתוח אפליקציה או מוצר חדש, מומלץ לבצע בדיקת כדאיות עסקית, זאת בכדי לבדוק את היתכנות המיזם והאם הוא בעל כדאיות כלכלית. בנוסף לכך, לכל עסק נחוצה תכנית עסקית, בהתאם למורכבות העסק. במידה ותפסחו על כך תהיו חשופים למספר סיכונים:
  • החמצת פרטים חשובים להקמת העסק.
  • הערכה מופרזת של סיכויי הצלחת העסק.
  • הימנעות מהכנת תכנית ארוכת טווח העלולה להוביל אתכם לפירוק העסק וכו'.
מתי נדרש לבצע ייעוץ עסקי?
זהו השלב הראשון בתהליך התכנון טרם הקמת העסק שלכם. ייעוץ זה מאפשר לכם לקבל את כלל מרכיביו ומאפייניו של העסק העתידי שלכם. יחד עם זאת, מטרתו להבין את הצורך ונתינת הערך המוסף בין אם בשירות ובין אם במוצר אותו תרצו לפתח.
מהי המטרה של הייעוץ?
ראשית, בדיקה ונתינת ערך לשירות/למוצר שלכם תוך הגשמת מטרותיכם ושאיפותיכם. עסקים רבים לוקים הן בחוסר ידע והן בחוסר אונים בכל הנוגע לעולם השיווק והעסקים. בהתאם לכך, הוצאות רבות של כל עסק, בשנתו הראשונה, יוצאים על שירותים שאינם נדרשים כלל.
למתי מתאים הייעוץ?
לכל אחד! בייחוד לאלה המבקשים לפתוח עסק וכן גם לעסקים קיימים, בנוסף לכך עסקים המעוניינים לרכוש ידע מקצועי בתחומים ואינם יכולים לממן עובד שכיר שיעשה זאת עבורם.
נמצאים בקושי עסקי? זקוקים לייעוץ עסקי מקצועי שיסייע לכם? אתם במקום הנכון. רבים מלקוחותינו הינם בעלי עסקים המעוניינים לעסוק בניהול ובתפעול תוך שימוש בגורם חיצוני אשר ישפר להם את השיווק והמכירות. כל מנהל זקוק לסיוע של גורם חיצוני ואובייקטיבי בכל הנוגע לשיווק במדיה הן במדיה הכתובה והן ברשת המדיה החברתית.
כיצד מתבצע הייעוץ?
לרוב הייעוץ יתחלק לכמה שלבים לטובת קבלת דוח ניתוח מעמיק ותיאום ציפיות. השלב הראשון יהיה אבחון עסקי בו מנהל העסק יקבל לידיו דוח מפורט להזדמנויות העיקריות בעסק שלו וכן גם הבעיות הקיימות.
שלב נוסף יהיה יישום הדוח תוך יישום הפתרונות שאובחנו בשלב הקודם. בסיום תהליך הייעוץ ייבדק מה הצליח ומה לא, מה ניתן לשפר ומה ניתן לשמר.
מרבית מן העסקים אינם יכולים להרשות לעצמם לממן מנהל שיווק ומכירות בשל עלות שכר גבוהה. אי לכך, הם נאלצים לחלק את משימות השיווק והמכירות לעובדים שלא הוסמכו לכך ו/או אין בידיהם מספיק ידע וקישורים לבצע את אותם פעולות נדרשות. בנוסף לכך, ייעוץ עסקי מקצועי ומהימן הינו ההשקעה הטובה ביותר שתוכלו לתת לעסק/לחברה שלכם, גם אם בשיפור קטן שיצדיק את ההשקעה.
כמה דוגמאות לאפשרויות הייעוץ:
  • הגדלת רווחיות העסק.
  • הגדלת המכירות והגדלת פלח שוק.
  • כיצד נכון לשווק.
  • כיצד לבנות מודל תמחור מבלי לאבד לקוחות.
  • כיצד לייעל תהליכים על בסיס נתונים וכדומה.
אז מה הפתרון?
הפתרון לכך הינו גיוס איש מקצועי ברמה הגבוהה ביותר אשר ילווה את העסק שלכם, בהיקף משרה חלקי שיקנה לכם ניהול שיווק ומכירות מקצועי ויוכל להסב לכם שקט נפשי הן מבחינת קידום העסק והן מבחינת העלות שתוכלו לעמוד בה.
מכל האמור לעיל, חשוב להדגיש, יש לבדוק מה היועץ מביא עימו בהתאם לסכום שהוא דורש, לדוגמא: שילוב של ניהול, שיווק, פרסום, ייעוץ כלכלי וכיוצא בזאת. ראוי לציין שיועץ עסקי מעולה ביחד עם הצוות שלו, יהא כזה שישפר את הכנסות העסק ולאו דווקא את הוצאותיו, כל זאת במטרה לבצע שיפור וייעול תהליכים נכון כך שהעסק שלכם יעלה מעלה ולא יחדל מלהתקיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה