פרסום ושיווק

פרסומת השבוע: יונדאי - "עשר המכות"

חניה, קניות, ברד באוטו, יונים, מכת בחירות - הפרסומת ליונדאי שעלתה השבוע מציינת את כל הרעות החולות שהרכב עובר לאורך השנה. מה היה האתגר הכי גדול ואיך מספרים סיפור בשנייה אחת? זו הפרסומת שתופסת חזק גם באירופה
מערכת אייס | 
עשר המכות, פרסומת ליונדאי (צילום מתוך עמוד היוטיוב של יונדאי ישראל)
עולם הפרסום מזכיר לנו שפורים בדיוק הסתיים והגיע הזמן להיכנס לאווירת טרום פסח. אבל בעיצומם של ימים טרופים אלה, האם ההכנות לחגים והקניות נשמעים כמו חלום רחוק? אולי עד פסח הכל יעבור, ומי שבהחלט זרקה לנו זיק של אופטימיות ואפילו העלתה חיוך גדול, היא פרסומת "עשר המכות" של יונדאי.  
כשהיא שולפת בזה אחר זה סיטואציות רכב שאף אחד לא רוצה לעבור - ילדים שהופכים את המושב האחורי לשולחן אוכל מטונף, יונים שמזהות את הרכב כבית שימוש ועוד ועוד - "עשר המכות" של יונדאי כבשה בסערה את צמרת הטבלה של מערכת אייס והפכה לפרסומת השבוע. 
מה, כמה ולמה:  

משרד פרסום: No No No No No Yes
מספר ימי צילום: 1
תקציב לכל המהלך: 1.5 מיליון שקל
 
 
איך נכנסת לפרויקט ואיך יצאת ממנו?
"נכנסתי לזה כסרט מבצע ליונדאי. התהליך הבהיר לי שהתסריט דורש דיוק קולנועי מרבי ובסופו של דבר זה הפך לאחד הפרויקטים שאני הכי גאה בהם בזמן האחרון. גם התגובות של חברות ‏ההפקה בחו"ל מעולות. עשר המכות תופסות גם באירופה".
מה היה האתגר הכי גדול בפרויקט?
"לכל מכה הוקצבה שנייה בלבד, והאתגר היה לספר סיפור מובן ואפילו מצחיק בשנייה הזו. למשל הסצנה של ‏הרכב המתדרדר, שדרשה מהצופה להבין שמישהו יצא מהרכב, סגר את הדלת, הרכב התחיל להתדרדר והוא ‏רודף אחריו, וכל זה בשנייה אחת! והרכב צריך היה להיות ריק".
"פיצוח נוסף היה המוזיקה. חיפשנו כמה ימים ולא מצאנו מוזיקה מתאימה. המוזיקה הקלאסית שהציע הודי בן-ארי ‏מ'סאונדהאוס' הצליחה לעשות את הדבר הכי חשוב - להדגיש את הפער הקומי בין עשר המכות, שזה אתוס ‏קלאסי, לבין האופי היומיומי של המכות עצמן (בחירות, קניות, רכב דופק רכב ועוד)".‏
משפט קאלט שתפס על הסט:
‏"'של מי האוטו הזה?' אחד הקשיים של לצלם פרסומת בתל אביב זה לשמור חניות. גם כששומרים את ‏החניות הדרושות בלילה, לפעמים איזה נהג לא מגיע. הרבה שיחות עם שכנים, עם המשטרה ועם בעלי רכבים ‏נדרשו כדי לפנות מכוניות ולאפשר את הצילום". 
מה היה הדבר שזרם הכי בקלות? 
‏"המכה 'חושך'. פשוט חיכינו לערב".‏

דבר צוות המשרד: 
"בואו נתחיל מהסוף. עוד רגע פסח, וליונדאי היה חשוב לעלות עם פרסום לאירוע מכירות ומסירות רכב לפני החג. בהקשרים של פסח לא המצאנו כלום. הרי מאז יציאת מצרים עושים קמפיינים הקשורים ליציאת מצרים ולעשר המכות, וזה עוד אחד בסדרה. אבל היה חשוב לנו למצוא את ה'מכות' הכי נכונות לסרט, ה'מכות' שכולם מכירים מחיי היומיום. כל המשרד המציא 'מכות', וכשמצאנו את 'מכת בחירות', הרגשנו שהיה לנו את האקסטרה לסרט הזה". 
רשימת קרדיטים מלאה:
משרד: No No No No No Yes
צוות: גדעון עמיחי, אוריאל פרנץ, ירון יצחקוב, רוני שניידר, לי בן דוד, גיל אבים, לירון בן יעקב, זאב רביד, אלעד ינאי, ליאת לפושין, גלי נמדר, תמי מור, עמרי פרידמן, תום בר, דפנה צרור.
חברת הפקה: אוג הפקות
מפיק אחראי: גלעד שניידר
מפיק ראשי: טמיר וקסלר
מפיק בפועל: איתי מנדל בר
במאי: יורם עבר הדני
צלם: טובי הוכשטיין
מתאמת הפקה: בר טל
לוקיישנים: המאגר
איפור שיער: דבי שטרן
סט דרסר: אודי טוגנדרייך
הלבשה: אורן דר
הפקת פוסט: ג'וליה זרוג, ג'ני מנביץ
עריכה: ישראל אוחיון
אונליין וקומפוזיטינג: אלון טיסון
קריין: מיכה פרידמן
סאונד: סאונדהאוס
לקוח: יונדאי, רוני שוורץ דגני, גלי ברק
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה