שיווק ופרסום

גרירה לא רק על מכוניות: גרירת משכנתא, לאלו שחושבים שהמשכנתא שלהם בונבוניירה

פעולה חדשה על משכנתא נכנסה כתוצאה מגידול מחירי הדירות והגבלות בנק ישראל על המשכנתאות: גרירת של המשכנתא
כתיבת מומחים | 
אתם רוצים לעבור דירה ועדיין יש לכם משכנתא שלא נגמרה ואתם חושבים שהיא משכנתא "טובה" כלומר עם תנאים טובים? אז אתם יכולים לעשות זאת בפעולה של הגרירה של המשכנתא.
גרירת משכנתא היא שימור משכנתא קיימת על נכס מסוים והעברתה לנכס אחר עם אותם התנאים אחד לאחד.
פעולת הגרירה עושים על משכנתא קיימת בלבד ולא על משכנתא חדשה ואם לא מספיק הכסף לקנות את הנכס החדש גם אחרי גרירת המשכנתא אז מוספים למשכנתא קיימת עוד מסלולים כדי לכסות את מחיר הנכס החדש.
פעולת הגרירה נוצרה בגלל שהלווים הגיעו למצב שהם היו רוצים לשמר את אותם התנאים שהיה להם במשכנתא הנוכחית שלהם ולהעביר אותה לנכס החדש.
יש תנאים לגרירת משכנתא צריך שהנכס שבבעלותכם, הנכס יש לו משכנתא קיימת, המשכון והגרירה הם באותו הבנק (למעט משכנתא/הלוואת זכאות), ערך הנכס החדש מעל המשכנתא הנוכחית (כזכור משכנתא לוקחים עד 70% מימון למחליפי/משפרי דיור) אחרת יש לעשות פירעון מוקדם של המשכנתא עד לאחוז המימון מסויים שצריך, אם הנכס בבנייה אז יש לחכות עד לגמר היסודות, יש ערבות למשכנתא, אתם מוכנים לזה שתצטרכו למכור את הנכס הקיים ושזה יהיה בטווח של 24 חודשים (שנתיים) למציאת/חיפוש נכס (למטרה לשמה אתם רוצים אותה - בהמשך).
יש כמה סוגי גרירה שיש להתייחס אליהם:
  • גרירה מבנק לבנק על כל נכס ולכל מטרה לשמה הנכס קיים היא אינה אפשרית (חוץ מזכאות).
  • גרירה מנכס לדיור לנכס לדיור אחר אפשרית ולשמה גרירה של משכנתא הוקמה.
  • גרירה מדירה למגרש או לכל סוג נכס מסחרי אחר זה תלוי אם זה נכס לדיור או נכס להשקעה: אם נכס לדיור אז זה לא אפשרי אבל אם הנכס הוא  נכס להשקעה אז זה כן אפשרי וכמובן צריך לדבר עם הבנק.
  • גרירה מנכס לדיור לנכס להשקעה אינה אפשרית כי נכס להשקעה לא יכול לקבל תנאים כמו שהלוואות לדיור יכולות לקבל.
  • גרירה מנכס להשקעה לנכס להשקעה אפשרית.
  • גרירה מנכס להשקעה לנכס לדיור אפשרית וכמובן באישור הבנק.
  • גרירה מנכס לדירה מקבלן בבנייה אפשרית רק לאחר סיום יסודות בנייה.
  • גרירה מנכס לדיור לנכס בבניה עצמית אפשרית שוב רק בגמר יסודות.
הזמן שלוקח לעשות גרירה תלוי בזמן שאתם קונים את הדירה החדשה ובמקביל מוכרים את הדירה הקיימת. אם אתם אחרי שני המצבים האלו (מכרתם את הדירה שלכם כבר והקפאתם את המשכנתא ושמתם הון ראשוני לדירה חדשה כלומר קניתם אותה ונשאר לכם רק עניין המשכנתא) אז זה עניין קצר ובירוקרטי של העברת המשכנתא עד 10 ימים. אבל אם הדירה היא מקבלן או אם הדירה היא בבנייה עצמית אז זה יכול לקחת חודשים וזה תלוי בקצב הבניה והאישורים.
יש מצבים בהם שאתם יכולים לקבל סירוב לגרירה שערך הדירה החדשה נמוכה מערך המשכנתא המשכנתא שנותרה, המשכורת שלכם השתנתה אבל כלפי מטה ועכשיו הבנק דורש מכם החזר חודשי נמוך יותר, הבנק לא רוצה להתמודד עם הנכס החדש בגלל שהוא בעייתי, הנכס החדש לא עומד בתנאי הזכאות ולכן לא ניתן להעביר את המסלול של הזכאות (אבל אולי מסלולים אחרים כן אפשר והבנק יסכים אליהם).
גרירה לא באה בחינם ולכן תצטרכו לשלם עמלות. למרות שהעמלות אינן גבוהות הן עדיין עולות כסף.
אם תצטרכו לעשות מסלולים חדשים אז הריביות יהיו גבוהות יותר מהממוצע בשוק בגלל שהבנק יודע זאת שיותר קל שתישארו אצלו ושאתם רוצים את המשכנתא הקיימת ולכן הוא מנצל זאת לטובתו.
כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתא מקצועי על בניית המסלולים החדשים והאם יש כדאיות לגרירה עצמה. אין טעם לגרור אם יש תנאים טובים יותר כרגע בשוק המשכנתאות.
לפני שאתם עושים את הגרירה, עליכם להוציא מכתב כוונות כדי שתדעו מה נשאר לכם לשלם ולאיזה גרירה אתם הולכים לעשות.
אם מכרתם את הנכס הקיים ולא קניתם את החדש אז תצטרכו לשים את כספי המכירה בפיקדון עד לקניית הדירה החדשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה