שיווק ופרסום

יעקב הלפרין: "הגדלתי תקציבי פרסום. כולם עושים טעות"

הוא לא מפחד מסגירת הקניונים, הוא מאמין שזה הזמן להגדיל את היקף הפרסום ולדעתו הקורונה דווקא תסייע לכלכלה המקומית. ריאיון אופטימי עם המנכ"ל והבעלים של אופטיקה הלפרין 
עינת שחק |  5
יעקב הלפרין (צילום יחצ)
עם הכבדת הסנקציות בשל התפרצות הקורונה בישראל, המשק נכנס לטלטלה המאיימת על קיומם של עסקים רבים. בתוך כך, לא מעט עוצרים את היקפי הפרסום בשלב זה, שכן אין מה להציע כשהעסק לא פועל, אין למי לפרסם כשכולם ספונים בבתים, ואין לציבור איך לצרוך כי פרנסתם של רבים מאויימת.
עבור יעקב הלפרין, המנכ"ל והבעלים של אופטיקה הלפרין, משבר הקורונה הוא לא פחות מימות המשיח. בעיניו, למרות החשש הבריאותי והנזק הכלכלי המיידי, מדובר במשבר שהוא הזדמנות - הזדמנות להיכנס לפרופורציות, לחווט מחדש את סדרי העדיפויות, וכמובן, הזדמנות עסקית.
לכן, בזמן שרבים מפחיתים או עוצרים את תקציבי הפרסום עד למועד לא ידוע, הלפרין דווקא מגביר הילוך. "בוודאי שהגדלתי, לא הורדתי את הפרסום. אותי לימדו: כשכולם בורחים - תקנה, כשכולם קונים - תברח. בצוק איתן כל המפרסמים ברחו ואני קניתי את כל המדיה שהייתה פנויה. מזה נולד המשפט 'משקפיים זה מוצר צריכה בסיסי'. עכשיו זה בדיוק אותו הדבר: כולם עושים את אותה הטעות. רבים בורחים, הרייטינג בשמיים. אפשר להוציא דילים יותר טובים מהרגיל", הוא מסביר. 
הלפרין ממשיך לפרסם ביתר שאת בשלטי חוצות, בעיתונות המודפסת ובדיגיטל וכמובן בטלוויזיה. "אני מאמין, ואני אדם אופטימי מטבעי, שיש פה משהו עמוק שלא ייגמר מחר בבוקר, אבל בסוף זה בראש. לא נופלים פה טילים ברחוב שמאיימים על קיומנו. זה כמו להגיד 'כשיש קורונה אדם עם כאבים בשן לא הולך לרופא שיניים'. זה אותו הדבר. מי שסובל מבעיית ראייה צריך משקפיים. אז נכון שאנחנו נפגעים בתחום משקפי השמש, אולי לא קונים עכשיו, לא מתחדשים כי אין מצב רוח, וזה בסדר. אבל משקפי ראייה זה צורך, לא מותרות".
מה המשמעות של סגירת הקניונים מבחינתך?
"יש לנו 130 סניפים ואנו פתוחים כרגע ב-73 סניפים. סניפי הקניון הם החזקים ביותר, אך לא בהכרח הרווחיים יותר. כיוון שחנות בקניון עולה 50-60 אלף שקל שכר דירה, אז גם אם המחזור גבוה - שכר הדירה מטורף, ובנוסף יש שעות עבודה ארוכות יותר. התחזוק של חנות כזאת יותר יקר. לעומת זאת בחנות ברחוב ראשי כמו ביאליק ברמת גן, אולי הפדיון יותר נמוך, אבל בהתאם גם שכר הדירה נמוך וגם שעות העבודה יותר נורמליות. לכן אני מאמין שיש פגיעה אבל היא לא דרמטית, ובסוף אני גם לא משלם שכר דירה כרגע. עצרתי את שכר הדירה של הקניונים". 
בימים האחרונים שיגר הלפרין מכתב לכל קבוצות הקניונים והמסחר, בהם קבוצת עזריאלי, מליסרון, ביג, ישפרו ועוד, בו הוא הודיע כי נוכח המצב, החל מה-12.3 ישלם שכר דירה המהווה 8% מהפדיון, אשר יהווה הן שכר דירה והן דמי ניהול. 
האם חנויות אחרות שלך בסכנת סגירה? 
"לא, מאחר שאופטיקה זה לא חנות פנאי. אתמול (יום א', ע"ש) שוטרת באה לסגור את אחת החנויות של הרשת. ביקשתי ממנה צו, היא אמרה שהיא הולכת להביא ולא חזרה. היא ניסתה לעשות שרירים. אבל זה בגלל בלבול מקומי. אני חושב שהמשטרה עושה את העבודה שלה כמו שצריך".  
איך המשק הישראלי הולך לצאת מהמצב? 
"אני חושב שהולך להיות 'ריסט'. הקב"ה החליט לערבב את הקלפים מחדש. אנשים צריכים להיכנס לפרופורציות ולא כל היום לחשוב 'אם הוא עשה אקזיט במיליארד – אני אעשה בשני מיליארד'. הקורונה גם מביאה דברים יותר טובים".
כמו מה למשל?  
"עכשיו אנחנו נוציא את הפרנסה אחד אצל השני ולא באמסטרדם, לא בלונדון ולא בניו יורק. אנחנו  נקנה בארץ, נפרנס את עצמנו. האיטלקי יקנה באיטליה, הגרמני בגרמניה. אנחנו ניכנס לפרופורציות והרבה מהבלון הענק המנופח של להוציא את העיניים אחד לשני על ידי הרשתות החברתיות וההשווצות - כל זה יתגמד. עכשיו אדם ירצה לשמור על התא המשפחתי שלו, על מעט הכסף שנותר לו בחשבון. אנשים לא מבזבזים, שמים לב למה שחשוב, דואגים לסבא ולסבתא ולא זורקים אותם למטפלים. זה מכניס אותנו פרופורציות אחרות על החיים". 
וברמה הפרקטית, מה העצה שלך לבעלי עסקים? 
"העצה שלי בשלב זה היא להיות שבלול. להיכנס בקונכייה וכשהגשם יורד להכניס את הראש. לתת לגל לעבור. לשמור על מה שיש. אף אחד לא יודע מה יהיה, אף אחד לא נביא. מרגע לרגע כבר לא זוכרים את החדשות של אתמול מרוב שינויים. אין ספק שהעולם השתנה ומשתנה מרגע לרגע. צריך לחכות".
ומבחינת התעשייה? 
"אני חושב שעכשיו יחזרו לחקלאות. אנשים יסתכלו קודם כל על הצורך הקיומי כי כרגע כולם עסוקים בהישרדות. אם לפני שנתיים חשבו לתקוף אחד את השני, עכשיו חושבים איך לשמור. בברכת המזון אנו אומרים 'שיהיו עסקייך קרובים לבית', כלומר נכסייך קרובים אלייך. אנשים יסתכלו על מה ששלהם ולא עם עיניים גדולות".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קליטת עובדים 50-70 (ל"ת)
    הסקל סימונב 04/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    חכם מאוד (ל"ת)
    א 03/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    נוציא את הפרנסה אחד אצל השני, לא אצלך
    משקפופר 03/2020/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם קומבינות ההלפריניות שלך, כל השנה זה שיווק. גם הקורונה זה חגיגת שיווק. מכל הענף שלך, רק לך יש תקציב להיות מול המסך. עייפנו ממך, תראה מי המטופלים שלך - עדר שמייצר דריסת רגל בגלל פרסומת. נכנסים בשביל המחיר שזורקים בטלוויזיה, ויוצרים עם מוצר נחות במחיר כפול. שמרו על העיניים וחווית הראייה, יש אצלו לא מעט מתחזים.
    סגור
  • 2.
    גאון! (ל"ת)
    גלי 03/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 1.
    אלוף! (ל"ת)
    ניר 03/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור