שיווק ופרסום

גוגל כרום: נפסיק את התמיכה בעוגיות מטעם צד שלישי

הפסקת התמיכה בקבצי עוגיות צפויה להכנס לתוקף בתוך שנתיים. בינתיים, הבשורה מטלטלת את תעשיית הפרסום הדיגיטלי, שמבינה שהרוח נושבת לכיוון שמירה על פרטיות
רועי בהריר-פרל | 
חיפוש בגוגל (צילום William Iven from Pixabay)
הצורך להגן על פרטיות הגולשים באינטרנט נמצא כבר כמה שנים בלב השיח החוקתי והכלכלי של מדינות המערב. מדובר, כמובן, במגמה חיובית מצדם של רוב האנשים החרדים לפרטיותם, אולם היא טומנת בחובה אתגרים לא פשוטים עבור מפרסמים ופרסומאים למיניהם: מבחינתם, ככל שחומת השמירה על הפרטיות ברשת פרוצה יותר, הדרך שלהם להגיע לקהלי יעד מדויקים פשוטה ויעילה יותר.
שיטתם, בין השאר, היא זריעת עוגיות (cookies בלעז, או קוקיות, על פי האקדמיה העברית ללשון) - בפשטות, כלי למעקב אחר תנועות גולשים ואיסוף מידע אודותם - בכל מנועי החיפוש הפופולריים, לרבות גוגל כרום.
כיום, גוגל כרום מאפשרת לצדדים שלישיים להתקין עוגיות על הדפדפן שלה בזמן שגולשים נכנסים באתרים שלהם (דרך גוגל כרום, כמובן). הצהרתה הנוכחית, לפיה בתוך שנתיים בהדרגה, היא תפסיק את התמיכה בקבצי עוגיות של צד שלישי, היא בשורה די מבהילה עבור תעשיית הפרסום הדיגיטלי. זאת, מאחר שעוגיות מהוות נתח די גדול מהעוגה של חלוקת המשאבים והקצאת התקציבים.
לטענת גוגל מדובר במהלך שנועד למנוע את הסיבוכים שנוצרו כתוצאה מהתקנת העוגיות, אבל ברור לכל שמאחורי ההצהרה הדרמטית נמצא עניין הפרטיות - הבטן הרכה, והפגיעה, של ענקיות האינטרנט.  גוגל בסך הכל מנסה ליישר קו עם הרגולציה המתהווה.
גוגל כרום צועדת בעקבות ספארי ופיירפוקס, שכבר החלו להגביל את גישתן לעוגיות. בהכרזתה היא משדרת כי כללי המשחק שמקובלים בעולם הפרסום הדיגיטלי לא עומדים להשתנות - אלא משתנים כבר עכשיו. במילים אחרות, המפרסמים חייבים להתחיל לחשב את תקציביהם מחדש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה