שיווק ופרסום

טלטלה בדסק"ש: המנכ"ל ערן סער הודח, דורון כהן יחליפו

סער התנגד לחלוקת דיבידנד בסך 50 מיליון שקל ולמד מדיווח לבורסה על פיטוריו, חצי שנה בלבד אחרי שנכנס לתפקיד. מנכ"ל משרד האוצר לשעבר יחליפו בתפקיד. הרשות לניירות ערך צפויה לבדוק את התנהלותו של בעל השליטה אדוארדו אלשטיין במהלך 
רביב שכטר |  1
אדוארדו אלשטיין (צילום סיון פרג')
דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר ומנהל רשות החברות בעבר, מונה אמש באופן מפתיע למנכ"ל קבוצת אי.די.בי-דסק"ש שבשליטת אדוארדו אלשטיין, במקום ערן סער, שעוזב את התפקיד חצי שנה בלבד אחרי שמונה. נכון לעכשיו, סער יישאר בתפקידו השני כמנכ"ל אי.די.בי פיתוח.
סער ניסה בחודשים האחרונים להוביל מהלכים למימוש נכסים באי.די.בי פיתוח שמצויה בהסדרי חוב, וביניהם מכירת האחזקות בחברת התעופה והתיירות ישראייר. אתמול כאמור דיווחה החברה לבורסה כי סער מסיים את תפקידו על רקע "סיום כהונה", אך מקורביו של סער טענו כי נדהם מההודעה וממנה למעשה למד על הדחתו.
לטענת מקורבי סער, הסיבה לפיטוריו היא התנגדותו לחלק דיבידנד של 50 מיליון שקל לבעלי המניות של דסק"ש, כשאי.די.בי אמורה היתה לקבל כ-40 מיליון ממנו. הדיבידנד הזה היה אמור לעזור לחברה להתמודד עם החזרי החובות, ובכללם למחזיקי סדרה יד' של אגרות החוב שלה.
סער, כאמור, התפטר רק בספטמבר 2019 מתפקידו כמנכ"ל ישראמקו כדי להתמנות למנכ"ל אי.די.בי ודסק"ש, במקומו של שולם לפידות. על פי פרסומים באותה תקופה שכרו של סער היה אמור להגיע לעד 5 מיליון שקלים בשנה, אך כאמור, אחרי חצי שנה הוא כבר נפרד מהתפקיד.
"סער מביא עימו עשרות שנים של ניסיון במגזר הפרטי והציבורי. יכולת הניהול שהוכיח במהלך תפקידיו הרבים והניסיון שצבר יסייעו לקבוצה לעמוד בפני האתגרים ולמנף את פעילותה העסקית בכלל החברות בקבוצה", אמר אז אלשטיין, אבל כנראה שלא לעולם חוסן.
כהן מגיע לדסק"ש-אי.די.בי אחרי ששימש כיו"ר הדירקטוריון של חברת IBC, המחזיקה ב-60% ממיזם הסיבים האופטיים Unlimited. הוא בעל רזומה עשיר בשירות הציבורי ומלבד מנכ"לות משרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות, תפקידים אותם מילא מ-2009 ועד 2015, הוא שימש גם כיועץ לשר התמ"ת.
לפיטורי סער צפויות להיות השלכות גם מבחינת הרשות לניירות ערך, שצפויה לבדוק את התנהלותו ומעורבותו של אלשטיין בהדחת המנכ"ל.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    IBC מחזיקה בכל מיזם הסיבים - IBC זה מיזם הסיבים (ל"ת)
    כתבה עם הרבה טעויות 03/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור