שיווק ופרסום

מכה כלכלית? יש ישראלים שמרוויחים מיליונים מהקורונה

קרן הגידור סאבא, שבבעלות בועז ויינשטיין, זינקה ב-25% בזכות הימור נגד חברות שחשופות לפגעי הווירוס. גם מניית אופקו קפצה ב-50% בוול סטריט, אחרי שינוי מדיניות הבדיקות לאיתור הקורונה בארה"ב
עינת שחק |  1
קורונה - אילוסטרציה (צילום Pixabay)
בשעה שכולם מזיעים מאימת הקורונה יש גם כאלה שמחככים ידיים בהנאה: למשל בועז ויינשטיין הישראלי, שקרן הגידור שלו זינקה ב-25.5% בחודשיים הראשונים של השנה הודות להימור מוצלח כנגד חברות החשופות לווירוס הקורונה. 
קרן הגידור סאבא קפיטל שבבעלות ויינשטיין, אשר הונה עומד על כ-2.2 מיליארד דולר הרוויחה הודות לסחר בחוזים נגד חדלות פרעון ומהשקעות על נגזרים בתחומי הקמעונאות והאנרגיה. 
ויינשטיין שימש בעבר כמנהל משותף של מחלקת המסחר העולמי של הבנק הגרמני דויטשה בנק. בגיל 27 היה המנהל הבכיר הצעיר ביותר אי פעם בבנק זה, אולם ב-2008 היה חתום על מחיקת יותר ממיליארד דולר לדויטשה בנק, זמן קצר לאחר שהבנק הגרמני הפסיד 1.68 מיליארד דולר בעקבות משבר הסאב פריים בארה"ב.
למרות זאת, ויינשטיין נחשב בעבר ל"סוחר האשראי הטוב בעולם" ונבחר על ידי מגזין פורצ'ן לרשימת 40 האנשים המבטיחים מתחת לגיל 40, לצד שמות כמו מארק צוקרברג ומייסדי גוגל, סרגיי ברין ולארי פייג'. זמנים כאלה, של תנודתיות גבוהה בשווקים, הם לרוב  המאני-טיים של ויינשטיין, והוא פורח בהם ומצליח לרשום רווחים גבוהים. 
את קרן הגידור סאבא הקים ב- 2009 כדי לסחור על פערי מחירים בין הלוואות, אג"ח ונגזרים. הקרן החלה לפעול עם משקיע יחיד דאז, וכבר באוגוסט של אותה השנה גייסה 160 מיליון דולר. 
מי שעוד מרוויחה נכון להיום (א') מהתפשטות הנגיף היא  חברת אופקו, אשר הודיעה בסוף השבוע כי באפשרותה לבצע בדיקות לאבחון הנגיף באמצעות חברת ביורפרפנס לאבס Bioreference Labs, שבבעלותה.
מניית אופקו, המנוהלת על ידי יו"ר טבע לשעבר, ד"ר פיליפ פרוסט, זינקה היום ה-45% בתל אביב וטיפסה  בקרוב ל-50% בנאסדק. בעקבות ההודעה החזירה החברה את הירידה שספגה מתחילת השנה בגלל שחיקה בהכנסותיה, וזאת לאחר שב-2019 רשמה הפסד של 314 מיליון דולר בשל מחיקת נכסים. כעת, נסחרת החברה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.
תזמון ההודעה של אופקו מגיע כתוצאה מכך שבשבוע שעבר שוק הבדיקות בארה"ב נפתח לחברות פרטיות, לאחר שעד כה נשלט על ידי הארגון הממשלתי לשליטה על מגיפות (CDC). הסיבה לכך היא שחלק מבדיקות שבוצעו על ידי הארגון נמצאו לקויות ובעלות קיבולת שאינה מספקת. על כן הוחלט לאפשר למעבדות פרטיות לפתח בדיקה לנגיף, ועל פי הודעת החברה היא תוכל להציע את הבדיקה באופן פרטי כבר בתוך שבוע.
מי שעוד מפתחות בדיקות הן רשת המעבדות Labcorp, Quest כמו גם ארגוני בריאות ובתי חולים שונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין ברכה בכסף שמגיע ממצב כזה ומטרגדיות אנושיות (ל"ת)
    ניר 03/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור