פרסום ושיווק

זורמים עם שינויים: שירותי סטרימינג בארה"ב עוברים לפרסום ממוקד

רגע לפני השקת שירות סטרימינג הנתמך בפרסומות "פיקוק", מכריזה NBC Universal על כלי שמנטר את נתוני הצופים ומאפשר פרסום ממוקד. מכה נוספת לערוצי הטלוויזיה המסורתיים
רועי בהריר-פרל | 
פרסום בסטרימינג (צילום mohamed Hassan from Pixabay)
שירותי הסטרימינג למיניהם, המכתיבים היום את אופי צריכת התרבות של רבים מאיתנו, מצויים כעת בשלב אבולוציוני חדש: אחרי ששינו את חוקי המשחק בכל הנוגע להרגלי צפייה ולהפצת תוכן (מוזיקלי, קולנועי וטלוויזיוני), ספקיות השירות מתחילות להבין שברמה הכלכלית לא די היום, נוכח ההתרבות המהירה של השחקניות בשוק, בשירותים שניתנים למנויים בתשלום. הגיע הזמן לשלב בהם גם אפשרות חינמית, עם פרסומות - מהלך שמפרסמים ופרסומאים ברחבי העולם מייחלים לו כבר זמן רב.
השחקנית הראשית, "נטפליקס", אמנם עדיין לא שם, אבל מי שנכח באירועי CES 2020 בלאס וגאס, הזירה הבינלאומית העיקרית שבה נפגשים אלה עם אלה ספקי תוכן, אנשי מדיה, בכירים בתעשיית הפרסום ובעלי מותגים - וסוגרים עסקאות - מבין היטב לאן נושבת הרוח: עיקר השיח שם התמקד בעליית הסטרימינג הנתמך בידי פרסומות.
זאת, נוכח השקתו של "פיקוק", שירות הסטרימינג החדש של NBC, שצפוי להיחשף בשבוע הבא, ושל אפליקציית הווידאו למובייל "קוויבי" של ג'פרי קצנברג ומג וויטמן.
ואולם, הבשורה הגדולה באמת שיצאה משם, לפחות עבור בעלי מותגים ואנשי פרסום, הייתה דווקא ההכרזה של NBC על One Platform. מדובר בשירות חדשני המאפשר שילוב של פרסום "חכם" בשירותי סטרימינג לאחר ניטור מידע של מיליוני משתמשים.
למעשה, מדובר במערך כלים שמאפשר למפרסמים לרכוש מודעות ולמדוד את האימפקט שלהן בשירותי הטלוויזיה הדיגיטלית והלינארית. NBC תהיה מסוגלת, לטענתה, להגיע לטווח משתמשים דומה לזה של פייסבוק או של יוטיוב בכל חודש.
"מדהים לחשוב שקנייה, מכירה וסחר בפרסום בטלוויזיה לא השתנו מאז שהחלו", אמרה בכנס יו"ר מחלקת הפרסום ויחסי הלקוחות של NBC לינדה יאקרינו. "כעת, עם  ONE PLATFORM, ניתן יהיה להגיע לקהל צופים בסדר גודל כמו זה של  NBC Universal וכעת, סוף סוף, מפרסם יוכל לקבל גישה לקהלים האלה - בדיוק באותו אופן שבו הצרכן נמצא באינטראקציה עם כל התוכן הזה".
המפרסמים, מצדם, רווים נחת מהשקת השירות החדש, והסיבה לכך די ברורה: הירידה העקבית ברייטינג של שירותי הטלוויזיה המסורתיים, מטבע הדברים גורמת ליותר ויותר מותגים לנסות להגיע לצרכנים דרך הפלטפורמה החדשה, שכולם עברו אליה.
"משווקים שנשארו מאחור שואלים 'מה איתנו?'", אמר השבוע מיכאל קסן, מנכ"ל הפרסום של חברת הייעוץ medialink, ל-CNBC. "יש היום קריאה למפרסמים: אם אנשים הולכים ליהנות מתוכן שמגיע אליהם באופן ישיר, הולך להיות שם גם מקום לפרסום".
פיקוק, אגב, לא לבד. התחרות העזה במגרש המדובר, אליה הצטרפו באחרונה "דיסני פלוס" ו"אפל טי.וי פלוס", ובמאי הקרוב יתווסף לקלחת גם "HBO מקס", גורמת בימים אלה גם ל"אמזון" לפזול לעבר המפרסמים בשירות הסטרימינג שהיא מפתחת בעצמה - "IMDb TV" - שככל הנראה יציע אפשרות לצפייה חינמית עם פרסומות. בנוסף לכך, על פי דיווחים שונים, גם ב"הולו" הפופולארית עובדים כעת על גרסה חינמית עם פרסומות.
כיום, בכל אופן, שירות הסטרימינג הגדול ביותר בעולם מבין אלה שנתמכים בידי פרסומות הוא האפליקציה "טובי". יש לאפליקציה 20 מיליון משתמשים שעד לספטמבר האחרון צפו בלא פחות מ-132 מיליון שעות תוכן.
העניין הוא שהפרסום ב"טובי" אינו ממוקד קהל, והמודעות עשויות להופיע לצד תכנים לא ראויים או לא קשורים. שירות One Platform של NBC לעומת זאת, אמור לפתור את הבעיה העבור המפרסמים, הודות לטארגטינג החכם ורחב ההיקף שהוא מבצע.
כעת, הציפייה בתעשיית הסטרימינג, כמו גם בעולם הפרסום, היא שפיקוק ודומיו ימשכו מפרסמים שיבקשו לפצות על הירידה המתמשכת בחשיפה לפרסומות בערוצי הטלוויזיה הקונבנציונליים. כתוצאה מכך, יתכן שצרכני הסטרימינג הנתמך בפרסומות יקבלו, למעשה, טלווייזיה מסחרית רגילה. כמעט.
תגיות cnbc | NBC | סטרימינג
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה