שיווק ופרסום

עסקת ענק: גריינדר נמכרה תמורת 608 מיליון דולר

אפליקציית ההיכרויות לקהילת הלהט"ב נמכרה על ידי בייג'ין קונלון טק לקבוצת משקיעים. הסיבה הלא רשמית: לחץ של ועדת ההשקעות הזרות בארה"ב, שחששה שהממשל הסיני ינצל את המידע על מאות אלפי משתמשים בארה"ב, כדי להפעיל עליהם לחץ

מערכת אייס | 
גריינדר (צילום אילוסטרציה)
גריינדר, אפליקציית ההיכרויות למגזר הלהט"ב, נמכרה בסוף השבוע לקבוצת משקיעים תמורת 608 מיליון דולר. האפליקצייה הוחזקה על ידי החברה הסינית בייג'ין קונלון טק, והועברה לידי קבוצת משקיעים שנקראת "סן ויסנטה אקוויזישן", חברים מספר משקיעי טלקום והייטק וכן בכיר לשעבר מענקית האינטרנט הסינית ביידו.  
העסקה התבצעה לאחר לחץ של ועדת ההשקעות הזרות בארה"ב, שדרשה כי בייג'ין קונלון טק תפסיק להיות בעלת השליטה באפליקציה, אך עושה כי מאחורי הקלעים הסיפור הוא אחר לגמרי: בממשל האמריקני חששים מכך שהמידע על עשרות ואפילו מאות אלפי המשתמשים מארה"ב נמצא בידיים סיניות ועשוי לשמש כמנוף ללחץ שיופעל על עובדי ממשל או בכירים אחרים המשתמשים באפליקציה.
החשש של האמריקנים לא סתמי. לגריינדר יש למעלה מ-4 מיליון משתמשים ברחבי העולם, ומדובר באפליקציית ההיכרויות הפופולרית ביותר עבור הקהילה. מעבר לזה, לפני כשנתיים נחשף כי האפליקציה שיתפה את סטטוס ההידבקות באיידס של משתמשיה עם שתי חברות חיצוניות ללא אישור. 
העמותה הנורבגית שחשף את דליפת המידע מגריינדר הגישה נגד החברה מספר תלונות על הפרת הפרטיות. לטענת העמותה, הפרטים הועברו לשתי חברות פרסום שעשו בהם שימוש, בניגוד להנחיות האיחוד האירופה (GDPR), אך לאחר התלונות הפסיקה גריינדר לשתף גורמים.
גריינדר הושקה במרץ 2009 על ידי חברת "נירביי באדי פיינדר" שהמנכ"ל והמייסד שלה הוא יואל שמחאי, יהודי אמריאי יליד תל אביב. האפליקציה זכתה להתעניינות רבה בקבילה הלהט"בית, ורווחיה מגיעים בעיקר מפרסומות שמופיעות בגרסה החינמית. 60 עובדים מועסקים על ידי גריינדר כשמחציתם עוסקים בעבודה סיזיפית של ניקוי תמונות לא מתאימות, העוברות על החוקים של אפל.
בייג'ין קונלון טק השתלטה על חברה כרכשה ב-2016 60% ממניותיה תמורת 93 מיליון דולר. ב-2018 השלימה בייג'ין את רכישת שאר המניות תמורת 152 מיליון דולר נוספים. בסוף השבוע, כאמור, היא עשתה אקזיט מרשים כשמכרה את החברה כולה תמורת יותר מ-600 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה