שיווק ופרסום

האם קמפיין העבודה-גשר-מרצ מועתק מפרסומת של כאל?

סרטון חדש במסגרת הקמפיין של העבודה-גשר-מרצ מזכיר פרסומת של כאל שעלתה בנובמבר. העתקה? דה ז'ה וו? או סתם משהו שנהוג בענף? תשפטו בעצמכם
עינת שחק | 
קמפיין העבודה, קמפיין כאל (צילום מסך מתוך פייסבוק)
עוד שנה, עוד סבב בחירות, עוד קמפיין. אם החיים שלנו נראים כאילו הם בלופ, זה רק כי זה נכון. בתוך ההעתק-הדבק של חיינו בזמן האחרון, גם הפרסומות והקמפיינים נראים כאילו כבר ראינו אותם, ועבור חלקם – זה נכון. ככל שהדבר נוגע לקמפיין העבודה-גשר-מרצ, הדמיון לפרסומת של כאל לא קטן בכלל.
בנובמבר האחרון עלתה פרסומת להלוואות של כאל תחת הסלוגן "הלוואות לכולם זה כאל". כדי לתמוך ברעיון, הקריאייטיב כלל דמויות מתחלפות בקצב מהיר משלל גווני ופלחי האוכלוסייה שמבהירים ויזואלית ומילולית כי לא משנה במי מדובר - ההלוואות מיועדות, ובכן, לכולם. ללא הבדל דת, גזע, מין, נטייה מינית או עו"ש.
פאסט פורוורד לחודשים ספורים מאוחר יותר, קמפיין לבחירות 2020, איחוד העבודה-גשר-מרצ: אותו הקריאייטיב, אפקט ויזואלי זהה, פלואו שונה. בקמפיין המפלגה המוזיקה נוגה, כשמדי פעם עצירה על אחד משלושת הקודקודים המובילים את איחוד המפלגות עם מסר מלא פאתוס. בקמפיין של כאל המוזיקה קצבית ו-וויס אובר של קריין על טקסט זהה של הדמויות המתחלפות במהירות.
גיל גורן, מנהל הקריאייטיב של העבודה-גשר-מרצ, אשר עבד ביהושע כסמנכ"ל קריאייטיב עד 2017, טוען כי לא מדובר בהעתקה. "החלפת פרצופים היא טכניקה ולא רעיון. טכניקה היא טכניקה. רעיון הוא רעיון. מי שלא מבין את ההבדל ביניהם אין לו מקום בעולם הפרסום, וחבל. פרצופים מתחלפים היא טכניקה בעריכה שנעשית עשרות שנים. מצ״ב חמישה סרטונים שנעשו בטכניקה זו בשנים האחרונות. רק אמת. תמיד אמת".
הסרטונים מהם נלקח הקטע:
Black or White 1991
CREA Faces Ad 2010
Human 2016
I Indeed 2018
Maynooth University 2019
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה