שיווק ופרסום

איך לפרסם נכון בדיגיטל בשנת 2020

בשנת 2018 נפתחו בישראל 55 אלף עסקים ונסגרו 45 אלף עסקים. מחצית מהעסקים שנסגרו הם עסקים קטנים וכרבע מהם היו פעילים במשך פחות משנתיים. נתונים אלו מצביעים בין היתר על הקושי של רבים להמשיך להתנהל, מבחינה פיננסית, ניהולית, שיווקית ואחרת.

כתיבת מומחים | 
אחד האתגרים הגדולים בפני כל עסק הוא הבאת לקוחות. זוהי הליבה של העסק וזהו גם מנוע הצמיחה שלו. היכולת להביא לקוחות חדשים באופן מתמיד תוך שמירה על הלקוחות הקיימים, משפיעה על ההצלחה והיום האינטרנט הוא אחד האמצעים הזמינים והיעילים ביותר שעומדים לרשות העסק.
חשיבות בניית אסטרטגיה לפרסום באינטרנט
על פניו, כל עסק יכול להשתמש באינטרנט כדי להתפרסם ולהביא לקוחות. בפועל, חלק מהעסקים מצליחים במשימה, אך הרוב נכשלים בה. לא מדובר בעניין של מזל וגם לא בחוסר הזדמנות או שוויון אלא להפך. תכנון נכון של אסטרטגיית הפרסום בדיגיטל זמינה עבור כל עסק. עתה, נשאלת השאלה איך לפרסם נכון בדיגיטל בשנת 2020.
חשיפה ראשונית
על פי חברת קונספט1, חברה לשיווק דיגיטלי, בבניית אסטרטגיית פרסום יש לחשוב על החשיפה הראשונית ועל החשיפה המשנית ברשת. החשיפה הראשונית ללקוחות היא הפגישה הראשונה. זו ההזדמנות של העסק להציג את עצמו וגם ברשת, רושם ראשוני – קובע. בעת בניית אסטרטגיית הפרסום חשוב להבחין בין המפגש הראשוני ובין המשני.
עוד לפני הרצת מודעות והוצאת כספים, חשוב לשאול מהי המטרה, מיהו קהל הלקוחות ואיזה מסר העסק רוצה להעביר. לאחר הגדרת המטרות ומענה על שאלות רבות הנוגעות לקהל, העסק יכול להתחיל לצאת לדרך ולעשות זאת במספר פלטפורמות, בכולן או בחלקן:
מודעות בסושיאל מדיה 
פייסבוק ואינסטגרם הן שתי מרשתות הסושיאל הגדולות, אך לא היחידות. העסק יכול להשתמש ביעילות בכל פלטפורמה כאשר היתרון הוא ביכולת להגדיר את קהל היעד מראש על פי תחומי עניין, גיל, אזור בארץ ופרמטרים נוספים. הנגישות של הרשתות החברתיות יכולה להיות מתעתעת. מצד אחד כל אחד, משתמש או עסק יכול להשתמש ולהריץ מודעות. מצד שני, חשוב להבין ולהתנסות ברזי המערכת כדי להימנע מבזבוז התקציב. שילוב של הגדרת הקמפיין, קופירייטינג, תמונה או סרטון מתאימים, הבנת הקהל ותקציב מתאים, הכרחי כדי להשיג את התוצאות הרצויות.
מודעות במנוע החיפוש 
מנוע החיפוש הגדול בעולם מאפשר לכל עסק לפרסם את עצמו. במקרה זה המודעות מתבססות על נתוני חיפוש ולאו דווקא על פי קהל היעד. הפרסום צריך להביא בחשבון לא רק את החשיפה אלא לחשוב "מה אחר כך" ואיך להפוך מתעניין פוטנציאלי ללקוח של ממש.
גם כאן חשוב ביותר להגדיר מראש את המטרה של הקמפיין. יש לשים לב לאופן בו המודעה מוצגת ולהקפיד על קופירייטינג שקולע למטרה. כדי להימנע מהוצאת כספים שלא רלוונטיים יש להגדיר באופן מדויק את מילות החיפוש הנדרשות וחשוב להבין את קהל היעד ולקלוע במודעה בול לצרכים שלו.
תוכן
כתבות ממומנות דרך טאבולה או אאוטבריין באתרים גדולים בארץ או בעולם מושכות לקוחות לעסק. הכתבות חייבות להיות מושכות, הכותרות צריכות לעניין ועל הקמפיין להיות מתוכנן בקפידה כדי לנצל את התקציב בדרך הטובה ביותר. תוכן היא אחת הצורות להביא לקוחות מהאתרים הגדולים על ידי חשיפה גדולה, מדויקת ודרך יצירת אוטוריטה. ההצלחה תלויה באפיון נכון של הקמפיין וכתיבה מדויקת.
חשיפה משנית
