שיווק ופרסום

הבנק הפדרלי בארה"ב מוריד את הריבית ב-0.5%

בשל השפעת וירוס הקורונה על השווקים, שבועיים לפני המועד הצפוי הודיע הפד על הפחתת הריבית ל-1%. מה משמעות המהלך ומה יקרה אם המשבר יפגע באופן משמעותי יותר בכלכלת ארה"ב? 
עינת שחק | 
הפד (צילום בלומברג)
בשל משבר הקורונה, הודיע היום (ג') הבנק הפדרלי של ארה"ב על הורדת הריבית ב-0.5% לרמה של 1%. החלטה זו נתקבלה במפתיע, שכן הפד לא מודיע על הורדות ריבית אלא בישיבות שתוכננו מראש, ולא הפחית את הריבית במפתיע באופן זה מאז אוקטובר 2008. בהורדה זו יש כדי לאותת על דחיפות המצב ועל השפעתו החמורה של הנגיף על השווקים, שכן ישיבת הריבית הקרובה תוכננה ל-18 במרץ - בעוד 15 יום בלבד.
"הפד ראה סיכון לכלכלה והחליט לפעול. עבורנו, מה שמשנה באמת זה לא האפידמיולוגיה אלא הסיכונים לכלכלה", אמר יו"ר הפד ג'רום פאוול. בהודעת הבנק נמסר כי "יסודות הכלכלה האמריקאית איתנים. יחד עם זאת, נגיף הקורונה מציב סכנות מתגלגלות בפני הפעילות העסקית. לאור הסיכונים, ובשאיפה לשמר את יעדי התעסוקה המקסימלית ויציבות המחירים, ועדת הפד החליטה להוריד את טווח המטרה של הריבית הפדראלית". ההחלטה נתקבלה פה אחד על ידי קובעי מדיניות הריבית.
מזה זמן לוחץ טראמפ על הפד להוריד ריבית ואף השתלח בימים האחרונים בפאוול עצמו, כשטען שהפד מגיב באיטיות ביחס לבנקים אחרים סביב העולם. הגם שטראמפ טוען כי מדובר במהלך בלתי הוגן כפי הכלכלה האמריקאית, העלאות ריבית נועדו לאפשר לבנקים מרחב תמרון בהתערבות בכלכלה. הפחתה זו, אשר מגיעה שבועיים לפני המועד הצפוי, משאירה לפד פחות כלים להתמודד מול פגיעה כלכלית ממשית בשווקים בארה"ב בהמשך.
he Federal Reserve is cutting but must further ease and, most importantly, come into line with other countries/competitors. We are not playing on a level field. Not fair to USA. It is finally time for the Federal Reserve to LEAD. More easing and cutting!— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) March 3, 202
הורדה זו מגיעה לאחר הפחתת הריבית באוסטרליה הבוקר ברבע אחוז ל-0.5%. מהלך זה מחליש את הדולר, ועל פי הערכות בענף יידרשו פעולות כלכליות נוספות כדי להגביל את ההשפעה של הנגיף.
בשלב זה, הגיע הנגיף ל-11 מדינות בארה"ב ונפטרו ממנו 6 אנשים במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה