שיווק ופרסום

כך תכינו את הרכב לחורף שכבר כאן במלוא העוצמה

כתיבת מומחים | 
נהגים (צילום pexels)
טמפרטורות נמוכות במיוחד, שלג בחלק מהערים בארץ ושיטפונות שהפכו את מרכז הארץ לוונציה בשבועות האחרונות. אלה רק חלק מהפתעות שהביא עלינו החורף הנוכחי שנמצא כאן במלוא עוצמתו. אם עוד לא הספקתם להכין את הרכב לחורף, עדיין לא מאוחר מדי וניתן לבדוק את מצב הרכב במוסך. אלה הנושאים שכדאי לבחון:
מצב הבלמים: האם צריך להחליף את הרפידות או הבלם?
רפידות הרכב נשחקות בצורה שוטפת. בבלימות חירום השחיקה רבה אף יותר והחלק שמיועד להגן על מערכת הבלימה ברכב, הרפידה, נעלם כמעט כליל. לכן, כדאי לבקר במוסך ולבדוק את הבלמים בכל הגלגלים. בחורף, הסכנות רבות יותר ובלימת חירום עם ברקסים שאינם מתפקדים יכולה להוביל לסחרור או התהפכות. לא נעים.
מה עם הצמיגים שלכם?
בחודשי הקיץ הצמיגים מתייבשים ובדרך כלל לא תרגישו זאת עד שמתחיל החורף. במידה והשלוליות על הכביש מתחילות לקפוא (בטמפרטורות נמוכות) הרכב עשוי להחליק, אם אין סדקים עמוקים מספיק בצמיגים. לכן, גם אם מדובר בהוצאה לא קטנה, כדאי להחליף את ארבעת הצמיגים אחת לשנה או שנתיים ולנסוע בבטחה. הדרך הטובה ביותר לדעת האם צריך להחליף את הצמיגים היא לבחון באמצעות מטבע את עומק השקעים. אם הם פחות מסנטימטר - מומלץ להחליפם באופן מידי.
מגבי הרכב
לאורך חודשי הקיץ המגבים התייבשו אף הם ואינם מסוגלים לנקות את השמשה בצורה מושלמת. אם אתם מגלים פסים דקיקים של מים לאחר שהמגב ניגב את השמשה – יש להחליפו. אין מדובר בהוצאה גבוהה ושדרוג זה יכול להציל את חייכם ביום חורפי עם ממטרים רבים. בנוסף, כדאי לדאוג שנוזל השמשה יהיה מלא כל הזמן, גם אם קר מדי לפתוח את מכסה המנוע. שמשה מלוכלכת פוגעת בראות ויכולה לגרום לצמצום שטח הראייה שלכם בעת הנסיעה.
מה עם ביטוח הרכב?
תנאי הראות הקשים והנסיעה בשיטפון מחייבים אותנו לנסוע במהירות נמוכה מהרגיל. למרות הזהירות הרבה אנו עדיין מועדים יותר לתאונות. לכן, כדאי לבדוק איזו פוליסת ביטוח רכב יש לכם היום ואולי לשדרג ולהוסיף לה כיסויים נוספים והרחבות. אם יש לכם רכב חדש יחסית וביטחתם אותו בפוליסת ביטוח חובה מומלץ להוסיף גם ביטוח מקיף. פוליסה זו תכסה את הרכב בפני נזקים שונים הנגרמים כתוצאה משינוי האקלים כמו: ברד הפוגע בפח הרכב ועשוי לנתץ את השמשות, שטפון העשוי לפגוע בחלקים הפנימיים ובמחשב הרכב או עצים שנופלים על הרכב כתוצאה מרוחות בעוצמה חזקה.
רואים רחוק רואים שקוף
האם פנסי המכונית שלכם עדיין שקופים או שהחלק הפנימי שלהם מלוכלך? מערכת התאורה ברכב מורכבת משני חלקים חשובים: הנורות עצמן והמכסה שלהן. לפני החורף, אם ניתן, כדאי כבר לבדוק כי כל הנורות פועלות, הן התאורה הראשית והן המשני, כמו גם הנורות המשמשות לחיווי מאותתים בקדמת הרכב, בחלקו האחורי ובצדי הרכב. בדקו גם את נורות הבלמים מאחור וודאו כי האור שלהם חזק מספיק הן בתאורה טבעית ביום והן בלילה.
בשלב הבא חשוב לבדוק את מכסה המנורות. תופתעו לדעת, אך לפעמים הנורות עצמן פועלות כשורה אך המכסה שמעליהן גורם לאור להראות מעומעם. מומלץ לשטוף את החלק הפנימי של מכסה זה מדי פעם ולקרצפו במברשת (מברשות שיניים מסוגלות להגיע גם לחריצים הדקים והעדינים במכסים אלה). אם גיליתם שהנורה עדיין לא נדלקת למרות שהחלפתם אותה, מומלץ לגשת למוסך הקרוב ולוודא האם יש תקלה חשמלית ברכב או רכיב שכדאי להחליף.
בדיקת שמן ונוזל מנוע
הן בחורף והן בקיץ כדאי לבדוק שיש מספיק שמן ונוזל מנוע ברכב. חשוב שלא להשתמש במים רגילים מהברז או מים מזוקקים אלא בנוזל מנוע מקצועי. מדוע? בטמפרטורות נמוכות המים קופאים ועשויים לגרום נזק לרכב. בטמפרטורות גבוהות מאד המים מתעבים או מתאדים ועליכם להחליפם שוב ושוב. בדקו את המאפיינים המדויקים של השמן המתאים לרכב שלכם, וכך תוכלו לוודא שהוא לא רק מוכן לחורף אלא גם מתוחזק כראוי. כך תפחיתו את קצב התבלות הרכב לאורך השנים הקרובות.
לסיכום, גם אם החורף נמצא כאן בשיא עוצמתו, עדיין לא מאוחר מדי להכינו לחודשים הקרירים הבאים. תחזוקה נכונה של הרכב יכולה להציל את חייכם כמו גם להאריך את חיי הרכב. סעו בזהירות!
תגיות גשם | נהיגה | רכב
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה