שיווק ופרסום

יוניליוור החליטה: נפסיק לפרסם לילדים גלידה

תאגיד המזון הבינלאומי הוסיף שורת "חוקים" חדשים בנוגע לשמירה על בריאות הילדים - ומבטיח לציית להם. המותג הראשון של יוניליוור שיעבור מהפך הוא Wall's
רועי בהריר-פרל | 
יוניליוור (צילום יוניליוור)
העולם ממשיך להתיישר לכיוון של מודעות לתזונה בריאה, מה שגורם ליותר ויותר יצרני מזון להגיע למסקנה שעדיף לאמץ את המגמה ולשנות מן היסוד את אסטרטגיות השיווק והפרסום שלהם. גלידה, למשל, אינה נחשבת למאכל בריאותי, ולכן קשה למפרסמים היום "לעבוד" איתה.
בשנות השמונים, ילדים שצפו ב"רחוב סומסום" למדו שכולנו אוהבים אותה, בעיר וגם בכפר, אבל היום זה לא עובר. אפילו לא כפרסומת, מתברר.

תאגיד המזון הבינלאומי יוניליוור הודיע לאחרונה, בצעד תקדימי, שבכוונתו להפסיק לפרסם גלידה בפני ילדים. הסיבה המוצהרת של יוניליוור היא שמדובר בחלק מהניסיון הכללי שלה להילחם בתופעת השמנת היתר בקרב ילדים, שהופכת לנפוצה יותר ויותר - בעיקר בארצות הברית. בשנת 2016, כ-18 אחוז מילדי ונערי העולם בגיל 5 עד 19 סבלו מהשמנת יתר - זינוק של 4% משנת 1975.
היום המספרים גבוהים אף יותר, ובארגון הבריאות העולמי (WHO) סבורים כבר כמה שנים שאחת הסיבות העיקריות לכך היא פרסום מזון לא בריא בפני ילדים. בתגובה לכך, בריטניה אסרה על מותגי מתוקים כמו קאדברי לפרסם מודעות באתרים וברשתות שמיועדים לילדים.
 
הצעדים הראשונים שעושה יוניליוור לקראת הפסקה מוחלטת של פרסום לילדים כוללים בין השאר הגבלה של הצגת דמויות מצוירות בפרסומות ובמודעות, והפסקה של יצירת פרסומות בהשתתפות סלבס שפונים לגיל 12 ומטה. מבחינת יוניליוור - תאגיד ענק בעל 400 מותגים, שצבר בשנים האחרונות תלונות רבות על כך שהוא מפרסם מזון לא בריא בפני ילדים - מדובר במהפך של ממש.
יוניליוור פונה לשינוי קיצוני בגישה השיווקית, שמאחוריו אף ניצבת, במקום מאוד בולט באתר הרשמי של החברה, מעין "אמנה" ובה "חוקים" חדשים בכל הנוגע לפרסום בפני קטינים. השינויים אמורים להיות מיושמים במלואם, על כל המותגים שבבעלות תאגיד המזון, עד לסוף 2020.
 
המותג הראשון של יוניליוור שיעבור מהפך הוא Wall's - מותג גלידות פופולרי במיוחד שקיים בארצות הברית מאז 1922. בנוסף להסרת הפרסומות לגלידת וול'ס בשעות הצפייה של ילדים, המותג משיק בימים אלה גם סדרת גלידות ש"יוצרו באחריות", לדבריו, ויש בהם לכל היותר 110 קלוריות ו-12 גרם סוכר ליחידה. נקווה, בכל אופן, שהילדים יאהבו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה