שיווק ופרסום

האם הרכב שלי מבוטח מפני נזקי שיטפון?

כתיבת מומחים | 
שינויי האקלים מורגש ברחבי העולם וכמובן גם בישראל. בכל שנה אנו חווים שינויים קיצוניים יותר במזג האוויר, שנה אחת כדורי ברד עצומים נופלים על הארץ ופוגעים ברכוש, ובשנה אחרת כמויות משקעים אדירות גורמים להצפות חמורות. במקומות נוספים ישנן סערות המפילות עצים על רכבים או שלג על הכבישים שעשוי לגרום להחלקה ואף לאיבוד שליטה.
נזקי טבע מהווים אחת הסיבות הנדירות להפעלת ביטוח הרכב. במרבית המקרים, רכבים נפגעים כתוצאה מתאונה שנגרמה באשמת אחד הנהגים או בשל תנאי ראות לקויה. עם זאת, הצפות, ברד, בולענים ופגעי טבע אחרים יכולים לגרום בתוך דקות לנזק בלתי הפיך לרכב. רק לאחרונה קראנו  על אסון המעלית שהתרחש בחניון שהוצף בדרום תל אביב. כמו כן שמענו על נזקי המכוניות באשקלון. בוודאי תרצו לדעת האם גם הרכב שלכם מבוטח מפני נזקי שיטפון שכזה?
מי שרכש ביטוח מקיף זכה לפיצוי
לאחר ההצפות האחרונות בארץ, רבים נחרדו לגלות כי הרכב שלהם לא היה מבוטח כנגד שיטפונות. חברות הביטוח קיבלו מאות פניות לאחר שנהגים שחשבו שכאשר מפלס המים ירד יוכלו להשתמש ברכב – אך לא היה ניתן להניע אותו.
חשוב לדעת כי קיים הבדל מהותי בין ביטוח חובה המכסה את נזקי הגוף וכן ביטוח צד' ג' המכסה את נזקי הרכוש של צד שלישי, לבין ביטוח מקיף המכסה את הנזקים לרכב עצמו. מי שהיה מבוטח בביטוח מקיף, הכולל גם ביטוח נזקי שיטפונות יכול לנוח בשקט. הפוליסה מכסה אותו.
מלבד זאת, חשוב לדעת כי בעשור האחרון מרבית הרכבים מבוססים על מערכות חשמליות. רכבים אלו מגיעים למצב של טוטאל לוס אם הם שוקעים במים שיכולים להגיע לגובה של מטר ואף יותר מזה. בהצפות האחרונות, בהן הרכבים שקעו עד לידיות הדלת, מערכות המחשוב נהרסו בהם. נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד, ציין באתרי החדשות כי רק בהצפות האחרונות אומדן הנזקים לרכבים עמד על מאות מיליוני שקלים אותם יקבלו מבוטחי הביטוח המקיף מחברת הביטוח.
האם יש השתתפות עצמית במקרה כזה?
במקרה של פגיעה כתוצאה מנזקי טבע חברת הביטוח מתייחסת למקרה הביטוח כמו כל מקרה ביטוח אחר. לכן, אם רכשתם הרחבה לביטוח בשם "ביטול השתתפות עצמית" לא תצטרכו לקזז סכום זה כאשר אתם מתקנים את הרכב. אם הרכב נפגע ואתם מקבלים מהביטוח סכום קבוע המבוסס על ערכו של הרכב מסכום זה, לא תקוזז השתתפות עצמית כלל.
חשוב לדעת, אם יש תוספות לרכב יש לעדכן מיד את חברת הביטוח כי ערכו עלה. יתכן ותוספות אלה יעלו מעט את עלות הפוליסה השנתית של הרכב. במקרים רבים חברות הביטוח ידרשו לדעת על התוספות הללו לפני הגשת התביעה על מנת להתאים את מחיר הפוליסה למחיר שהחברה תצטרך לשלם במקרה של גניבה או אבדן גמור של הרכב.
האם תביעה בשל שטפון נכללת במניין התביעות השנתי?
שאלה נפוצה שנשאלת במניין התביעות השנתי האם הפעלת הפוליסה בשל שיטפון נחשב כתביעה לכל דבר ועניין? בעוד שרכב שעבר תאונה ונהגו הפעיל את פוליסת הביטוח לצורך תיקונים יחשב לנהג שהיו לו תביעות בשנים האחרונות במקרה של שיטפון הפעלת הפוליסה תהיה שונה. הנהג אמנם צריך לציין בפני חברת הביטוח בשנים הבאות כי הפוליסה הופעלה, אך מרבית חברות הביטוח לא יוסיפו עלות נוספת לפוליסת הביטוח בשנה הבאה כתוצאה מתביעה זו.
רכב חלופי במקרה של פגיעה ברכב הקיים
חברות ביטוח מוסיפות אפשרות לקבל רכב חלופי במקרה של טוטאל-לוס. הרכב מיועד לשימוש על ידי המבוטח עד לקבלת הכספים מחברת הביטוח שנועדו לרכישה של רכב חלופי במקום זה שניזוק. לא כל פוליסה מעניקה את האפשרות הזו כחלק מובנה, ולעתים יש לשלם סכום נוסף כהרחבה לפוליסה הקיימת.
חשיבות הביטוח המקיף
מקרים אלה של הצפות ופגיעות ברד מעידות, בראש ובראשונה, על חשיבות רכישת פוליסת ביטוח מקיף לרכב. במיוחד אם מדובר ברכב חדש יחסית שעלותו גבוהה. נהגים רבים מסתפקים ברכישת ביטוח חובה ומוסיפים גם ביטוח צד ג' על מנת לקבל כיסוי ביטוחי במידה וניזוק הרכב של צד ג' בתאונה. אך, השיפוי הגבוה והחשוב במיוחד של עלות הרכב עצמו במקרה של תאונה או פגיעה הגורמת לאובדן מוחלט של הרכב מכוסה אך ורק במסגרת פוליסה זו.
לסיכום, ביטוח מקיף מסוגל לפצות אתכם במקרים של שיטפון וכנגד חלק מנזקי הטבע. חשוב לשאול את סוכן הביטוח שלכם, בזמן רכישת הפוליסה, האם הכיסוי כולל גם נזקים נוספים? ובמידת הצורך לרכוש הרחבות לרעידת אדמה ולמקרי ביטוח נוספים. כל זאת בתקווה שלעולם לא תצטרכו להפעיל את הפוליסה והיא תשמש עבורכם רק לנסיעה בראש שקט.
תגיות ביטוח | גשם | רכב
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה