שיווק ופרסום

גוגל כרום מתחייבת: לא נאפשר סרטוני פרסומת "מציקים"

מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, שמחזיק גם בבעלות על יוטיוב, מצטרף ל"קואליציה למען פרסום טוב יותר" ומבטיח גלישה זורמת ומהנה

רועי בהריר-פרל | 
גוגל במובייל (צילום אלכסנדר כץ)
לא רק לגולשים נמאס ממודעות ומפרסומות מציקות, שמעכבות את זרימת התוכן, משבשות את צריכתו ובכלל, הופכות את חווית המשתמש לבלתי נסבלת. גם עבור גוגל כרום, שמנסה להציע את השירות הטוב ביותר לעשרות מיליוני המשתמשים בדפדפן, הן מהוות בעיה רצינית ומתמשכת, כשלאחרונה מוקצים משאבים רבים לפתרונה.
 
ניסיון ההתמודדות הראשון של כרום עם תופעת הפרסומות המציקות-יתר-על-המידה התרחש לפני כשנתיים, כשהחברה הכריזה על הנחיות חדשות (דאז), האוסרות בין השאר שימוש בפרסומות פופ-אפ, בסרטוני פרסומת שתופסים שטח של יותר מ-30% מגודל המסך ובכאלה שמתחילות בצורה אוטומטית (pre-roll ads) וכוללים סאונד. הבעיה היא שחלק מההנחיות האלה לא נאכפות באופן סדיר על ידי כרום ושלאתרים ולגופי פרסום מסוימים - ביניהם פייסבוק ו-Bounce Exchange - ניתנו "הנחות" בעניין, כתוצאה מפעילות של לוביסטים מטעמן במסדרונות כרום.
 
ואולם, כעת המצב עתיד להשתנות - בעיקר נוכח הצטרפותה של גוגל ל"קואליציה למען פרסום טוב יותר". מדובר בגוף רגולטורי שהוקם לפני שנתיים במטרה לקדם "פרסום פחות מעצבן", ואין ספק שהצטרפותה של גוגל לאמנה שעליה הוא מבוסס, מעידה על שינוי של ממש באופי ההתייחסות הגלובלית לפרסומות "מציקות" ברשת.
 
להצטרפותה של גוגל לקואליציה הנ"ל תהיינה השלכות מידיות ומאוד משמעותיות עבור המפרסמים והגולשים בכרום כאחד: החברה הודיעה כי תחסום מעתה והלאה את כל הפרסומות שעוברות על ההנחיות המקוריות של כרום בעניין.
 
בנוסף לכך, מטעם הקואליציה נמסר כי מעתה והלאה היא משיתה סטנדרט חדש עבור סרטוני פרסומת בדסקטופ, ברשת של המובייל וברשתות החברתיות, לפיו ייאסרו שלושה סוגים של סרטוני פרסומת: כאלה שנכנסים במהלך הרצת סרטון, כאלה שמופעלים לפני הרצת הסרטון ואורכם עולה על 31 שניות (ולא ניתן לדלג עליהם אחרי יותר מ-5 שניות) ובאנרים שקופצים במהלך סרטון ומהווים יותר מ-20% מגודלו.
 
ההנחיות החדשות תיכנסנה לתוקף ב-5 באוגוסט הקרוב. בגוגל מבטיחים שעד אז, גם הסרטונים ביוטיוב (שבבעלותם) יהיו נקיים מפרסומות מציקות-יתר-על-המידה. האם אנחנו עומדים בפני עידן שבו ניתן יהיה לצפות בסרטוני יוטיוב בהנאה, מבלי שייעצרו כל שנייה לפרסומת? עושה רושם שזה הכיוון. תודה, כרום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה