פרסום ושיווק

163 תלונות נגד "קמפיין ליקוק האצבעות" עצרו את KFC

הקמפיינים של KFC ידועים כשנויים במחלוקת, אבל כשנורמות PC מצטרפות לבהלת קורונה, רשת העופות החצופה תיאלץ להתמתן ואולי אפילו להפסיק עם הסיפור הזה של ליקוק האצבעות. הטענה: "הפרסומת מעודדת התנהגות שעלולה להגדיל הסיכוי להידבק בקורונה"
בועז גולדברג | 
kfc
בשעה שארגוני בריאות ברחבי העולם ממשיכים להדגיש את החשיבות שבשטיפת ידיים אינטנסיבית כדי להילחם בהתפשטות מהירה של נגיף הקורונה, KFC נלחצה לפינה ונאלצה לעצור סדרה של מודעות ושלטי חוצות שנועדו להדגיש את ליקוק האצבעות של מי שבדיוק סיים ארוחת KFC טובה. 
163 אנשים התלוננו בפני רשות תקנות הפרסום של בריטניה (ASA) על מסע הפרסום של רשת המזון המהיר האמריקאית, שהשיקה ברחבי בריטניה לפני כשבועיים קמפיין נוסף עם הסלוגן הנודע שלה - "Finger Lickin' Good". 
בהצהרה שמסרה KFC, אישרה רשת העופות המטוגנים כי היא אכן עצרה את הקמפיין. "זה לא מרגיש כמו הזמן הנכון לקמפיין ולכן החלטנו להשהות אותו לעת עתה - אבל אנחנו ממש גאים בו ומצפים להחזיר אותו במועד מאוחר יותר", מסר דובר החברה.
בלב הקמפיין עמדה פרסומת לטלוויזיה שבה, על רקע יצירה קלאסית של שופן, נראים סועדים המלקקים את אצבעותיהם אחרי שפירקו ארוחת עוף עם 11 עשבי תיבול. אות הסיום של הלחן הקלאסי תוזמן לליקוק האחרון של האצבע המורה. במהלך החודשים הקרובים תוכננו לרוץ פרסומות נוספות בנושא "כללי ליקוק אצבעות" מטעם KFC. 
עם זאת, כאמור, מאות אנשים כבר יצרו קשר עם "כלבי השמירה הפרסומיים" של בריטניה, והתלוננו כי המודעה "אינה אחראית" וכי היא מעודדת התנהגות שעלולה להגדיל את הסיכוי לחלות בקורונה (שכידוע, הוכרזה השבוע כמגפה עולמית על ידי ארגון הבריאות העולמי). ה-ASA בוחן כרגע את התלונות, ובשלב זה לא נפתחה חקירה נגד הרשת.
הקמפיינים של KFC ידועים כשנויים במחלוקת. ב-2017 "זכתה" רשת העופות במקום הראשון עם הפרסומת שקיבלה הכי הרבה תלונות לאותה שנה: "התרנגולת העבה והמלאה". היא הציגה תרנגולת רוקדת סביב האסם לקטע ראפ בסגנון קליפ היפ-הופ משנות ה-90, ועוררה זעם על בסיס היותו "מצער" ו-"לא מכבד". פרסומת זו הולידה 755 תלונות מהציבור, אך בסופו של דבר החליטו ב-ASA כי אין עילה לחקור אותה, לא כל שכן לאסור על שידורה.
בשלהי 2019, קיבלה KFC "צלייה" מהרגולטור בגין רמז למילה "Fuck" בקמפיין הדפוס שהתנהל תחת הסלוגן: "What the Cluck". הזעם הציבורי האחרון על ליקוקי האצבעות של KFC נוגע, כאמור, לדאגה ולחרדות סביב התפשטות וירוס הקורונה. כנראה שאפילו הרשת שלא נוהגת לקחת שבויים בקמפיינים שלה, ולעולם לא מפחדת לצעוד בגאווה נגד משטרת ה-PC - תיאלץ כעת, בימים טרופים אלה, פשוט לשים כפפות, לבלוע רוק, לסתום את הפה ולחשב מסלול מחדש. אצלנו בישראל, אגב, הסלוגן הוא עדיין אותו סלוגן: "תכינו ת'אצבעות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה