שיווק ופרסום
אורי וטרמן: "לא העלינו מחירים. לא ננצל את הסיטואציה"
מנכ"ל Be, רשת הפארם מבית שופרסל, מתמודד מדי יום עם אלפי לקוחות הצובאים על בתי המרקחת. איך נערכים לאספקת מלאי יומיומית, מי יכול להזמין תרופות עד הבית ומה עשה הביקוש לחברה שרשמה הפסד תפעולי?
"יש לנו כל מיני תרחישים שעשינו לגבי כל מיני אירועים שקורים, כמו מה קורה אם מגיע חולה קורונה לסניף, מה עושים אם מגיע מישהו שמשתעל או מישהו עם חום. מצד אחד אנחנו מבקשים לא להגיע חולים לסניף, מצד שני אנו מקבלים בברכה את כל מי שמגיע". אומר מנכ"ל Be, אורי וטרמן. "יש לנו אחריות אמיתית, אנחנו מחויבים לתת שירותי בית מרקחת ללקוחות שלנו ולא משנה מה קורה".
רשת Be היא רשת בת של שופרסל, המפעילה כיום 95 חנויות, מתוכן כ-30 ממוקמות בקניונים. 80 מחנויות הרשת הן פארם, ועוד 15 בתי מרקחת הממוקמים בתוך סניפים של שופרסל. כרגע הרשת מונה כ-1,100 עובדים, ובצל המשבר והזינוק בביקוש, נערכת לקלוט עוד עובדים לבתי המרקחת – רוקחים, עוזרי רוקחים, סדרנים ומלקטים לסניפי האונליין, מאחר שהרשת מעניקה גם שירותים מקוונים לקופת החולים "לאומית".
מהם האתגרים הגדולים ביותר שאתם נתקלים בהם כרגע? מה עושים עם חנויות בקניונים?
"מספיק שקניון נסגר ויש כאן התמודדות חדשה. צריך שיהיה שער כניסה, שיישאר פתוח עם שומר, שאנשים יידעו שיש סניף פתוח בקניון, לוודא כניסה לרוקחים שצריכים להגיע".
"מלבד זאת האתגרים הגדולים הם לספק את המוצרים בזמן, לדאוג שהחנויות יהיו נקיות וסטריליות, לשמור על העובדים ולהגן עליהם. בימים אלה אנחנו מתקינים מחיצות כדי להגן על הרוקחים שלנו שנמצאים באינטראקציה עם לקוחות כל הזמן, כמו גם לשמור על הלקוחות שירגישו בטוחים ומוגנים להגיע.
"מספיק שקניון נסגר ויש כאן התמודדות חדשה. צריך שיהיה שער כניסה, שיישאר פתוח עם שומר, שאנשים יידעו שיש סניף פתוח בקניון, לוודא כניסה לרוקחים שצריכים להגיע".
"מלבד זאת האתגרים הגדולים הם לספק את המוצרים בזמן, לדאוג שהחנויות יהיו נקיות וסטריליות, לשמור על העובדים ולהגן עליהם. בימים אלה אנחנו מתקינים מחיצות כדי להגן על הרוקחים שלנו שנמצאים באינטראקציה עם לקוחות כל הזמן, כמו גם לשמור על הלקוחות שירגישו בטוחים ומוגנים להגיע.
"עלינו לוודא שיהיה את המלאים שאנשים צורכים היום, שזה קודם כל המוצרים הייעודיים של קורונה – מסכות, אלכוג'ל, מד חם, חומרי חיטוי ותרופות ללא מרשם להורדת חום, נייר טואלט".
עדכנתם מחירים ברשת?
"אנחנו לא מעדכנים מחירים. לא העלינו מחירים מתחילת התקופה, ואנחנו לא מתכוונים להעלות. המחירים של הרשת היו אותם המחירים כמו קודם. כחלק מהמדיניות שלנו כחברת בת של שופרסל אנחנו רוצים להיות הוגנים כלפי הלקוחות, לא רוצים לנצל את הסיטואציה".
"אנחנו לא מעדכנים מחירים. לא העלינו מחירים מתחילת התקופה, ואנחנו לא מתכוונים להעלות. המחירים של הרשת היו אותם המחירים כמו קודם. כחלק מהמדיניות שלנו כחברת בת של שופרסל אנחנו רוצים להיות הוגנים כלפי הלקוחות, לא רוצים לנצל את הסיטואציה".
הביקוש משתולל
לאור הביקוש ההולך וגובר למוצרי מזון בשבועות האחרונים, רשת הפארם החלה למכור בסניפים מוצרי מזון בסיסיים, בהם מצות, אורז, פסטה, טונה, שימורים למיניהם ושוקולד. "אנחנו מזהים כרגע שאנשים קונים כרגע יותר מוצרי מזון, תרופות וטואלטיקה, וקצת פחות קוסמטיקה ונון פוד”, אומר וטרמן. עבור Be, הכניסה לתחום המזון קלה יחסית, שכן היא מתבססת על שרשרת האספקה של שופרסל.
לאור הביקוש ההולך וגובר למוצרי מזון בשבועות האחרונים, רשת הפארם החלה למכור בסניפים מוצרי מזון בסיסיים, בהם מצות, אורז, פסטה, טונה, שימורים למיניהם ושוקולד. "אנחנו מזהים כרגע שאנשים קונים כרגע יותר מוצרי מזון, תרופות וטואלטיקה, וקצת פחות קוסמטיקה ונון פוד”, אומר וטרמן. עבור Be, הכניסה לתחום המזון קלה יחסית, שכן היא מתבססת על שרשרת האספקה של שופרסל.
סבלתם מחוסרים ברשת?
"חוסרים יש בנייר טואלט, וזה לא נובע מחוסר במלאים, אלא מזה שאנו מביאים כמות והיא נגמרת. זה מוצר נצחי, אנחנו כל הזמן מספקים ואנשים קונים. אנחנו רואים עלייה של אלפי אחוזים בביקוש בעיקר למוצרים שהיו קיימים בחנויות אבל שלא היו בהיקפים כאלה קודם".
"חוסרים יש בנייר טואלט, וזה לא נובע מחוסר במלאים, אלא מזה שאנו מביאים כמות והיא נגמרת. זה מוצר נצחי, אנחנו כל הזמן מספקים ואנשים קונים. אנחנו רואים עלייה של אלפי אחוזים בביקוש בעיקר למוצרים שהיו קיימים בחנויות אבל שלא היו בהיקפים כאלה קודם".
איך אתם נערכים לעלייה בביקוש?
"למשל מסכות - היינו מוכרים אלפים בודדים בחודש, היום אנו מוכרים אלפים רבים ביום, אם לא יותר. אנשים קנו, אבל לא בכאלה כמויות. אותו הדבר לגבי אלכוג'ל, הוא היה נמצא במגוון המוצרים בחנות, אבל היה נמכר יחסית במינונים נמוכים. היום כל אלכוג'ל שאנחנו מביאים מיד נחטף, בכל הגדלים ומכל הסוגים. אנחנו עסוקים בלהביא גם מהארץ וגם מהעולם מסכות ואלכוג'לים כדי שבכל פעם שאנשים יבואו לסניף, במידה ואין היום - שיהיה למחרת. אנחנו מחדשים מלאים ברמה יומית, בהנחה שכמובן אנחנו מצליחים להשיג מלאים גם. בכל זאת יש פה מוצרים שאנשים לא היו קונים בכאלה היקפים קודם, כרגע זה נראה שאנחנו מצליחים לעמוד בביקושים".
"למשל מסכות - היינו מוכרים אלפים בודדים בחודש, היום אנו מוכרים אלפים רבים ביום, אם לא יותר. אנשים קנו, אבל לא בכאלה כמויות. אותו הדבר לגבי אלכוג'ל, הוא היה נמצא במגוון המוצרים בחנות, אבל היה נמכר יחסית במינונים נמוכים. היום כל אלכוג'ל שאנחנו מביאים מיד נחטף, בכל הגדלים ומכל הסוגים. אנחנו עסוקים בלהביא גם מהארץ וגם מהעולם מסכות ואלכוג'לים כדי שבכל פעם שאנשים יבואו לסניף, במידה ואין היום - שיהיה למחרת. אנחנו מחדשים מלאים ברמה יומית, בהנחה שכמובן אנחנו מצליחים להשיג מלאים גם. בכל זאת יש פה מוצרים שאנשים לא היו קונים בכאלה היקפים קודם, כרגע זה נראה שאנחנו מצליחים לעמוד בביקושים".
ברבעון השלישי של 2019 הציגה Be עלייה רבעונית של 38% בהכנסות פעילות הפארם שלה, שהסתכמו ל-189 מיליון שקל. אלא שבסיכום רבעוני גדלו הפסדיה התפעוליים של הרשת ל-12 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018.
המשבר סייע לכם לצמצם את ההפסדים התפעוליים?
"מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן כבר ציין בעבר שרשת Be בשנת 2019 השקיעה הרבה בתשתיות - היינו עסוקים בלבנות את העסק, לפתוח הרבה סניפים ולהשקיע במיתוג. זה עולה הרבה כסף. כבר אמרנו מראש שבלי קשר לקורונה, ברבעון הרביעי בשנת 2020 החברה תהיה מאוזנת, וב-2021 תהיה רווחית. זו ההתחייבות שנתנו לשוק ההון. אלה התוכניות שלנו בלי קשר לקורונה, אך אין ספק שהמצב הנוכחי משנה לנו קצת את המודל העסקי. אנחנו חווים עלייה בביקוש ואנו מקווים שזה יעזור לנו להגיע למספרים שהתחייבנו ותהיה פה רשת ארצית, רווחית, שתתרום לשופרסל גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה".
"מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן כבר ציין בעבר שרשת Be בשנת 2019 השקיעה הרבה בתשתיות - היינו עסוקים בלבנות את העסק, לפתוח הרבה סניפים ולהשקיע במיתוג. זה עולה הרבה כסף. כבר אמרנו מראש שבלי קשר לקורונה, ברבעון הרביעי בשנת 2020 החברה תהיה מאוזנת, וב-2021 תהיה רווחית. זו ההתחייבות שנתנו לשוק ההון. אלה התוכניות שלנו בלי קשר לקורונה, אך אין ספק שהמצב הנוכחי משנה לנו קצת את המודל העסקי. אנחנו חווים עלייה בביקוש ואנו מקווים שזה יעזור לנו להגיע למספרים שהתחייבנו ותהיה פה רשת ארצית, רווחית, שתתרום לשופרסל גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה".
לאור העלייה בביקוש, האם תגדילו את היקפי הפרסום?
"בימים האחרונים עלינו עם קמפיין של הרשת שאנחנו פה בשביל ציבור לקוחותינו, אך אנחנו ממשיכים במתכונת רגילה בגזרת הפרסום".
"בימים האחרונים עלינו עם קמפיין של הרשת שאנחנו פה בשביל ציבור לקוחותינו, אך אנחנו ממשיכים במתכונת רגילה בגזרת הפרסום".
שטח סטרילי
כמה מהשאלות המטרידות רבים נוגעות להתקהלות לקוחות בחנויות המזון והפארם בהן הביקוש רב, כמו גם שאלת האינטראקציה והמגע מול עובדי הרשתות ונותני השירות.
כמה מהשאלות המטרידות רבים נוגעות להתקהלות לקוחות בחנויות המזון והפארם בהן הביקוש רב, כמו גם שאלת האינטראקציה והמגע מול עובדי הרשתות ונותני השירות.
איך אתם שומרים על התנהלות לקוחות תקינה וסטרילית בסניפים?
"אנשים מקפידים ומודעים למצב, אנו מרגישים יום יום שהמודעות הולכת ועולה. אנו מבקשים מאנשים לשמור מרחקים אחד מהשני ולא להתקהל. במקום שיש תורים אנו משתדלים לרווח. ישנם כמה בתי מרקחת בהם יש תורים אבל ברוב הרשת אנו משתלטים על זה בצורה טובה".
"אנשים מקפידים ומודעים למצב, אנו מרגישים יום יום שהמודעות הולכת ועולה. אנו מבקשים מאנשים לשמור מרחקים אחד מהשני ולא להתקהל. במקום שיש תורים אנו משתדלים לרווח. ישנם כמה בתי מרקחת בהם יש תורים אבל ברוב הרשת אנו משתלטים על זה בצורה טובה".
"בנוסף, יש לנו בכניסה לסניף מטליות חיטוי לעגלות, סיפקנו מסכות ואלכוג'ל לרוקחים וגם עובדי הסניפים יודעים שאם הם רוצים מסכות הם יכולים. מעבר לכך אנחנו מתקינים בימים אלה מחיצות פרספקס בין הרוקחים ללקוחות כדי שבאמת נוכל להגן על הרוקחים שנותנים שירות. אך בעיקר אנו מקשיבים להנחיות משרד הבריאות".
מה קורה בגזרת הקוסמטיקה?
"פחות מאפרים לקוחות, לא נותנים טסטרים, המומחיות שלנו עוטות כפפות על הידיים. ההנחיות הן לשמור מרחק, לצמצם במגע וכל הזמן לחטא".
"פחות מאפרים לקוחות, לא נותנים טסטרים, המומחיות שלנו עוטות כפפות על הידיים. ההנחיות הן לשמור מרחק, לצמצם במגע וכל הזמן לחטא".
תרופות עד הבית
באוגוסט האחרון חתמה רשת Be על הסכם לרכישת 51% ממניות חברת בלה אונליין בתמורה לכ־5 מיליון שקל. בתוך כך, רשת הפארם מספקת תרופות עד בית הלקוח בהזמנה מקוונת, בשלב זה רק ללקוחות קופת החולים לאומית. "לאומית היא אמנם הקופה הכי קטנה אבל היא מובילה מבחינה דיגיטלית. הם שמו לעצמם מטרה להוביל את תחום התרופות עד הבית, ובאמת היו הראשונים שעשו זאת. אנחנו קנינו את החברה שמפעילה את השירות, ובשיתוף איתם אנו עושים את הפעילות".
באוגוסט האחרון חתמה רשת Be על הסכם לרכישת 51% ממניות חברת בלה אונליין בתמורה לכ־5 מיליון שקל. בתוך כך, רשת הפארם מספקת תרופות עד בית הלקוח בהזמנה מקוונת, בשלב זה רק ללקוחות קופת החולים לאומית. "לאומית היא אמנם הקופה הכי קטנה אבל היא מובילה מבחינה דיגיטלית. הם שמו לעצמם מטרה להוביל את תחום התרופות עד הבית, ובאמת היו הראשונים שעשו זאת. אנחנו קנינו את החברה שמפעילה את השירות, ובשיתוף איתם אנו עושים את הפעילות".
איך זה עובד?
"יש לנו בית מרקחת באשדוד שממנו יוצאים כל יום מאות משלוחים של תרופות מרשם עד הבית לחברי לאומית באזור גדרה-חדרה, אך נרחיב זאת לכל הארץ בתוך מספר שבועות. שם אנחנו חווים גידול משמעותי בביקוש כי הרבה לקוחות מעדיפים לקבל את תרופות המרשם הביתה מאשר ללכת לבתי המרקחת ולקופות החולים".
"יש לנו בית מרקחת באשדוד שממנו יוצאים כל יום מאות משלוחים של תרופות מרשם עד הבית לחברי לאומית באזור גדרה-חדרה, אך נרחיב זאת לכל הארץ בתוך מספר שבועות. שם אנחנו חווים גידול משמעותי בביקוש כי הרבה לקוחות מעדיפים לקבל את תרופות המרשם הביתה מאשר ללכת לבתי המרקחת ולקופות החולים".
מה סדר גודל הביקוש לשירות כרגע?
"באלפי אחוזים. זה מספרים פסיכיים. הרבה מאוד. יש פה היערכות של אונליין ברמת מפעל, כי תרופות עד הבית הן בפיקוח רגולציה וצריך לוודא שהן עוברות תהליך שאושר על ידי משרד הבריאות ועומד בקריטריונים של רוקח שמנפק, איך זה צריך להיות ארוז ותוך כמה זמן זה צריך להגיע לבית הלקוח. יש פה תהליך שהוא מאוד מורכב ואנחנו כבר שם לגמרי".
"באלפי אחוזים. זה מספרים פסיכיים. הרבה מאוד. יש פה היערכות של אונליין ברמת מפעל, כי תרופות עד הבית הן בפיקוח רגולציה וצריך לוודא שהן עוברות תהליך שאושר על ידי משרד הבריאות ועומד בקריטריונים של רוקח שמנפק, איך זה צריך להיות ארוז ותוך כמה זמן זה צריך להגיע לבית הלקוח. יש פה תהליך שהוא מאוד מורכב ואנחנו כבר שם לגמרי".
למה השירות לא מוצע ללקוחות קופות חולים נוספות בצל המשבר?
"אנחנו עומדים בקשר עם כל קופות החולים ותוך כמה חודשים נכניס את השירות גם אליהן. לצערי לא ניתן לספק את השירות בטווח של שבועות כי יש פה אינטגרציה של מערכות מידע.
"אנחנו עומדים בקשר עם כל קופות החולים ותוך כמה חודשים נכניס את השירות גם אליהן. לצערי לא ניתן לספק את השירות בטווח של שבועות כי יש פה אינטגרציה של מערכות מידע.
"אבל בהיבט של תרופות עד הבית, כבר השבוע בשופרסל מציעים באחד מהסניפים מודל פיילוט שאושר על ידי משרד הבריאות - תרופות ללא מרשם ביחד עם משלוח המזון. זאת אומרת שיהיה אפשר לעשות הזמנה מהסופר ולקבל עם זה אדוויל ונורופן וכדומה.
"ביקשנו ממשרד הבריאות להרחיב את זה לכל הארץ מאחר שיש לנו 9 סניפים של שופרסל שאנחנו יכולים להוציא תרופות כאלה עד הבית. יש לנו אפשרות לעשות זאת ברמה הארצית, זה רק דורש אישור של משרד הבריאות. וזה משהו שיכול לקחת ימים עד שבועות בודדים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
11.מחיריםבכנהיימר עמיר 03/2020/26הגב לתגובה זו0 0מחירים עלו מאז הקניות הראשונות שליסגור
-
10.סיני 2חיפהגולדשטיין משה 03/2020/24הגב לתגובה זו0 0שקרן ורמאי במקום לעזור המחירים לא ירדו.תתביש לך,שכחתי אין לך דבר כזה שנקרא בושה אתה כמו ביביסגור
-
9.משקר! העלו וניצלו היטב. הלקוחות יבואו אתכם חשבון (ל"ת)רובן 03/2020/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.שטויותדורין 03/2020/22הגב לתגובה זו0 0מסכה ב80 שקל זה לא להעלות מחיר? חחחחחחחחחחחסגור
-
7.אאא 70 שח למסכהפאדי 03/2020/19הגב לתגובה זו0 210 שח בחנות לחומרי בניין תתביישוסגור
- טען עוד
-
6.למה אין לכם מסכות? (ל"ת)שלומי 03/2020/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.בואו לקראת הלקוחות ותמכרו את האלכוג׳ל במחירי עלות!אורית ברייר 03/2020/19הגב לתגובה זו2 0מציעה לכם לעשות עוד צעד תדמיתי ולמכור את האלכוג׳ל במחיר עלות. אני בטוחה שתגדילו כך גם את ההכנסות(:סגור
-
4.מסיכה ב70 שקל!!אבי ורד 03/2020/19הגב לתגובה זו1 0מסכות שביום-יום מוכרים בפחות מעשרה שקלים מוכרים כיום ב70. איך אתה יכול לומר שלא העלתם מחירים?! פשוט שקרסגור
-
3."לא העילנו מחירים"...במחירים שלכם ממילא בשמים.$$$$ 03/2020/19הגב לתגובה זו5 2אני מציע לציבור להתרחק מהרשת הזאת פן תעקצו! וכנ"ל גם משופרסל...גנבים שודדים!סגור
-
2.המשך להצעיד את Be להיות רשת הפארמה המובילהעוז 03/2020/19הגב לתגובה זו0 3מכיר את המנכ״ל באופן אישי. סמוך ובטוח שהחברה תעמוד ביעדיה.סגור
-
למדתי איתו בגימנסיהאמיר בראשי 03/2020/20הגב לתגובה זו0 0מי היה מאמין שיגיע לדרגת ניהול כזאת היה ילד כאפות בשכבהסגור
-
ובתרגום חופשי....תמשיך לגנוב את הפריאירים שנכנסים לרשת (ל"ת)#### 03/2020/19הגב לתגובה זו2 1סגור
-
1.ישר כוחעודד 03/2020/19הגב לתגובה זו2 2מעודד מעודד ישר כוח לעובדים במלאכהסגור
-
מחירים (ל"ת)בכנהיימר עמיר 03/2020/26הגב לתגובה זו0 0סגור