החשיפה המשנית היא מה שקורה "אחר כך". כבר בסיום השלב הראשון יתכן שהעסק יוכל לקצור את הפירות וליהנות מלקוחות נוספים. עם זאת, כדי לחזק את המהלכים המתבצעים ולנצל נכון את התקציב הפרסומי, יש לתת תשומת לב לחשיפה משנית.
החשיפה המשנית מעמיקה את הקשר עם הקהל. היא ממצה את הפעולות, התקציב ואת הזמן של בעל העסק בצורה המיטבית.
רימרקטינג 
זהו פרסום מחדש לקהל שכבר היה באתר או בעמוד הנחיתה שפורסמו בשלב הראשוני. הקהל אשר התחבר למסר או למודעה בפעם הראשונה לא תמיד מוכן להפוך ללקוח והוא זקוק לתזכורת והצעה רלוונטית שתמשיך להגיע אליו. בפרסום בפעם השנייה יש לבחור הצעה חדשה או מסר שונה. כאן המטרה היא להפוך את הקהל ללקוח כשהוא כבר מרגיש בטוח יותר לבצע עסקה.
פרסום אורגני 
קידום אתרים אורגני בגוגל מכניס קהל שחיפש מוצר, את שם המותג או התעניין במידע על נושא מסוים. יצירת נוכחות באינטרנט דורשת יצירת תוכן מעניין שמוביל את הקהל במשפך השיווקי. פרסום אורגני דורש מומחיות, הבנה של הקהל וחשיבה כוללת על הקידום ברשת ועל הפיכת הקהל המתעניין ללקוח של ממש.
שמירה על קשר 
יצירה של מערך לקוחות שהגיע מהפרסום הדיגיטלי והמשך טיפול באופן שוטף. לרשות העסק עומדים כלים כמו ניוזלטר, הודעות מחשבון הקמפיינים, האתר ואחרים. ניצול נכון של כל המשאבים, שמירה על קשר עם הקהל, שליחת מסרים, יכולים לשים את העסק בקדמת הבמה. כשהפעילות מתבצעת נכון הקהל רואה בעסק אוטוריטה בתחום ובסופו של דבר יוזם את יצירת הקשר כשהוא מוכן ורוצה להפוך ללקוח.
יצירת תשתית חכמה בשנת 2020
שנת 2020 ככל הנראה לא מביאה איתה בשורות טכנולוגיות מהפכניות (כמובן, עדכונים של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות). עם זאת, כדי להצליח בפרסום דיגיטלי, יש להבין את הקהל, לקלוע לצרכים שלו וליצור תשתית חכמה.
בשנת 2019 עסקים רבים נפגעו מ"עונשים" שקיבלו ממנועי החיפוש והרשתות החברתיות. הפסקת קמפיינים שנבעו לא פעם מפרסומים שאינם עומדים בהגדרות המנועים ובניית וקידום אתרים בדרכים שאינן תומכות בדרישות של מנוע החיפוש, הובילו רבים להשקיע מאמצים ומשאבים שהלכו לטמיון.
הדרך הנכונה להתחיל לפרסם בדיגיטל היא ליצור תשתית חכמה. ראשית יש להקפיד על נראות מצוינת בנייח ובנייד. יש להתאים את האתר לצרכי הקהל, שישאיר רושם ראשוני טוב ומקצועי ושהתוכן יהיה ברמה גבוהה. העיצוב והפונקציונליות צריכים להיות בראש סדר העדיפויות.
בכל הנוגע לרשתות החברתיות שילוב עדכונים שוטפים בשילוב תוכן מעניין ומקורי, מעמיקים את הקשר עם הקהל ומובילים אותו בהפיכתו ללקוח. תכנון נכון ויצירת תשתית איכותית, הם מפתח להצלחה והם גם נקודת ההתחלה שכל עסק צריך להתחיל בה, עוד לפני הוצאת קמפיין זה או אחר.
מעקב אחר ההצלחה – הנתונים האמיתיים
סוד ההצלחה נמצא במעקב. ביכולת לדעת בכל רגע נתון מה קורה עם העסק, עם הפרסום ועם הכספים שיוצאים החוצה. המטרה היא להגדיל הכנסות, לדאוג להמרות ולתהליכים משתלמים עבור העסק. המעקב אחר הנעשה הוא חלק קריטי בהצלחה ובלעדיו גם הקמפיין המרשים ביותר עשוי להיכשל.
שילוב בין החשיפה הראשונית למשנית, יצירת אסטרטגיה לפני הוצאת השקל הראשון ומעקב אחר הנתונים בכל רגע נתון, כולם הכרחיים להצלחתו של הפרסום הדיגיטלי, במיוחד בשנת 2020.
קונספט1 הינה סוכנות פרסום דיגיטל המתמחה בפרסום בפלטפורמות מגוונות במקביל – לפרטים נוספים וייעוץ - https://www.concept1.co.il/
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה