שיווק ופרסום

אד-טק, אי-ספורטס ו-OTT: כך יושקעו כספי המפרסמים בעשור הקרוב

תעשיית הפרסום מחשבת מסלול מחדש. נוכח השינויים בדפוסי הצריכה והאיסורים החדשים של גוגל ופייסבוק, מומחים מסבירים מדוע אלה הענפים המרכזים בהם על המפרסמים להתמקד
רועי בהריר-פרל | 
שיווק דיגיטלי (צילום pixabay)
תעשיית הפרסום עוברת בשנים האחרונות התפתחות מואצת ומגלגלת תקציבי עתק. כעת היא הגיעה לנקודה שבה הענף צריך לפתח אסטרטגייה ארוכת-טווח כדי להתאים את עצמו בדרך מיטבית לשינויים סביבו - בעיקר אלה שקשורים לסביבת OTT (תכנים שנצרכים באמצעות רשת האינטרנט).
מומחים סימנו לאחרונה שלושה תחומים שבהם צפויות ההשקעות הגדולות ביותר במהלך העשור שבין 2020 ל-2030: פלטפורמות של OTT, פרסום דיגיטלי (Ad-Tech), ותחרויות בין גיימרים בשידור חי (E-sports) - תחום שהעניין בו מזנק בשנים האחרונות בעשרות אחוזים והוא מניע תעשייה ענקית של מימון שחקנים, חסויות ופרסום בפורמטים שונים.
בשלושת העולמות האלה תבער אש המרקטינג בעשור הקרוב. בכל מה שנוגע ל-OTT, נקודת המוצא של בכירי התעשייה ומומחי האנליזה העסקית היא שהסמארטפון הולך והופך למקום המרכזי, ולעתים אף היחיד, שבו הצרכן נחשף למידע פרסומי. לכן יש להשקיע בעיקר בטכנולוגיות שיווק ופרסום שמתאימות לאפליקציות. בנוסף לכך, ההנחה היא שבמהלך השנים הקרובות יתווספו עוד ועוד שירותי סטרימינג בטלוויזיה לצפייה ישירה - מה שידרוש התאמות טכנולוגיות ואחרות מצד גופי הפרסום.
תחום האי-ספורטס, לדברי המומחים, בכלל מגדיר מחדש את הרגלי הצפייה וצריכת המדיה - וימשיך לעשות זאת בעשור הקרוב, תוך שהוא יתחרה על כיס הצרכנים מול אירועי הספורט ה"אמיתי" הגדולים בעולם. "הזירה הזאת היא פוטנציאל אדיר לחשיפה שמשנה את התפישה שלנו בנוגע לצריכת ספורט ואופי הפרסום במסגרת הזאת", אמר פול שפרד, מנהל ההשקעות של מזרח אסיה בקבוצת המדיה Omnicom, לאתר The Drum.
שפרד הוסיף כי בקרוב, עם המעבר לרשת 5G, תצוצנה פלטפורמות נוספות לפרסום, כמו למשל, שירותים שמבוססים על מציאות מדומה ועל אינטליגנציה מלאכותית, שככל הנראה יתפתחו מאוד כשרשת האינטרנט תהיה מהירה יותר. "אין ספק שעתידה הקרוב של המדיה מרתק, אבל הוא גם מאוד-מאוד מורכב", אמר.
כשמצרפים לכך את העובדה שהשוק הפוטנציאלי במזרח הרחוק הולך וגדל בקצב מסחרר, כמו גם את העובדה שחלק ניכר משוק זה מבוסס על בני דור המובייל, אפשר להבין מדוע רוב ההשקעה המדוברת תנותב לאזור מזרח אסיה - בדגש על סין. בתקווה שהקורונה ימוגר בקרוב, כמובן.
חלק גדול מההשקעות ינותב להודו, לתאילנד המהווה השוק הגדול בעולם כיום בכל הנוגע לקניות דרך רשתות חברתיות, לפיליפינים וגם לאינדונזיה - מדינה עם 270 מיליון תושבים שרק מחציתם, נכון להיום, מחוברים לאינטרנט, אבל הצפי שהוא שזה ישתנה בקרוב מאוד.
לטענתו של דייויד חדד, מנכ"ל השלוחה הסינגפורית של ענקית הפרסום IPG Mediabrands, "לאחוז בנתונים מדויקים של קהל יעד זה מצוין, אבל בכל הנוגע לטכנולוגיה שתאפשר שימוש נבון בנתונים האלה לצרכי פרסום יש צורך בקפיצת מדרגה", הסביר. "אנחנו חייבים להשקיע יותר משאבים וכסף בתחום הזה. המטרה שלנו צריכה להיות שיפור היכולת שלנו להגיע ללקוח הנכון מצד אחד, ושיפור חווית המשתמש של אותו לקוח מצד שני. גם לנו וגם ללקוחות שלנו מגיע יותר - ולשם עלינו לחתור".
הצפי להשקעות בתחומים הללו נגזר גם מהקשחת העמדות של גוגל, פייסבוק וגופים מרכזיים נוספים בכל הנוגע לפרסום בין כתליהן. רק בשבוע שעבר הכריזה גוגל כרום שהיא לא תאפשר עוד סוגים מסוימים של פרסום דיגיטלי - בעיקר כשמדובר בסרטונים "מטרידים", שפוגעים בחווית המשתמש. לכן, אין ספק שהמשימה שניצבת בפני אנשי האד-טק מאתגרת במיוחד: הם צריכים לפלס את דרכם בין שלל מכשולים רגורלטוריים, תוך התמודדות מול מתחרים רבים ומתוחכמים, הישר אל קהל היעד האיכותי שלהם. בקצב שבו דפוסי הצריכה משתנים, כדאי מאוד שהם יעשו את זה מהר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה