שיווק ופרסום

קופות גמל להשקעה: מדוע הן משתלמות?

בשיתוף כלל ביטוח

כתיבת מומחים | 
לחיצת יד (צילום fotolia)
בשנים האחרונות כמעט כל עובד ועובדת במשק הישראלי מחזיקים בחיסכון ארוך טווח כלשהו. הרפורמה המקיפה הנערכת במהלך העשור האחרון בשוק הפנסיוני בישראל מחייבת את כלל העובדים במשק, שכירים ועצמאיים כאחד, להחזיק לפחות חיסכון ארוך טווח אחד ולהפריש לו כספים מדי שנה, ביחס לגובה הכנסתם.
בעוד מכשירי חיסכון שונים זמינים כיום בשוק זה (כאשר המוכרות ביותר מביניהם הן קרנות הפנסיה כמובן), קופת גמל להשקעה מהווה את אחד החסכונות האטרקטיביים והמשתלמים ביותר. מהן קופות גמל להשקעה ומדוע הן משתלמות כל כך מבחינתם של כלל העובדים ובעלי העסקים במשק?
חיסכון ארוך טווח בתנאים נוחים ומסלולים מגוונים – קופת גמל להשקעה
קופת גמל להשקעה היא למעשה חיסכון ארוך טווח, כזה אשר מיועד להשתחרר רק בהגיענו לעשור השביעי של חיינו ולקראת גיל הפרישה, כאשר בשונה מקרן פנסיה למשל, קופת גמל להשקעה היא גמישה ומגוונת הרבה יותר. ניתן להפריש אליה עד לסכום של כ 71 אלף ₪ מדי שנה, וכסף זה הוא פטור ממס הכנסה כמובן. בעוד במקרה של קרן פנסיה מדובר בחיסכון אשר לרוב משתחרר רק בגיל הפרישה (67), קופת גמל להשקעה היא חיסכון אותו ניתן לפתוח ולמשוך את הכספים בכל רגע נתון ובכל גיל. החל מגיל 60 ניתן למשוך את הכספים בצורה של קצבה חודשית קבועה, ולשמור על הפטור ממס (כלומר – במקרה זה עדיין לא ניאלץ לשלם מס על רווחי ההון שעשתה קופת הגמל לאורך השנים).
בנוסף לכל זה, ניתן למצוא קופות גמל להשקעה במסלולי השקעה שונים ומגוונים, כך שניתן להתאים את רמת הסיכון/תשואה בה מעוניינים באופן אישי ופרטני. ניתן לבחור במסלול מנייתי בעיקרו, מסלול משולב של אג"ח ומניות, מסלול סולידי המורכב מאג"ח ממשלתי בלבד ועוד מספר מסלולים שונים המציעים רמות שונות של חשיפה לסיכון מצד אחד, ותשואה שנתית מצד שני. כלומר, כלי פיננסי זה מאפשר לנו לחסוך לטווח הארוך ברמות סיכון שונות ומשתנות, בהתאם להעדפות שלנו, למצב השוק, לצפי לעתיד הקרוב וכו'. יש לציין כי ניתן לעבור בין מסלולי השקעה שונים ללא כל עלות וכך להתאים את רמת הסיכון למצב העדכני ולהעדפה הנוכחית שלנו, אך זה מתאפשר רק במידה ופותחים את קופת הגמל בחברה הנכונה...
פטור ממס וחיסכון גמיש העונה על דרישות המדינה
קופת גמל להשקעה הפכה ממש בשנים האחרונות לאחד מכלי החיסכון וההשקעה הפופולאריים ביותר במשק, בין היתר מפני שמדובר בכלי אשר עונה על דרישות המדינה לחיסכון ארוך טווח, דרישות אשר אכיפתן מתחילה בשנים אלו ממש.
בנוסף, מדובר בחיסכון אשר פטור ממס וגמיש ביותר מבחינת אפיקי ההשקעה שהוא מציע, כמו גם מבחינת נקודת הזמן בה מושכים את כספי הקופה, או את חלקם. כל זה הופך את הכלי הפיננסי האטרקטיבי הזה למבוקש ופופולארי כל כך במשק הישראלי לאחרונה.
לפרטים נוספים אודות מסלולי קופות גמל היכנסו לדף המידע הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה