שיווק ופרסום

באים באנטי: קמפיין חדש באינסטגרם מבקש לשים סוף לאנטישמיות

"הסטורי של אווה" ממשיך ובגדול: פרויקט אינסטגרמי מסקרן קורא למחאה וירטואלית של צעירים נגד אנטישמיות. נשיא המדינה, עמרי כספי ובר רפאלי הצטרפו
רועי בהריר-פרל |  1
נטע אלחמיסטר בקמפיין stop this story (צילום הקונגרס היהודי האירופי)
זו הייתה רק שאלה של זמן עד שהצלחת "הסטורי של אווה", מיזם האינסטגרם שיצרו מתי ומאיה כוכבי לקראת יום השואה שעבר, תעודד יוצרים וגופים נוספים ליצור מיזמים בהשראתה. הפרויקט המקורי דאז נוצר במטרה להחדיר מודעות לזוועות בקרב בני נוער, הניב 100 מיליון צפיות ביממה, סוקר ברחבי העולם וגרף מאות אלפי עוקבים. 
והנה, כעת ה"המשך" מגיע בדמות פרויקט חדש, באותה הרשת החברתית, שלוקח את עניין המודעות לאנטישמיות צעד קדימה וקורא לבני נוער, ולכולם, ליטול חלק במחאה אינסטגרמית כלל-עולמית נגד התופעה. 
הפעם, מאחורי היוזמה עומד ד"ר משה קנטור, המשמש כנשיא הקונגרס היהודי האירופי וקרן פורום השואה העולמי. הקונספט, בדומה ל"סטורי של אווה", יהיה רצף של סטוריז שיתגבשו יחד לסרטון, וגם במקרה הזה תעמוד במרכז דמות נשית צעירה. לאורך רצף התמונות הדמות הולכת ומתבגרת על רקע אירועים אנטישמיים אותנטיים שקרו ברחבי העולם החל משנות ה-30 של המאה ה-20, ועד 2020. אם תרצו, סלפי אנטישמיות.
עד כאן הכל מאוד דומה לפרויקט הקודם, אבל "Stop This Story", השם שנבחר לפרויקט החדש, משלב גם מעורבות פעילה של העוקבים בדרך של מחאה וירטואלית: יוצרי פילטרים מובילים מרחבי העולם יצרו מסנני תמונה מיוחדים עבור הפרויקט, בהם העוקבים יכולים להשתמש כדי "לפלטר" את תמונת כף היד שלהם, עליה יופיע הכיתוב "Stop This Story".
הסרטון  בעמוד האינסטגרם של הפרויקט שעלה אתמול כבר עומד על יותר ממיליון צפיות: 
 

מטבע הדברים, כדי שקמפיין מהסוג הזה יצבור תאוצה במהירות ויהפוך לוויראלי, הוא זקוק לדמויות ציבוריות ידועות שיובילו אותו. במקרה הזה, נמצאים שם בין השאר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, השחקנית הבריטית ונסה קירבי, בר רפאלי, עומרי כספי, נטע אלחמיסטר וערן זהבי.
"תחילתו של העשור החדש מסמנת נקודת מפנה חשובה גם בעולם הפילטרים באינסטגרם, עם קמפיין בינלאומי רחב היקף, שעושה, בפעם הראשונה בעולם, שימוש בפילטרים באינסטגרם וביוצרים המובילים שלהם, לשם יצירת תנועה גלובלית כנגד האנטישמיות. לא עוד רק פילטרים שגורמים לסטוריז שלנו להיראות יפים או מיוחדים יותר, אלא פילטרים הטומנים בחובם מסר חשוב. ובוודאי בימים אלו, בהם גל של אירועים אנטישמיים שוטף את העולם כולו", אמר ארז ברגבאום מנכ"ל סוכנות התוכן C, מקבוצת פובליסיס העולמית, מובילת הקמפיין באינסטגרם.
הפרויקט נוצר לקראת פורום השואה העולמי החמישי, שיתקיים בירושלים ב-23 בינואר 2020, לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ, ובו צפויים להשתתף עשרות ראשי מדינות. גם אם קשה להניח שנשיא פולין אנדז'יי דודא, שהכריז שהוא לא ישתתף בפורום (כיוון שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתתף בו), יעשה לייק, אין ספק שהיוזמה תייצר תהודה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נגד אנטישמיות
    רפאל 01/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני נגד אנטישמיות ואני נגד בריונות ברשת כלפי אנשים עם ובלי מוגבלויות
    סגור